Leeftijdsgrens voertuig voor deelnemen aan dit forum?
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Leeftijdsgrens voertuig voor deelnemen aan dit forum?
Hallo allemaal.
Zoals elders ( http://forum.campertechniek.eu/viewtopic.php?t=3112 ) te lezen is, willen de Admin en ik een restrictie gaan invoeren op de leeftijd van deelnemende voertuigen.
Voor moderne voertuigen zijn er al forums genoeg, en het sleutelen aan zo'n computergestuurde motor is eigenlijk voorbehouden aan garages die de bijpassende analysecomputer in huis hebben.
Dit houdt in dat we een forum worden voor de al wat oudere voertuigen waar je in principe alles zelf nog kunt repareren.
De vraag is of jullie het daar mee eens zijn en natuurlijk is een discussie over dit onderwerp welkom.
Mvg, Leo en Ernst.
Zoals elders ( http://forum.campertechniek.eu/viewtopic.php?t=3112 ) te lezen is, willen de Admin en ik een restrictie gaan invoeren op de leeftijd van deelnemende voertuigen.
Voor moderne voertuigen zijn er al forums genoeg, en het sleutelen aan zo'n computergestuurde motor is eigenlijk voorbehouden aan garages die de bijpassende analysecomputer in huis hebben.
Dit houdt in dat we een forum worden voor de al wat oudere voertuigen waar je in principe alles zelf nog kunt repareren.
De vraag is of jullie het daar mee eens zijn en natuurlijk is een discussie over dit onderwerp welkom.
Mvg, Leo en Ernst.
Laatst gewijzigd door Leo op 19 okt 2007, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
- Berichten: 522
- Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
- Locatie: united urk a/d greppel
- jooph
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 20 dec 2004, 10:12
- Locatie: Holwerd
Hallo Leo en Ernst,
Op zich mee eens dat het accent op oudere (bedrijfs)motorvoeruigen moet liggen.
Maar... zou wel het accent leggen op Mercedes zonder iemand uit te sluiten met wat voor merk bedrijfswagen en wat voor leeftijd dan ook!
Geen uitsluitingen maar wel duidelijk aangeven wat de bedoeling is van dit forum en welke kennis aanwezig is bij de deelnemers.
Gebruik de sterke kanten van dit forum en dat is toch de kennis van Mercedes bussen in het algemeen. Een te algemeen forum zie ik sneller verwateren.
Maar... er zijn genoeg enthousiastelingen die een nieuwere bestelauto omgebouwd hebben naar camper en motormanagement is maar een klein onderdeeltje van het geheel.
(en die nieuwe roesten (soms) na 5 jaar ook
)
Maar... bedenk ook dat er voor sommige merken zoals b.v. VW al meerdere clubs en forums zijn met name ook voor de oudere types.
Als die hier een technische vraag stellen over hun auto dan is het wellciht beter om die door te verwijzen naar bestaande clubs e.d.
Daar zijn ze in eerste instantie het meeste mee gediend.
Heeft geen zin om hier opnieuw het wiel uit te vinden!
Samenvattend: Een forum voor eigenaars met een Mercedes bedrijfswagen(incl. vrachtwagens en bussen) voor privé gebruik en eigenaars van andere merken die ergens anders niet terecht kunnen.
Het accent ligt daarbij op de oudere auto's!
Joop
Op zich mee eens dat het accent op oudere (bedrijfs)motorvoeruigen moet liggen.
Maar... zou wel het accent leggen op Mercedes zonder iemand uit te sluiten met wat voor merk bedrijfswagen en wat voor leeftijd dan ook!
Geen uitsluitingen maar wel duidelijk aangeven wat de bedoeling is van dit forum en welke kennis aanwezig is bij de deelnemers.
Gebruik de sterke kanten van dit forum en dat is toch de kennis van Mercedes bussen in het algemeen. Een te algemeen forum zie ik sneller verwateren.
Maar... er zijn genoeg enthousiastelingen die een nieuwere bestelauto omgebouwd hebben naar camper en motormanagement is maar een klein onderdeeltje van het geheel.
(en die nieuwe roesten (soms) na 5 jaar ook

Maar... bedenk ook dat er voor sommige merken zoals b.v. VW al meerdere clubs en forums zijn met name ook voor de oudere types.
Als die hier een technische vraag stellen over hun auto dan is het wellciht beter om die door te verwijzen naar bestaande clubs e.d.
Daar zijn ze in eerste instantie het meeste mee gediend.
Heeft geen zin om hier opnieuw het wiel uit te vinden!
Samenvattend: Een forum voor eigenaars met een Mercedes bedrijfswagen(incl. vrachtwagens en bussen) voor privé gebruik en eigenaars van andere merken die ergens anders niet terecht kunnen.
Het accent ligt daarbij op de oudere auto's!
Joop
-
- Berichten: 1956
- Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22
De electronica van mijn VW golf TDI doe ik ook zelf. Heb je prachtige programma's voor, o.a. VAGCOM. Ik denk dat je niet bang moet zijn voor een auto met moderne techniek. Je kunt met die techniek ook veel zien. Inspuiting, pomptimingen, turbodruk etc etc.
Een leeftijdsgrens voor de auto's,....... Hmmmmm misschien ook doen met de leden zelf?
Wat als ik een Atego chassis koop waarop ik in Duitsland of zwitserland een opbouw laat zetten. Ben ik dan geen campersleutelaar? Of een mindere?
Gooi dan de vreemde merken er maar eerst uit.
Een leeftijdsgrens voor de auto's,....... Hmmmmm misschien ook doen met de leden zelf?
Wat als ik een Atego chassis koop waarop ik in Duitsland of zwitserland een opbouw laat zetten. Ben ik dan geen campersleutelaar? Of een mindere?
Gooi dan de vreemde merken er maar eerst uit.
-
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 10 okt 2005, 14:18
Jawel, maar dan hoor je thuis op het camperforum.Dennis en Nancy schreef:
Wat als ik een Atego chassis koop waarop ik in Duitsland of zwitserland een opbouw laat zetten. Ben ik dan geen campersleutelaar? .
Leo. In de omschrijving van het doel van het forum staat al iets in de richting van oldtimers (rijdend houden enz) . . ik vind dat de basis intentie van dit forum op oldtimers gericht mag (moet) zijn. Juist omdat er nog niet zo'n platform is, en voor andere camperaars wel.
Maar ik vind ook dat dit forum voor iedereen toegankelijk moet kunnen zijn. ook voor mensen die in die koekblikkies rijden (om ze over te halen oldtimer te gaan rijden).
En daarbij komt dat de bindende factor van de mensen die hier nu al schrijven een oldtimer is, why change a winning team?
- evelyn25
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 27 mar 2006, 11:33
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
niet mee eens
niet mee eens, en onder andere ook om wat dennis schrijft. het gaat om t enthousiasme van in en opbouwen toch??
als je geen aansluiting vindt zoekt u verder en Leo zal niet reageren als er iets met een motormanagement-systeem aan de hand is vermoed ik zo..
Gaan we nu ineens restricties opleggen??
hoop t niet toch? als je de deur voor de een dichtgooit dan luister je misschien niet naar evt andere goede ideeen die hij of zij heeft.
als je geen aansluiting vindt zoekt u verder en Leo zal niet reageren als er iets met een motormanagement-systeem aan de hand is vermoed ik zo..
Gaan we nu ineens restricties opleggen??
hoop t niet toch? als je de deur voor de een dichtgooit dan luister je misschien niet naar evt andere goede ideeen die hij of zij heeft.
508 lang hoog, OM314 uit 1977
bergop niet te veel in je achteruitkijkspiegel kijken..
bergop niet te veel in je achteruitkijkspiegel kijken..
- Ary
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 24 mar 2007, 16:28
- Locatie: Overberg
ik denk dat je het anders moet bekijken Leo.
wij moeten zorgen dat er genoeg kennis van de oude voertuigen blijft.
de nieuwen kunnen ze wel repareren in een garage ,daar weten ze lang niet meer alles van het oude spul.moderne garages zijn gewent om er een
uitlees pc aan te hangen,en kunnen zelf niet meer horen of het wel of niet goed loopt.
wij moeten zorgen dat er genoeg kennis van de oude voertuigen blijft.
de nieuwen kunnen ze wel repareren in een garage ,daar weten ze lang niet meer alles van het oude spul.moderne garages zijn gewent om er een
uitlees pc aan te hangen,en kunnen zelf niet meer horen of het wel of niet goed loopt.
Probeer niet het "wiel"uit te vinden!
Het is "ROND"!
gr Ary.
Het is "ROND"!
gr Ary.
-
- Berichten: 1956
- Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22
dinand schreef:Jawel, maar dan hoor je thuis op het camperforum.Dennis en Nancy schreef:
Wat als ik een Atego chassis koop waarop ik in Duitsland of zwitserland een opbouw laat zetten. Ben ik dan geen campersleutelaar? .
:(
Leo. In de omschrijving van het doel van het forum staat al iets in de richting van oldtimers (rijdend houden enz) . . ik vind dat de basis intentie van dit forum op oldtimers gericht mag (moet) zijn. Juist omdat er nog niet zo'n platform is, en voor andere camperaars wel.
Maar ik vind ook dat dit forum voor iedereen toegankelijk moet kunnen zijn. ook voor mensen die in die koekblikkies rijden (om ze over te halen oldtimer te gaan rijden).
Ik had een oldtimer en die was niet helemaal geschikt voor onze manier van reizen. De nieuwe camper gaat een klein vermogen kosten. Die moet dus ook heel erg lang mee kunnen en aan onze eisen voldoen. Dat gaat met een 508 of 613 uit 1980 waarschijnlijk niet meer lukken. Ik wil ook niet meer elke paar jaar aan het lassen zijn of om de 2 jaar met de epoxy knoeien. kun je het me kwalijk nemen?
Je bent een campersleutelaar of je bent het niet. Iemand die 15 duizend neertelt voor een complete ingebouwde ex domeinen ambu en er geen vinger aan uitsteekt is wel welkom en ik die een nieuwer chassis koop en allles zelf inbouw niet?
Dennis
Laatst gewijzigd door Dennis en Nancy op 15 okt 2007, 01:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Hoi Allemaal.
Tot nu toe hartstikke bedank voor het stemmen en de discussie.
De soms nogal felle antwoorden bevestigen dat dit forum leeft, en dat is iets waar we alleen maar blij mee kunnen zijn.:)
Omdat ik vermoed dat er nog wel een paar mensen (op elkaar) gaan reageren wil ik nog niet specifiek op jullie antwoorden/opmerkingen ingaan. (Alhoewel.. 8) )
Maar ik wil wél even een paar dingen duidelijk stellen daar blijkt dat sommige mensen niet helemaal snappen wat wij precies bedoelen.
Natuurlijk doe ik dat weer op mijn eigen langdradige manier, maar dat is niet anders... Solly bij voorbaat!!! :oops:
1) We moeten het rijdend gedeelte apart zien van de opbouw.
Iemand kan op een onderstel uit 1950 een ultra-moderne opbouw knutselen, en het zou van de gekke zijn als die opeens niet meer welkom was op het zelfbouwgedeelte..:shock:
Het soort opbouw is ieders eigen keuze, nét als de technieken die hij daar toepast.
Op dat gebied staat de tijd niet stil en moeten we niet doen alsof op oude voertuigen alleen maar oude techniek hoort.
Camperopbouw is dus totaal onafhankelijk van de leeftijd van het onderstel.
Maar we heten niet voor niks CamperSLEUTELAARS.
Als iemand een complete moderne camper laat bouwen (of koopt) zonder daar zelf vuile handen bij te krijgen, dan hoort hij ons inziens hier niet meer thuis als vragensteller.
We zijn geen gratis hulpdienst voor analyses en ideeen, daar betaald hij zijn dealer maar voor, of wordt lid van de wegenwacht.
Bouwt hij echter eigenhandig een casco in, dan is hij hier welkom om zijn ervaringen te delen en advies te krijgen.
De leeftijdsgrens waar we het over hebben gaat dus over het rijdend gedeelte, ook wel het onderstel genoemd.
Daar willen we een grens stellen om niet te verzinken tot het zoveelste algemene camperforum met zijn zoveelste gezeik over een ultramoderne startonderbreker waar geen hond iets van snapt én wat hier practisch niemand interesseert.
We zijn hier gespecialiseerd in oudere technieken van voertuigen, en dat vakmanschap willen we niet verloren laten gaan in de massaproductie van ultramoderne witte doosjes.
Die moderne dingen kunnen op talloze forums terecht, maar mensen die met zwarte handen en veel inventiviteit een oud orgel aan de praat (kunnen) houden zijn enorm in hun keuze beperkt.
Dáár is Campersleutelaars dus voor.
Vergeet daarbij ook niet de mensen die hier technische raad geven wbt de onderstellen..
Als ik voor mezelf spreek, dan lijk ik bijna wel een stuk prehistorie wanneer ik een analyse maak met mijn oren, neus en ogen, om vervolgens met behulp van diezelfde lichaamsdelen een motor goed af te stellen.
Persoonlijk vind ik er geen moer aan om zo'n diesel aan een draadje te hangen zodat de computer vervolgens zegt welk onderdeel ik moet vervangen.
Dat kan m.i. de grootste l*l en vele van mijn "ouderwetse" collega's zijn het daar roerend mee eens.
Als ik op een gegeven moment 20 treads moet doorworstelen om 1 interessante vraag te vinden, is de lol er voor mij snel af.
Het gevolg zou zijn dat ik afhaak, en ik denk velen van de prehistorische collega's met mij.
2) Als lezer is iedereen altijd welkom, en dat moet zo blijven.
Op dat vlak dus nooit een onderscheid.
We kúnnen trouwens niet eens selecteren, want aan een naam is bij aanmelding toch niet te zien waar ie in rijdt? :shock:
3) Andere merken:
Dit forum is en blijft onafhankelijk van iedere club, én we blijven gratis.
Als dat veranderd ben ik meteen vertrokken, want ik heb mn buik vol van de rompslomp die daar omheen hangt. (héél soms kan ik dingen errug netjes zeggen..
)
Natuurlijk geef je iemand die net zijn eerste VW heeft gekocht de links naar de VW-clubs/forums.
We willen zelfs binnenkort contact gaan opnemen met andere clubs/forums zodat ze Mercedesrijders naar ons toe sturen.
Want we zijn gespecialiseerd in oudere Mercedes (ex)bedrijfswagens, en het ligt in de lijn der verwachtingen dat het altijd zo zal blijven.
Maar er zijn ook merken die geen eigen club of forum hebben, en ik zie geen reden om die mensen te laten zwemmen.
Met onze expertise op het gebied van ouwe troep kunnen we die mensen op veel vlakken helpen, en zij weten vast wel weer iets waar wij nooit aan gedacht hebben.
Ook zijn er altijd van die dissidenten die gruwen bij het woord club of contributie.
Ik ben daar zelf een voorbeeld van (geworden), en ik wil die eigenheimers toch een plek bieden waar ze met hun vragen of ideeen terecht kunnen.
Natuurlijk zal zo'n persoon soms minder antwoord krijgen dan een Mercedesrijder, maar dat is altijd nog beter dan helemaal niks.
Er kan ook een ander voordeel voor Mercedesrijders uit ontstaan wanneer andere merken gaan deelnemen.
Automerken zijn nogal errug eenkennig als het gaat om bepaalde toepassingen van technieken.
Een sterk voorbeeld uit de personenauto-wereld is Citroen: Die reden al decennia lang met een soort hulpluchtvering in de rondte voordat het eindelijk navolging kreeg.
Natuurlijk een extreem voorbeeld, maar je kunt je indenken dat een deelnemer met een ander merk zegt: "Joh, dat zit bij mij zó en zó" en dat dan de hele Mercedesmeute denkt: Barst nou toch, da's een goed idee!! Waarom zijn die stomme Mannschaft daar zelf niet op gekomen??:shock: :P
Samengevat (héhé, eindelijk.
) : Gezien het verleden en het heden zal dit voornamelijk een Mercedesforum blijven, maar met een ruime openening voor anderen.
Daar kunnen we zelf ook van profiteren.
We moeten echter een grens stellen wat betreft de leeftijd van het onderstel, willen we over een jaar niet Camperforum7 heten en overspoeld zijn door plastic-rijders die geen enkele binding met hun voertuig hebben.
Rijders van oude voertuigen zijn tóch een speciaal slag mensen die iets méér met hun ouwe gebakkie hebben, en daar willen wij dit forum voor behouden.
Vuile handen, ontvelde knieen en een rug als een kurkentrekker om je auto rijdend te houden én/of in te bouwen.
Dáár is dit forum voor.
Shoot!!!!! :P :P
Mvg, Leo.:D
Sprak deze keer voor zichzelf én als Moderator.
Tot nu toe hartstikke bedank voor het stemmen en de discussie.
De soms nogal felle antwoorden bevestigen dat dit forum leeft, en dat is iets waar we alleen maar blij mee kunnen zijn.:)
Omdat ik vermoed dat er nog wel een paar mensen (op elkaar) gaan reageren wil ik nog niet specifiek op jullie antwoorden/opmerkingen ingaan. (Alhoewel.. 8) )
Maar ik wil wél even een paar dingen duidelijk stellen daar blijkt dat sommige mensen niet helemaal snappen wat wij precies bedoelen.
Natuurlijk doe ik dat weer op mijn eigen langdradige manier, maar dat is niet anders... Solly bij voorbaat!!! :oops:

1) We moeten het rijdend gedeelte apart zien van de opbouw.
Iemand kan op een onderstel uit 1950 een ultra-moderne opbouw knutselen, en het zou van de gekke zijn als die opeens niet meer welkom was op het zelfbouwgedeelte..:shock:
Het soort opbouw is ieders eigen keuze, nét als de technieken die hij daar toepast.
Op dat gebied staat de tijd niet stil en moeten we niet doen alsof op oude voertuigen alleen maar oude techniek hoort.
Camperopbouw is dus totaal onafhankelijk van de leeftijd van het onderstel.
Maar we heten niet voor niks CamperSLEUTELAARS.
Als iemand een complete moderne camper laat bouwen (of koopt) zonder daar zelf vuile handen bij te krijgen, dan hoort hij ons inziens hier niet meer thuis als vragensteller.
We zijn geen gratis hulpdienst voor analyses en ideeen, daar betaald hij zijn dealer maar voor, of wordt lid van de wegenwacht.
Bouwt hij echter eigenhandig een casco in, dan is hij hier welkom om zijn ervaringen te delen en advies te krijgen.
De leeftijdsgrens waar we het over hebben gaat dus over het rijdend gedeelte, ook wel het onderstel genoemd.
Daar willen we een grens stellen om niet te verzinken tot het zoveelste algemene camperforum met zijn zoveelste gezeik over een ultramoderne startonderbreker waar geen hond iets van snapt én wat hier practisch niemand interesseert.
We zijn hier gespecialiseerd in oudere technieken van voertuigen, en dat vakmanschap willen we niet verloren laten gaan in de massaproductie van ultramoderne witte doosjes.
Die moderne dingen kunnen op talloze forums terecht, maar mensen die met zwarte handen en veel inventiviteit een oud orgel aan de praat (kunnen) houden zijn enorm in hun keuze beperkt.
Dáár is Campersleutelaars dus voor.
Vergeet daarbij ook niet de mensen die hier technische raad geven wbt de onderstellen..
Als ik voor mezelf spreek, dan lijk ik bijna wel een stuk prehistorie wanneer ik een analyse maak met mijn oren, neus en ogen, om vervolgens met behulp van diezelfde lichaamsdelen een motor goed af te stellen.
Persoonlijk vind ik er geen moer aan om zo'n diesel aan een draadje te hangen zodat de computer vervolgens zegt welk onderdeel ik moet vervangen.
Dat kan m.i. de grootste l*l en vele van mijn "ouderwetse" collega's zijn het daar roerend mee eens.
Als ik op een gegeven moment 20 treads moet doorworstelen om 1 interessante vraag te vinden, is de lol er voor mij snel af.
Het gevolg zou zijn dat ik afhaak, en ik denk velen van de prehistorische collega's met mij.

2) Als lezer is iedereen altijd welkom, en dat moet zo blijven.
Op dat vlak dus nooit een onderscheid.
We kúnnen trouwens niet eens selecteren, want aan een naam is bij aanmelding toch niet te zien waar ie in rijdt? :shock:
3) Andere merken:
Dit forum is en blijft onafhankelijk van iedere club, én we blijven gratis.
Als dat veranderd ben ik meteen vertrokken, want ik heb mn buik vol van de rompslomp die daar omheen hangt. (héél soms kan ik dingen errug netjes zeggen..

Natuurlijk geef je iemand die net zijn eerste VW heeft gekocht de links naar de VW-clubs/forums.
We willen zelfs binnenkort contact gaan opnemen met andere clubs/forums zodat ze Mercedesrijders naar ons toe sturen.
Want we zijn gespecialiseerd in oudere Mercedes (ex)bedrijfswagens, en het ligt in de lijn der verwachtingen dat het altijd zo zal blijven.
Maar er zijn ook merken die geen eigen club of forum hebben, en ik zie geen reden om die mensen te laten zwemmen.
Met onze expertise op het gebied van ouwe troep kunnen we die mensen op veel vlakken helpen, en zij weten vast wel weer iets waar wij nooit aan gedacht hebben.
Ook zijn er altijd van die dissidenten die gruwen bij het woord club of contributie.
Ik ben daar zelf een voorbeeld van (geworden), en ik wil die eigenheimers toch een plek bieden waar ze met hun vragen of ideeen terecht kunnen.
Natuurlijk zal zo'n persoon soms minder antwoord krijgen dan een Mercedesrijder, maar dat is altijd nog beter dan helemaal niks.
Er kan ook een ander voordeel voor Mercedesrijders uit ontstaan wanneer andere merken gaan deelnemen.
Automerken zijn nogal errug eenkennig als het gaat om bepaalde toepassingen van technieken.
Een sterk voorbeeld uit de personenauto-wereld is Citroen: Die reden al decennia lang met een soort hulpluchtvering in de rondte voordat het eindelijk navolging kreeg.
Natuurlijk een extreem voorbeeld, maar je kunt je indenken dat een deelnemer met een ander merk zegt: "Joh, dat zit bij mij zó en zó" en dat dan de hele Mercedesmeute denkt: Barst nou toch, da's een goed idee!! Waarom zijn die stomme Mannschaft daar zelf niet op gekomen??:shock: :P
Samengevat (héhé, eindelijk.

Daar kunnen we zelf ook van profiteren.
We moeten echter een grens stellen wat betreft de leeftijd van het onderstel, willen we over een jaar niet Camperforum7 heten en overspoeld zijn door plastic-rijders die geen enkele binding met hun voertuig hebben.
Rijders van oude voertuigen zijn tóch een speciaal slag mensen die iets méér met hun ouwe gebakkie hebben, en daar willen wij dit forum voor behouden.
Vuile handen, ontvelde knieen en een rug als een kurkentrekker om je auto rijdend te houden én/of in te bouwen.
Dáár is dit forum voor.
Shoot!!!!! :P :P
Mvg, Leo.:D
Sprak deze keer voor zichzelf én als Moderator.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
- Berichten: 1956
- Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
Nog even een kleine nuancering/toevoeging/verduidelijking:
Terecht stelt Leo "1) We moeten het rijdend gedeelte apart zien van de opbouw." Dieselfanaat als hij is, zoomt hij daarna in op voertuigen ;-)
Maar... het is natuurlijk niet uitgesloten (maar vooralsnog vanwege economische omstandigheden vrij zeldzaam :? ) dat iemand zelf aan het bouwen slaat op een chassis-cabine van 2007, b.v. een Sprinter met de nodige microprocessors om de CDI in de gaten te houden.
Als die zelfbouwer dan ondersteuning zoekt op het gebied van gaskachels, schoonwatertanks en/of huishoudaccu's staat de deur voor hem/haar gewoon open. Voor ondersteuning op het gebied van z'n motor geldt echter wat Leo in zijn uitvoerige post heeft gesteld.
Terecht stelt Leo "1) We moeten het rijdend gedeelte apart zien van de opbouw." Dieselfanaat als hij is, zoomt hij daarna in op voertuigen ;-)
Maar... het is natuurlijk niet uitgesloten (maar vooralsnog vanwege economische omstandigheden vrij zeldzaam :? ) dat iemand zelf aan het bouwen slaat op een chassis-cabine van 2007, b.v. een Sprinter met de nodige microprocessors om de CDI in de gaten te houden.
Als die zelfbouwer dan ondersteuning zoekt op het gebied van gaskachels, schoonwatertanks en/of huishoudaccu's staat de deur voor hem/haar gewoon open. Voor ondersteuning op het gebied van z'n motor geldt echter wat Leo in zijn uitvoerige post heeft gesteld.
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
- jooph
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 20 dec 2004, 10:12
- Locatie: Holwerd
Hallo,
Enst was mij eigenlijk net voor met zijn reactie.
Met name dus over moderne voertuigen en dat het toch een beetje moelijk te handhaven is om auto's(vraagstellers) te weren die een zelfbouw camper met motormanagement hebben.
Lijkt me dus heel simpel: Iedereen is welkom maar vragen over ingewikkelde electronische zaken m.b.t. de motor kunt u hier vooralsnog niet terecht.
De vooruitgang kun je toch niet stoppen vandaar het woordje (vooralsnog), Wie weet staat er plotseling een "Leo" achtig type op die is opgegroeid met computers en niets liever doet dan prutsen aan electronica van auto's. b.v. hoe je de boel kunt uitschakelen of beter kunt laten lopen, hoe je ze kunt hacken. etc.
Je kunt er ook vrede mee hebben dat het forum over 10 tot 20 jaar langzaam uitsterft!
Het is evt. te overwegen om een leeeftijdsgrens te hanteren van b.v. 10 jaar oud en die gewoon mee te laten "groeien" (b.v. in 2015 auto's ouder als 2005)
Joop
Enst was mij eigenlijk net voor met zijn reactie.
Met name dus over moderne voertuigen en dat het toch een beetje moelijk te handhaven is om auto's(vraagstellers) te weren die een zelfbouw camper met motormanagement hebben.
Lijkt me dus heel simpel: Iedereen is welkom maar vragen over ingewikkelde electronische zaken m.b.t. de motor kunt u hier vooralsnog niet terecht.
De vooruitgang kun je toch niet stoppen vandaar het woordje (vooralsnog), Wie weet staat er plotseling een "Leo" achtig type op die is opgegroeid met computers en niets liever doet dan prutsen aan electronica van auto's. b.v. hoe je de boel kunt uitschakelen of beter kunt laten lopen, hoe je ze kunt hacken. etc.
Je kunt er ook vrede mee hebben dat het forum over 10 tot 20 jaar langzaam uitsterft!
Het is evt. te overwegen om een leeeftijdsgrens te hanteren van b.v. 10 jaar oud en die gewoon mee te laten "groeien" (b.v. in 2015 auto's ouder als 2005)
Joop
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
teveel (ge)regel is waar nederland nu net op vast loopt
Mee eens. Maar -helaas - heeft elke organisatie nu eenmaal bepaalde (minimum)regels nodig. Ik denk dat er - for the time being - nu genoeg geschreven is over dit onderwerp.
Mee eens. Maar -helaas - heeft elke organisatie nu eenmaal bepaalde (minimum)regels nodig. Ik denk dat er - for the time being - nu genoeg geschreven is over dit onderwerp.
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
- jooph
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 20 dec 2004, 10:12
- Locatie: Holwerd
-
- Berichten: 1956
- Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22
- Admin
- Site Admin
- Berichten: 4385
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
- Locatie: Hesel (Ostfriesland)
- Contacteer:
we zijn er gek genoeg voor.
<GRIN> We raken off-topic, psychiatrie hoort niet op dit forum. Maar als jullie grootse plannen hebben, zijn er hier vast wel een boel geïnteresseerde lezers! Maar dan wel op de juiste plek, Leo heeft al zo ongeveer twee muisarmen van het knippen en plakken :(
<GRIN> We raken off-topic, psychiatrie hoort niet op dit forum. Maar als jullie grootse plannen hebben, zijn er hier vast wel een boel geïnteresseerde lezers! Maar dan wel op de juiste plek, Leo heeft al zo ongeveer twee muisarmen van het knippen en plakken :(
Groeten,
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
Ernst / Admin
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.
No man can deny, die Gedanken sind frei!
- Leo
- Site Admin
- Berichten: 4153
- Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
- Locatie: Oost Drenthe
Soms wordt ik echt gestoord van jullie hoor.. :?
Zit ik uren te schrijven schijnen ze het niet te lezen.
De poll-uitslag is vooralsnog duidelijk: 75% van de stemmers is voor een leeftijdsgrens v/h onderstel.
Gelukkig hoef ik de domeinnaam Camperforum7 niet te registreren.
Dit blijft een forum dat gespecialiseerd is in ouwe rochelbakken, en daar ben ik heel blij mee. :)
En ja, we sterven idd uit.
Maar tegen de tijd dat het zo ver is zijn de onderdelen toch al zodanig duur dat de gewone man ze niet meer kan betalen.
Probleem opgelost toch?
Mvg, Leo.
Zit ik uren te schrijven schijnen ze het niet te lezen.
De poll-uitslag is vooralsnog duidelijk: 75% van de stemmers is voor een leeftijdsgrens v/h onderstel.
Gelukkig hoef ik de domeinnaam Camperforum7 niet te registreren.
Dit blijft een forum dat gespecialiseerd is in ouwe rochelbakken, en daar ben ik heel blij mee. :)
En ja, we sterven idd uit.
Maar tegen de tijd dat het zo ver is zijn de onderdelen toch al zodanig duur dat de gewone man ze niet meer kan betalen.
Probleem opgelost toch?
Mvg, Leo.
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 19 jan 2005, 18:33
- Locatie: Nijverdal
-
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 25 nov 2004, 19:22
- Locatie: Geffen
- Contacteer:
- KOERT
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 19 jun 2007, 15:16
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten