Pagina 1 van 1

optimistiche brandstofmeter

Geplaatst: 02 sep 2007, 16:46
door minze
Toen ik mijn bus kocht en de brandstofmeter op halfvol stond sloeg de motor af terwijl er nog wel diesel in de tank zat. Nadat er bij de APK even naar gekeken was en de brandstofleiding en de retourleiding zijn omgedraaid (volgens de garage) ging het iets beter: als de wijzer op een kwart staat is het over.

Het lampje brand nog steeds niet, terwijl deze het wel doet als ik hem doorverbind.

Ik wil er nu even zelf naar kijken, anders blijf ik om de twee stops mijn tank volgooien. Heeft er iemand tips en of een tekening?

Alvast bedankt

Minze lidnr 142, MB608, 1986

Geplaatst: 02 sep 2007, 21:21
door mfellman
Die van ons doet helaas helemaal niets....

Wij tanken elke reisdag of uiterlijk na 400 km.

Marc

Geplaatst: 07 sep 2007, 22:20
door dinand
hhallo,

ben vandaag bij de mercedes geweest (vanwege lek in branstofleiding en met doorstarten relais van startmotor doorgebrand) waar op een gegeven moment het gesprek over vlotters in brandstoftanken ging.

Zoals ik al vermoedde ligt jullie probleem hoogt waarschijnlijk bij de massa die de vlotter niet (meer) maakt in de tank. Er zit een pakking van kurk aan de ORIGINELE vloktters met een metalen Z vormig stuk metaal erin die contact moet maken. De kurk kan verslijten door de jaren heen, ook kan vuil dan zijn plek op gaan eisen. Daar meot dus wat aan gaan gebeuren.

Ik heb hetzelfde en aan mij is gevraagd of ik met vlotter en al even langs wou komen bij mercedes, dan konden ze het wel maken . . dus heren, op naar mercedes

Geplaatst: 10 sep 2007, 14:03
door winand
Elders is al over dit probleem geschreven.
De vlotter van een Hanomag kan echter ook een ander type zijn. Een metalen glijdertje dat over een 'weerstandbaan' glijdt.
Geloof dat deze info van Leo afkomstig was.
Zoekt en gij zult vinden.