ja, ik heb me al meteen aangemeld bij dubbellucht. Lijkt me wel een minimale vereiste met zo'n bus.
Er zit al een gedeeltelijke interieur inrichting in. De ondervloer, wanden en plafond zit er al in. verder heb ik een keukenblokje en een koelkastje erbij, er zat ook nog een portapotti in, maar die heb ik er als eerste uitgehaald (ik wil niet dat er in mijn bus gescheten word! :mrgreen: ), die gaat op marktplaats of hier op t forum. Verder zit er een onderbouw voor het bed/bank in (gewoon ruwhout skelet). Ik ga er nog een laminaat-vloertje inleggen, keukenblok verder afbouwen, bed/bank combinatie afmaken/modificeren en wat kastjes tegen het plafond aan bouwen. Ook komt er boven de voorruit een console met daarin een carputer en 27mc. Daarna zo snel mogelijk op camper-kenteken want in mei gaan we een week naar Denemarken en ik wil wel graag iemand achterin kunnen vervoeren.
Na de vakantie gaat de carrosorie eraan geloven, compleet reinigen, schuren, plamuren en schilderen. Ik zit te denken aan matzwart of die kleur grijs die de moffen ook in de oorlog op hun blitzjes hadden. Ook moet ik nog op zoek naar 2 nieuwe deuren want ze zijn beide aan de onderkant verrot, aan de bestuurderskant is een plaat op gepopnagelt, het kan zo wel even, maar ik heb het liefst gewoon een setje goede deuren. Zijn de 407 deuren trouwens standaard met draairamen, ik ken eigenlijk alleen de schuifconstructie? Zo niet, valt dat systeem over te zetten want het bevalt me wel.
Vandaag de ventilatieschuiven onder het dashboard verwijderd, helemaal opgeschuurd, geprimered en geolied. Nieuw tochtstripje erop want de oude was helemaal versleten. De kolere dingen wouden niet meer open, en als je ze op hebt dan krijg je ze niet meer dicht zonder een schop er tegen aan! Mooi klusje voor de maandag na het werk dacht ik zo. Dingen liggen nu te drogen in de schuur, morgen ff een busje zwarte spray halen en dan zijn ze weer als nieuw. (hey, je moet klein beginnen toch

)
Ik heb vandaag al wel de ANWB langsgehad, het cilinderslot is naar de klote, sleutel wil niet meer draaien en laat nou toevallig net de deur dichtgegooid zijn met de "rode knopjes" erop! :mrgreen: De aardige man van de ANWB begon al met een schroevendraaier tussen de ramen te wrikken toen ik hem erop wees dat het misschien makkelijker was om door het camperraam naar binnen te gaan. Ik baal er eigenlijk best wel van. Wil het liefst nu nog het slot eruit halen en de cilinders ff controleren, maar ja, het is donker en om die bus zonder slot hier te laten staan om binnen de cilinder te bekijken/reparen zie ik ook niet zitten.
Heb trouwens ook gemerkt dat als de motor stationair draait de halve uitlaat bijna door de bus naar binnenkomt, lijkt mij een probleem van versleten rubbers?
Nou, dat was het voor vandaag, morgen als een gek die cilinders eruit slopen, en als het nodig is nieuwe bestellen bij mercedes. Woensdag is de nieuwe kapsluiting binnen dus dat word ook weer aardig knutselen. En ik zal nog tegen een helelelelelelelele boel dingen aan gaan lopen (maar ik weet waar ik aan begonnen ben :mrgreen: )
groetjes,
Maarten