En nog een 508 ,poging 2 hoi allemaal

Hier is er de mogelijkheid om jezelf voor te stellen en je bus dmv een plaatje te laten zien aan de andere bezoekers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Helmut
Berichten: 143
Lid geworden op: 13 mar 2007, 11:13
Locatie: twente

En nog een 508 ,poging 2 hoi allemaal

Bericht door Helmut »

Mijn naam is Helmut en woon in twente samen met mijn 2 dochters Amal en Laila 9 en 7 jaren oud.(ja ja ik ben in Marokko geweest).
Mijn grootste hobby van dit moment is m,n bussie .
Ben er elke dag mee bezig, lezen, forum bezoek, ook de duitse ,en de klusjes aan de bus dus.

De bus komt uit Duitsland en is een soort van omroepwagen geweest.
Daardoor zat er veel stroomdraad in de bus war allemaal weg kon.
Zo hebben ze bv. ruimte gemaakt voor 3 jawel 3 dynamo,s,het kan dus.
Het is een 508 in de uitvoering 309 (?) zeg ik dit goed ? Hij heeft in ieder geval allemaal kunststof ramen aan de zijkant. Flikker je daar een steen tegen aan, komt ie net zo snel weer terug ha ha.

Heeft ongeveer 57500 km. op de klok en loopt als een trein (dank zij het forum).Ik heb al wat klusjes gedaan zoals alle lichaamssappen verwisseld,
motorrubbers vervangen 4 stuks(dure onderdeeltjes) bladveerrubbers 24 stuks vervangen, v-snaren ,uitlaat met ophanging enz.
De motorrubbers bracht het meest ,bus is veel stiller geworden en vibreerd niet meer zo erg . De spiegels staan stil met stationair draaien, wat wel fijn is. Ik draaide altijd de toeren wat hoger alleen om de vibratie.
Nu kan je hem zo ver terug draaien dat hij bijna stil valt zonder vibraties.

De bus is 1 maal verlengd (6 meter ) en verhoogd .
Ik ben van plan om mijn rijbewijs c te halen, heb natuurlijk een te zware gekocht (er moet nog een inbouw in ).
Mijn hart gaat uit naar een echte bus van minstens 10 meter,maar dat zijn toekomst plannen. wordt vervolgd (die maffe hond van me moet uit en sleurt me bijne van m,n stoel....
groetjes Helmut

Lijkt me dat er veel gezellige mensen zijn op dit forum, lijkt me leuk om jullie een keer te ontmoeten.
Ik ken alleen Paulv . Heb ik ontmoet bij de lascursus (hebben in de middagpauze een heerlijk frans wijntje gedronken bij zijn camper,en daarna weer verder lassen.................??.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Bericht door Admin »

Lijkt me dat er veel gezellige mensen zijn op dit forum, lijkt me leuk om jullie een keer te ontmoeten.

Hoi Helmut,

:D :D :D Lijkt mij ook! Doe eens een voorstel in Bijeenkomsten - Ideeën en laten we kijken wat er gebeurt!
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

Hoi Helmut,

ook jij van harte welkom op dit forum.:)
Als ik dit zo lees dan komt het allemaal wel goed met je bussie.

Ik hoop dat er in de loop van de tijd genoeg meetings ontstaan waar je de overige forumleden in levende lijve kan ontmoeten.
Niet dat je nou zo vrolijk wordt als je mijn kop ziet :oops: , maar met een beetje geluk is Paul weer in de buurt om met zijn jerrycans wijn je blik wat te vertroebelen..

Misschien tot ziens!

Mooie kleur trouwens, maar ik ben dan ook groenofiel.. 8)


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten