controlelampje remmen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roger 1100
Berichten: 232
Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
Locatie: Vlodrop
Contacteer:

controlelampje remmen

Bericht door Roger 1100 »

Beste Dubbelluchters,

Wanneer ik normaal/rustig rem lijkt alles in orde. Wanneer ik echter het rempedaal fors/sterk indruk, dan brand het controlelampje in de cabine even, totdat ik de rem weer los laat. Kan dit zijn doordat de bus naar voren deinst bij sterk remmen en de remvloeistof aldus in het reservoir 'naar voren' klotst, of moet ik toch aan iets serieuzers denken? Ik merk in ieder geval geen afname van remkracht.

Groeten,
Roger
Carpe Noctem.
Gebruikersavatar
Roger 1100
Berichten: 232
Lid geworden op: 04 dec 2004, 02:13
Locatie: Vlodrop
Contacteer:

remvloeistof bijgevuld

Bericht door Roger 1100 »

Het remcontrolelampje 'Probleem' is (voorlopig) opgelost. Ik heb wat remvloeistof bijgevuld. Het controlelampje brand nu niet meer. Het feit dat ik echter remvloeistof heb moeten bijvullen zint me alleen niet zozeer. Teken dat er toch remvloeistof is weggelekt (?).

Het remvloeistofreservoir in mijn bus heeft overigens een drietal doppen. In het midden een zwarte (de vuldop) en daarnaast twee witte waar kabels op aangesloten zijn. Nu viel me op dat de voorste twee compartimenten (of is dit één groot compartiment en het achterste een klein compartiment?) nog tot aan de maximumstreep gevuld waren, maar het achterste compartiment bijna leeg was (om en nabij de minimumstreep). Tijdens het vullen, vulde het achterste compartiment zich grotendeels, maar ook de voorste twee enigszins (in duidelijk mindere mate edoch), waardoor deze boven de maximumstreep uit begonnen te komen. Op dit punt ben ik aldus gestopt met vullen. De voorste compartimenten zijn nu tot aan de maximumstreep gevuld en het achterste compartiment tot ca. driekwart.

Weet iemand naar aanleiding van deze beschrijving iets te melden hierover? De werking en/of een eventueel defect?

Groeten, Roger
Carpe Noctem.
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Hi

Toch wel even in de gaten houden, maar het hoeft geen lekkage te zijn
als rem bloken slijten gaat het vloestof niveau naar beneden.

ALs dit het geval is moet je alleen op leten als je er nieuwen op gaat zetten.
Dan is het mogelijk dat het potje overstroomt.

Tweede mogelijkheid kijk eens naar de koppelings hydraulic. onder het dashboard zit een cylinder en die wil ook wel eens lekken.

Bart Keser,
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten