elektrieke plee

Huishoudaccu, scheidingsrelais, diodeblok, zonnepaneel, aggregaat, walaansluiting, aardlekschakelaars etc.
Plaats reactie
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

elektrieke plee

Bericht door karogegro »

Helaas, de motor van het toilet welke een versnijderpomp aandrijft heeft het tijdelijke met het eeuwige verwisselt.
De motor had ik vorig jaar al een keer uit elkaar gehaald omdat ie het niet meer deed door corrosie agv lekkage en ik kon hem toen nog redden, maar nu is het echt afgelopen. Dit motortje dus, is niet meer te vinden en om nu gelijk een complete nieuwe elektrieke poepdoos neer te zetten gaat me een beetje te ver, zeker als je ziet wat die dingen kosten (zit zeker een goud randje om) dus nu ben ik op zoek naar een alternatief wat volgens het zelfde principe werkt. Het betreft hier een 12V impeller pomp met op de zelfde as een versnijder.
Iemand nog een briljante suggestie???? (behalve emmers, achter de bosjes, porta pottie enz.)
Toine
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Bericht door Peter MERCAMPO »

Wellicht kun je de bewuste pomp nog vinden in vinkeveen daar zit een tweedehands botenshop (inbreng van particulieren) en daar heb ik vele pompen zien liggen. Ik heb daar zelf mijn 24v vermalerpot vandaan voor niet teveel Ik zal morgen even kijken of ik het nummer kan opsnorren, kan er nu niet bij anders maak ik mijn meissie & de kleine wakker en dan...... breekt de pleuris uit :lol: als je gewoon af en toe even belt heb je wellicht geluk. Het aanbod wisselt er wekelijks
Groet Peter.
Vandaag is een Kadootje
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Bericht door karogegro »

Dat zou mooi zijn, het is alleen jammer dat op het motortje door de dikke laag roest niet meer te achterhalen is om wat voor type het gaat, behalve dat het een electrolux motor is.
By the way, zit er in Uitgeest ook niet zo'n tweede hands boten troep boer, de " Parlevinker" of zo ?. Ik meen me te herrineren dit wel eens op het net gezien te hebben.
Toine.
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Bericht door Peter MERCAMPO »

Staat me ook iets van bij, gewoon even googlen en wellicht wordt je weer wat wijzer :idea: Groet Peter
Vandaag is een Kadootje
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Bericht door paulv »

Hallo Peter,

Een nieuw vermalingstoilet kost hier in Frankrijk € 185,- bij Brico Depot. (overal winkels, zie bricodepot.com ), artikel 571781.
Wel 230V, 600W dus een omvormer nodig!

Groeten
Paul
Bezoek altijd welkom!
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Bericht door karogegro »

Aan zo'n vermalings plee heb ik ook al zitten denken, alleen denk ik dat m'n voorwielen van de grond komen ivm het gewicht van zo'n porceleinen wc-pot. :wink:
Toine
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Bericht door paulv »

Het is wel wat zwaarder dan een plastic dingetje (+ 15 kg) maar dan zit je ook ergens op :wink: .
Bezoek altijd welkom!
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Bericht door Peter MERCAMPO »

Valt wel mee hoor zo'n giga pot is het ook weer niet, maak je maar eerder zorgen over de bout die je erin draait en de hoeveelheid papier de je nodig hebt om je achterste weer toonbaar te maken :? Ik denk erover om een klein handdouchje er naast te hangen (heb ik thuis ook, gezien in z-o Azië) werkt perfect, nauwlijks papier en water verbruik! Wel wat druk nodig op de leiding. Zo een chemisch geval blijf ik niks vinden en van de eko oplossingen (scheiten in een zak, pissen in een bak) hoor ik ook niet al teveel positieve berichten. Tja... het blijft behelpen je kunt natuurlijk ook in het bos gaan zitten maar.. dan moet dat wel voorhanden zijn en er niet al teveel wandelaars rondlopen :lol: Daarom opteer ik maar voor een septictank onder aan de bus met een goede stankafsluiting (ik hou van knoflook en uien) met een electrische lozer voor het geval er geen put in de buurt is :oops: Tja het blijft een smerig praatje maar ook mij is niets menselijk :wink: vreemd
Groet aan allen die in vrijheid, privacy en genot een dikke bolus willen draaien :!: Peter
Vandaag is een Kadootje
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Bericht door paulv »

Behelpen?
Ik zit er prima, net als thuis :wink: . Gewoon doortrekken, alles puur natuur en lozen in de vuilwatertank :lol: .

Voor mij geen stinkende potta-poetie of andere vieze oplossingen, en dan op een camping in het donker leuren met je poeptank :cry: .

Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Bericht door Leo »

paulv schreef:Het is wel wat zwaarder dan een plastic dingetje (+ 15 kg) maar dan zit je ook ergens op :wink: .
15 kg?? :shock:

Wij hebben de iets luxere uitvoering gekocht (dat krijg je er van wanneer je vrouw mee gaat om onderdelen te kopen :? ), maar die is eerder 35kg dan 15 hoor Paul..
Lijkt me stug dat het alleen aan dat extra spatbordje van achteren ligt.

Er zijn daar ook losse vermalingspompen te koop, maar die zijn bijna net zo duur als een complete plee.. :?

Maar het zit idd gescheten.
Laten we zeggen dat je op het gemak een krantje kunt lezen zonder dat je levenslang de randen in je billen hebt.. 8)


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Bericht door paulv »

Ha die Leo,

Toch ook maar zo'n ding gekocht :wink: ?
Die 15 kg is wat ik schat dat die MEER weegt, vanwege het zwaardere porcelein. Het staat er wat onduidelijk.
Het kan natuurlijk best nog iets meer zijn maar voor het verhaal heb ik het naar beneden afgerond :roll: . Maar hierdoor staat ie wel lekker stabiel :lol: .

Groeten,
Paul
Bezoek altijd welkom!
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Bericht door karogegro »

Ja ja, peukie aan, krantje d'r bij en er niet eerder vanaf komen voordat het strootje op is of het krantje uit is. Daarna ff de " breeze one touch" beroeren ivm de klimatologische omstandigheden. Het lijkt verdo..e wel of je thuis bent. :wink:
Vanavond maar eens die " Parlevinker " proberen te vinden. Eens kijken of die nog een knappe poepdoos heeft.
Toine.
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: elektrieke plee

Bericht door karogegro »

Okeej, ik ben voor de mechanische oplossing gegaan. Een hand lens/ vuilwater pomp. Ook wel gebruikt aan boord van plezier boten om de bilge leeg te trekken. Geelen jr laten proefpoepen en met een licht zetje verdween de bolus de tank in. Weer een electrische verbruiker minder.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Gebruikersavatar
Janneman
Berichten: 194
Lid geworden op: 08 okt 2007, 12:50
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: elektrieke plee

Bericht door Janneman »

Proefpoepen... :mrgreen:
-----------------------
Groetjes,
Jan
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: elektrieke plee

Bericht door karogegro »

Proefpoepen ja, de op een na jongste telg uit de Geelen dynastie produceert nu nog een handzaam formaat bolus, en daar is het precies om te doen, zodat onderweg in het geval van " ik moet bouten " je niet hals over kop de berm in hoeft te sturen om je bloedje haar behoefte te laten doen.
Toine.
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Re: elektrieke plee

Bericht door Peter MERCAMPO »

Beste camperpoepers,
Ik ben nog op zoek naar goede suggestie's voor de poep/plasopslag voor aan de onderzijde van de bus ben benieuwd naar jullie oplossingen. Hoe hebben jullie ontluchting, stankafsluiter en loosinrichting gefrabriceerd? zijn er die een electrische afsluiter hebben en bevalt dat? Werken er ook mensen met een verleng(koppel)stuk om de boel richting riool af te voeren? Kortom laat de tips maar stromen!

Met de welriekende groeten van Peter.
(heb nog een hoop (af) te bouwen en de (spaarzame)tijd begint te dringen)
Vandaag is een Kadootje
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: elektrieke plee

Bericht door Admin »

Hoi Peter,

Ik heb een elektrische afsluiter onder in mijn grijswatertank, maar voor zwart water zal dat niet veel anders zijn.
De klep staat op deze foto, is 5/4", aangesloten op een 40 mm afvoer.
Afbeelding
Ik heb de ervaring dat er al ruim twee jaar steeds kleine deeltjes PVC uit mijn zelfgemaakte grijswatertank op de klepzitting blijven hangen, waardoor de klep niet meer helemaal afsluit. Ik kan er vrij makkelijk bij, dus ik maak de klepzitting eens per jaar schoon. Maar mogelijk heb jij daar minder zin in :wink: Een motordrive-kogelafsluiter zou dus veel beter werken.

Overigens vind ik het geen probleem de klep te openen als ik op de autoweg rijd, bij 80 km/h is alles verdampt voordat het de grond raakt. Ook die benadering is mogelijk voor zwartwater minder elegant.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: elektrieke plee

Bericht door Admin »

Omdat het zonde van de moeite is wielen uit te vinden, misschien een idee eens hier mee te lezen: een hele thread over Zerhacker-WC's.
http://www.womobox.de/phpBB2/viewtopic. ... =zerhacker
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Re: elektrieke plee

Bericht door Peter MERCAMPO »

Bedankt Ernst,

Op een lekkende zwartwater afsluiter zit ik inderdaad niet op te wachten (gaat zo stinken in de straat), voor grijs vind ik dat niet zo een probleem alhoewel dat ook behoorlijk kan stinken. Ik ga die link van jouw nog eens op een rustig moment bekijken, kan ik meteen mijn duits weer een beetje ophalen :lol:. Ben ook nieuwsgierig hoe het met de ontluchter / stankafsluiter zit en ga ook eens te rade bij kant en klaar aanbieders. De vermalerpot heb ik reeds. Kan het overigens niet zo zijn dat bij het monteren van kranen, afvoer en ontluchting niet het nodige pvc in de tank terecht is gekomen?
Groet Peter.
Vandaag is een Kadootje
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: elektrieke plee

Bericht door Admin »

bij het monteren van kranen, afvoer en ontluchting niet het nodige pvc in de tank terecht is gekomen?

Jazeker is dat het geval. Mijn tank bestaat uit vijf lengtes van 4 m PVC ø 120 mm rioolpijp, onderling gekoppeld met 40 mm T-stukken en diverse verloopstukken. Bij het maken van een be- en ontluchtingsaansluiting achteraf is het nodige geboord. En die spanen zijn voor een deel ìn de pijpen terechtgekomen.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Peter MERCAMPO
Berichten: 416
Lid geworden op: 08 dec 2004, 18:03
Locatie: 'T Gooi

Re: elektrieke plee

Bericht door Peter MERCAMPO »

Dus dat pleit (althans voor mij) voor een "af fabriek" tank, in elk geval voor het "bruine" water.
Groet Peter.
Vandaag is een Kadootje
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: elektrieke plee

Bericht door Admin »

dat pleit (althans voor mij) voor een "af fabriek" tank,

Of voor een kogelafsluiter. Die heeft veel minder last van obstakeltjes.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: elektrieke plee

Bericht door paulv »

Hallo Peter,

Ik stort alles in de grijswatertank, het wordt er iets donkerder grijs van :wink: . In mijn theorie geeft het minder problemen bij het lozen, alles is vloeibaarder en wat meer verdund. Nu laat ik meestal alles leeglopen in het gras langs de weg, na een paar minuten, als alles in de grond getrokken is zie je er niets meer van en ruik je ook niets meer. De stankoverlast bij het lozen valt reuze mee, je ruikt het wel even, maar om nou te zeggen stinken, nou nee. Misschien kan wat biotex (is dat nog verkrijgbaar? :roll: ) dit ook nog eens verminderen.

Een zwartwatertank lozen geeft volgens mij meer problemen met stank en in de bodem trekken. Daardoor moet je dan een echt riool zien te vinden en in tegenstelling met Nederland hebben ze in het buitenland gescheiden systemen voor hemelwater en afvalwater. Als je daar in een straatputje loost loopt het zo in een rivier oid. Niet dat dat veel (miljeu) kwaad kan :wink: , maar in een droge periode kan dat toch voor stank :x overlast zorgen.

Voor de ontluching heb ik een wat dikkere tuinslang van de zwanenhals van de gootsteen binnendoor naar het dak. Voldoet uitstekend zonder enige stank :lol: .

De afsluiter is bij mij een kogelkraan van 20mm, gaat ook prima. Kleiner kan ook maar dan duurt het leeglopen langer, groter gaat sneller :wink: .

Een verbetering die ik overweeg is om het douchewater eerst in een aparte tank (20l) op te vangen (die met een overloop toch weer naar de vuilwatertank stroomt), en dat water te gebuiken om de WC door te spoelen. Dat scheelt ook weer een paar liter per dag :wink: .

Groeten uit een modderig en regenachtig Tavira(P) :cry: ,
Paul
Bezoek altijd welkom!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten