Geet processor
Geplaatst: 30 mei 2008, 19:29
Waar ik over zit te denken is een Geet Processor om de OM314 te bouwen.
Komt er op neer dat je je diesel op 80% water kan laten lopen, velen hebben dit al nagebouwd, met succes.
Hier een franse site, als je door scrolt naar beneden zie je een aantal foto's met verhaal.
http://quanthomme.free.fr/qhsuite/Real2 ... antone.htm
De Nederlandse site is,
http://www.geet.nl/index.html
Ik heb zelf twee processors gemaakt voor een kleine aggregaat, één van staal en één van koper. Heb alleen nog niet alle spullen om hem af te bouwen en uit te proberen.
De Processor is als volgt, Een pijp in een pijp, met daar in een stalen staaf. Uitvoor van je motor gaat door de buitenpijp in een potje waar water in zit, uitlaatgas verwarmt het water met 20% diesel of benzine, dat gas gaat door de binnenpijp waar de stalen staaf in zit. Hierdoor ontstaat er een plasmagas wat via je luchtinvoer de motor binnen komt. Soort LPG denk ik.
Starten op diesel, motor warm, dan de kraan om en de diesel afsluiten. Het potje of tank met 80% water en 20% diesel is je nieuwe brandstof, via de processor dan natuurlijk.
En met de brandstof-prijzen van nu is het zeker de moeite waard om met elkaar een oplossing hier voor te vinden, uit te werken en te proberen.
Taco
Komt er op neer dat je je diesel op 80% water kan laten lopen, velen hebben dit al nagebouwd, met succes.
Hier een franse site, als je door scrolt naar beneden zie je een aantal foto's met verhaal.
http://quanthomme.free.fr/qhsuite/Real2 ... antone.htm
De Nederlandse site is,
http://www.geet.nl/index.html
Ik heb zelf twee processors gemaakt voor een kleine aggregaat, één van staal en één van koper. Heb alleen nog niet alle spullen om hem af te bouwen en uit te proberen.
De Processor is als volgt, Een pijp in een pijp, met daar in een stalen staaf. Uitvoor van je motor gaat door de buitenpijp in een potje waar water in zit, uitlaatgas verwarmt het water met 20% diesel of benzine, dat gas gaat door de binnenpijp waar de stalen staaf in zit. Hierdoor ontstaat er een plasmagas wat via je luchtinvoer de motor binnen komt. Soort LPG denk ik.
Starten op diesel, motor warm, dan de kraan om en de diesel afsluiten. Het potje of tank met 80% water en 20% diesel is je nieuwe brandstof, via de processor dan natuurlijk.
En met de brandstof-prijzen van nu is het zeker de moeite waard om met elkaar een oplossing hier voor te vinden, uit te werken en te proberen.
Taco