Omkeuren

Alle andere wettelijke zaken, o.a. BPM en Kentekenbewijs
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 390
Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
Locatie: Scharwoude

Omkeuren

Bericht door Rene »

Daar isie weer, er komt een andere motor in een 601. Dat gaat allemaal geregeld worden ( incl stuurbekrachtiging ). Maar op het kenteken moet ook wat veranderd worden. Wie heeft dit wel eens bij de hand gehad, omkeuren van benzine naar diesel. Wat komt daar allemaal voor kijken.
Gr Rene.
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 390
Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
Locatie: Scharwoude

Bericht door Rene »

Ik heb geloof ik wat gemist :? Maar hij gaat van benzine naar diesel. Maar waar het om gaat is wat kan ik van het RDW verwachten. Op hun site is niets te vinden. En op het forum kan ik ook weinig vinden. Vragen van bv. moeten ze weten waar het blok vandaan komt, wat moet er allemaal aangepast worden, kosten, apk. Wie weet er wat meer van.
Gr Rene
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

omkeuren

Bericht door Arnold Smeets »

D'r is best wat te vinden René!

Advies: zoek je chassisnummer op in je kentekenbewijs en schrijf een mail of een fax aan DaimlerChrysler Nederland in Utrecht, t.a.v. de afdeling homologatie en conformering. Noteer heel precies wat je hebt en wat je wilt gaan maken.

Zij kunnen in de typegoedkeuring van jouw auto kijken of wat jij opgeeft inderdaad zo is zoals zij het in het archief hebben. Zij kunnen ook heel precies zien of jouw plannen haalbaar zijn en wat je moet doen.

Als je dat eenmaal uitgevoerd hebt en DCNL is er tevreden over dan kun je met een gerust hart naar de RDW.

Het boeit daarbij niemand waar de onderdelen vandaan komen.
DCNL geeft op welke onderdelen door welke andere onderdelen vervangen moeten worden.
De kosten hiervan mag jij dragen. Die van de keuring bij DCNL ook en die van de RDW ook al. Bofferd! Je mag daar overigens niet heen op je eigen kenteken, zodra je de motor vervangen hebt is je typegoedkeuring vervallen. Belangrijkste hierbij is je verzekeringsmaatschappij, met wat geluk krijg je van hen schriftelijk vastgelegd dat je met de andere motor en dus zonder typegoedkeuring toch naar het keuringsstation van DCNL mag rijden. Naar de RDW kun je van de RDW een tijdelijk kenteken krijgen.

Verder een overall, een grote set gereedschap, een motorkraan, technisch inzicht, een ehbo set, een lieve partner die je af en toe verzorgt en niet al te boos wordt als je met je vieze vingers ergens aan zit.

Even serieus: zorg voor je veiligheid! Auto goed vastzetten, zware onderdelen met gereedschap tillen, de tijd nemen voor de klus.

En zoek gerust nog even op het forum, er zijn meer draadjes over dit onderwerp!

Suc6

Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 390
Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
Locatie: Scharwoude

Bericht door Rene »

Kijk hier hebben we wat aan, dit is toch één van de redenen voor een forum :P . Ik ga de jongens/meisjes van DCNL eens even bellen.
Verder zal ik mijn overall wassen gereedschap netjes oppoetsen, EHBO aanvullen, kachel vullen, ijskast vullen, radio opzoeken, technisch inzicht aanvullen :? , en mijn lieve partner voorbereiden :wink: .
Enne Arnold alvast bedankt.
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

ombouwen

Bericht door DVIII »

Rene , een goede tip is misschien dat je een donorauto opgeeft bij de RDW die hebben dat graag , omdat je dan een bestaande auto ( die dus al goedgekeurd was) hebt gebruikt om een benzine bus naar diesel om te bouwen. wat ook altijd goed werkt is dat je dan vermeldt dat je ook de uitlaat hebt mee gedonor'd , ik heb zo een paar benzine bussen omgekeurd bij het RDW en nooit een probleem gehad.
(overigens geen structureel voordeel gehad bij DCNL, destijds) omdat het bij hen geen gebruikelijke gang van zaken was , en zeker met het idee van jou om een nieuw type motor te gebruiken.
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Bericht door Anton »

Hoi,

Das verstandig, hebben wij ook gedaan na ombouw van VW LT benzine na diesel, er moest een zwaardere vooras onder.
Wij hadden een copy van het keneteken bewijs, en geen problemen bij de RDW!

Succes!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 390
Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
Locatie: Scharwoude

Bericht door Rene »

Ik heb één van de dames van DCNL aan de telefoon gekregen deze gaf aan om te zoeken naar het kenteken van de auto waar de motor uitkomt. Die gegevens doorgeven aan DCNL en die geven dan een verklaring af, en daarmee naar RDW. Op de vraag moet er nog iets aangepast worden zei ze "die auto`s zijn allemaal het zelfde" :? . Ik weet niet wat ik daar van moet denken. Ik ga maar eens te raden bij RDW.
Wordt vervolgd
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

Bericht door Arnold Smeets »

Rene schreef:Ik ga maar eens te raden bij RDW.
Wordt vervolgd
Ongevraagd adviesje: Doe dat niet via telefoon of e-mail, ga naar het keuringsstation waar je mogelijk terecht komt als je inderdaad moet gaan keuren.
De mensen daar zijn de mensen van de praktijk en vaak heel bereid om informatie te geven. Vraag degene die de beste antwoorden geeft om zijn naam en probeer later met de keuring hem weer te krijgen als keurmeester.

Suc6!


Groet,


Arnold
Just become like a child that discovers the beauty of the world every moment again and again.
Gebruikersavatar
Rene
Berichten: 390
Lid geworden op: 10 mei 2006, 12:43
Locatie: Scharwoude

Bericht door Rene »

Goeie tip, neem ik mee :wink:
Rij nooit harder dan dat je beschermengel kan vlieggen!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten