complete elektriciteit,orgineel of aangerotzooid...aaaaahhh
Geplaatst: 12 apr 2005, 20:17
Aan het onderwerp zien jullie het waarschijnlijk wel. Ik heb problemen met mijn elektriciteit. Opzich is dit het laatste wat ik nog niet aan de bus vernieuwd heb. Ik zag er ook altijd tegen op.
eerst komt een lang verhaal maar aan het eind komt mijn vraag... dus scrol maar door als je geen zin hebt om de rest te lezen!!
Wat is er aan de hand, vanochtend deden mijn achterlichten het niet meer nadat ik wat nieuwe contourlichten had aangesloten en daarbij een korte sluiting had veroorzaakt.
zekering gecontroleerd niet kapot, stroom gemeten bij de zekering, 24 v. Dat was dus ook goed, maar achterin het doosje waarin de stroom wordt gesplitst meet ik geen stroom. De knipperlichten en de remlichten doen het wel.
Nu voor onder de motorkap, links tegen de kant zitten vier grote pluggen, hier komt de kabelboom van onder het dashboard uit en gaat naar de kabelboom naar achteren. Ook hier meet ik geen stroom.
dus dan moet het vanaf de zekering liggen tot aan deze schakelaars.. maar nu komt het probleem, orgineel heeft mercedes allemaal kleurtjes gemaakt voor deze aansluitingen en deze ook fatsoenlijk beschreven. helaas heb ik mijn 508 van een slecht onderhoudend bedrijf gekocht en is er dus erg veel veranderd.
Ik snap bijv niet hoe het zit met de zekeringen. ik kan het ook niet echt testen, want als je hem op contact zet, krijgt bijna alles stroom. En de punten waar ik denk dat de achterlichten zitten daar zit op een van de twee aansluitingen geen draad. Al schakelt ie wel bij het inschakelen van stadslicht. Deze zitten op dezelfde zekering.
de punten onder de motorkap waren erg ge-erodeerd en er kwam bijna een kilo zand uit. deze heb ik eraf geknipt en vervolgens weer opnieuw aangesloten, maar er kloppen dingen niet meer, draadjes missen, waren afgebroken,
kortom, heeft iemand dit een keer helemaal vernieuwd en wat was ie hiervoor kwijt, heb je dit zelf gedaan of laten doen.. wat kost een kabelboom bij mercedes?
vind je dit harstikke leuk om te doen of heb je er ervaring mee?
contact me..
Ik heb een 508 uit 1983 nieuw model (wel met rond neusje) en een chassis cabine model met een bak achterop.
bvd
Thorvald
eerst komt een lang verhaal maar aan het eind komt mijn vraag... dus scrol maar door als je geen zin hebt om de rest te lezen!!
Wat is er aan de hand, vanochtend deden mijn achterlichten het niet meer nadat ik wat nieuwe contourlichten had aangesloten en daarbij een korte sluiting had veroorzaakt.
zekering gecontroleerd niet kapot, stroom gemeten bij de zekering, 24 v. Dat was dus ook goed, maar achterin het doosje waarin de stroom wordt gesplitst meet ik geen stroom. De knipperlichten en de remlichten doen het wel.
Nu voor onder de motorkap, links tegen de kant zitten vier grote pluggen, hier komt de kabelboom van onder het dashboard uit en gaat naar de kabelboom naar achteren. Ook hier meet ik geen stroom.
dus dan moet het vanaf de zekering liggen tot aan deze schakelaars.. maar nu komt het probleem, orgineel heeft mercedes allemaal kleurtjes gemaakt voor deze aansluitingen en deze ook fatsoenlijk beschreven. helaas heb ik mijn 508 van een slecht onderhoudend bedrijf gekocht en is er dus erg veel veranderd.
Ik snap bijv niet hoe het zit met de zekeringen. ik kan het ook niet echt testen, want als je hem op contact zet, krijgt bijna alles stroom. En de punten waar ik denk dat de achterlichten zitten daar zit op een van de twee aansluitingen geen draad. Al schakelt ie wel bij het inschakelen van stadslicht. Deze zitten op dezelfde zekering.
de punten onder de motorkap waren erg ge-erodeerd en er kwam bijna een kilo zand uit. deze heb ik eraf geknipt en vervolgens weer opnieuw aangesloten, maar er kloppen dingen niet meer, draadjes missen, waren afgebroken,
kortom, heeft iemand dit een keer helemaal vernieuwd en wat was ie hiervoor kwijt, heb je dit zelf gedaan of laten doen.. wat kost een kabelboom bij mercedes?
vind je dit harstikke leuk om te doen of heb je er ervaring mee?
contact me..
Ik heb een 508 uit 1983 nieuw model (wel met rond neusje) en een chassis cabine model met een bak achterop.
bvd
Thorvald