Hoofdremcilinder vervangen?

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
Rolf Smook
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2004, 21:35
Locatie: Groningen

Hoofdremcilinder vervangen?

Bericht door Rolf Smook »

Kan iemand mij tips geven wat ik het beste kan doen met mijn hoofdremcilinder?

Ik heb een MB 407 van 1980 met 275.000 km op de teller. Orginele hoofdremcilinder. Vooral 's zomers maken we lange trips, dit jaar staat Griekenland weer op het programma. Ik vraag me nu dus af of ik niet een keer preventief de hoofdremcilinder moet vervangen. Alle wielremcilinders heb ik een paar jaar geleden gedaan. Vroeger heb ik ooit een keer eentje voorzien van een revisieset, maar die schijn je niet meer te kunnen krijgen. Je praat nu dus gelijk over 400 euro of meer.
Graag suggesties.

Rolf.
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Hoofdremcilinder vervangen?

Bericht door Frank.fjph »

Hoi,

Een nieuwe kost EU 194,= ex en een revisieset (original Mercedes) kost iets van 89,=Eu

Ik heb toen voor de nieuwe gekozen, uiit tijdgebrek, ivm herkeur APK,;
heb de oude nog liggen met een Ate revisieset van 50,= eu, om hem nog eens te reviseren........

Zo heb je enige mogelijkheden.......en prijzen (2007) uit het hoofd/geheugen

Frank
Rolf Smook
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2004, 21:35
Locatie: Groningen

Re: Hoofdremcilinder vervangen?

Bericht door Rolf Smook »

Hoi Frank,

Dank voor je reactie. Je noemt andere prijzen dan ik van mijn mercedes dealer heb gekregen. Bovendien gaf hij aan dat revisie-setjes niet meer te krijgen zouden zijn.
Zijn de prijzen die je noemt van een MB dealer of van een revisie bedrijf?

Ik zal voor de zekerheid de dealer in Groningen ook nog eens bellen.

Groet, Rolf.
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Hoofdremcilinder vervangen?

Bericht door Anton »

Hoi Rolf,

Er zijn wel meer remreviesiebedrijven gewoon een paar bellen, of langs gaan krijg je meer prijzen en info te horen!

Succes!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Hoofdremcilinder vervangen?

Bericht door Admin »

MB heeft in de loop der jaren remsystemen van verschillende fabrikaten gemonteerd, o.a. FAG en ATE/Lockheed. En dan ook nog met cilinders in verschillende diameters. Voor sommige bestaan wèl, voor andere geen revisiesetjes. De plaats om daar achter te komen is niet de MB-dealer, maar wel het betere remrevisiebedrijf. Dat zal er vast ook wel zijn in Groningen...
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Hoofdremcilinder vervangen?

Bericht door Frank.fjph »

Mijn info is van vorig jaar juni, en de prijzen en leverbaarheid van revisiesetje en hoofdremcilinder zijn afkomstig van mijn orig. M.B. dealer, maar wel een waar ik een goede ingang/relatie heb bij een magazijnmeester van het juiste bouwjaaar.... :)
De gegevens zijn overigens , zoals Admin opmerkt, op mijn chassisnummer uitgezocht, 309.427.......en dat zou kunnen schelen,

Succes verder..

PS die 50,= eu was voor een setje dat men bij een automaterialenzaak al jaaaaaaren had liggen.


Frank
Gebruikersavatar
mdheer
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 okt 2005, 21:06

Re: Hoofdremcilinder vervangen?

Bericht door mdheer »

Hallo,


Ik heb een MB 508 waarvan ook de hoofdremcilinder lek was. uit tijdgebrek toen een nieuwe besteld bij Marcel Kappen uit Dalen ( http://www.mercedes-classic-parts.com ) Kostte 285 Euro in 2006. (vloeistofpotje kost 29,80 Euro ) Dit jaar voor de oude hoofdremcilinder revisieset besteld bij Marcel 89 Euro. Een rvesiesetje voor de koppelingcilinder kostte 19 Euro.


groet,


Mark de Heer
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten