Pagina 1 van 1
Transmissieschok
Geplaatst: 21 mei 2008, 20:26
door quin
Bij mijn MB310D die nog weinig km gelopen heeft, treedt een 'transmissieschok' op wanneer je gas geeft en loslaat of andersom.
Waar kan dit aan liggen en hoe is het te verhelpen?
Re: Transmissieschok
Geplaatst: 21 mei 2008, 21:05
door motohead
Motorsteunen die los zitten, speling op aandrijfas of hardischijf.
In die richting zou ik het zoeken.
groet, Sandor
Re: Transmissieschok
Geplaatst: 21 mei 2008, 21:15
door Anton
Hoi Sandor,
Wat bedoel je met "hardi" schijf?
Ik ga er vanuit de kruiskoppeling ?
Groet Anton
Re: Transmissieschok
Geplaatst: 21 mei 2008, 22:19
door motohead
Ehh, zit misschien helemaal niet op dit type, een hardischijf is een rubberen koppeling.
Ik bedoel dus koppeling in de aandrijving.
groet, Sandor
Re: Transmissieschok
Geplaatst: 21 mei 2008, 22:35
door Anton
Hoi Sandor,
De bedoelde Hardischijf zit op oa BMW en daarvan afgeleide Ural en Dnepr, Russiesemotoren.
De BMW's van die tijd zijn als een soort oorlogsbuit aan de Russen gegeven.
Die hebben ze dus nagemaakt en amper hier en daar verbeterd.
Eind jaren 80 begin 90 kwamen die dingen nogal massaal naar Nederland Rusland had deviesen nodig!
De kwaliteit was ontluisterend bedroevend slecht!
Sommige waren zo in elkaar gezet dat er wat klem zat en helemaal niet rond wilden.
Dat bij stevig wegrijden weleens wat tandjes onderin kwamen te liggen ach daar zat zo'n wodka slikker in Rusland ook niet mee, die kun je hier toch ook harden!?
Ural heeft een nieuwe motor op de markt gezet echt een leuke machine en bij de tijd wat de techniek betreft!
Ik zelf heb een Dnepr van voor die tijd die nog wel rustig en goed in elkaar werden gezet.
Deze is dus voorzien van SKF lagers krukas + vliegwiel gebalanceerd goede zuigers en aangepast dmv nieuwe klepzetels voor Euro 95!
Rechts daar van bevind zich de zijspanbak.
Die kon je met en zonder aandrijving krijgen en in legeruitvoering met sper diff.
Maar goed ik dwaal af het ging om die schijf die meest meteen achter de wisselbak zit.
Groet Anton