motorsteunen

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
vakantie
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 apr 2005, 21:40
Locatie: Rosmalen

motorsteunen

Bericht door vakantie »

dag heren van de techniek.
wie kan mij vertellen hoe ik het beste de motor steunen kan vervangen.ik heb n.l het gekke idee dat de motor ergens ijzer op ijzer ligt er zit n.l een brom ,dreun het klinkt raar hij deed het al langer maar toen alleen als ik reed maar nu ook bij een toerental van 900 .nou heb ik er dus al onder gelegen en nou zag ik dat de stang die v.d koppeling dat die de steun bijna raakt 1 of 2 mm er vanaf .
wie raad weet of effe wil helpen ik hoor of zie wel .
turtle
joy

Bericht door joy »

krik onder motor, zaak ietwat opkrikken, motorsteunen losdraaien en tegelijk voelen of er 'spanning' op staat, naar 'spanning' het blok wat laten zakken of omhoog krikken
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

motorsteunen

Bericht door Arnold Smeets »

Dit is gedaan bij mijn 508D met OM314, gebruik makend van een garage met hefbrug, ik mocht het domme werk doen.
Krik onder de motor, maar beslist NIET onder de carterpan!
Inderdaad iets ruimte maken, dat kan op zich probleemloos want je hebt maar weinig nodig.
Dat losdraaien is iets moeilijker, je zult ongetwijfeld constateren dat het spul vastgerot zit. In de dagen voorafgaand aan de klus herhaaldelijk een goede kruipolie of iets dergelijks op alle zichtbare boutdelen spuiten zal helpen.
Ondanks die voorbereiding was er nog redelijk zwaar gereedschap nodig om het spul los te maken. Eenmaal los is het vervangen een fluitje van een cent.
Bij het vastzetten zal het zinvol zijn nieuwe bouten te gebruiken, zet de na het vastzetten nog uitstekende delen hiervan gelijk even in het vet. Goed vastzetten en vervolgens genieten van veel minder herrie!

Groet,

Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
joy

Bericht door joy »

wd 40 werkt goed, 2 dagen vantevoren inspuiten

kopervet aan je bouten voordat je het terugdraait ook :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten