mies, met 406 feuerwehr
Geplaatst: 28 jun 2008, 21:22
hallo allemaal...
Even voorstellen, mies harleman, uit arnhem. trotse bezitter van mb 406, benzine, maar dooor vorige eigenaar op gas omgebouwd. Na de deutsche feuerwehr, de tweede eigenaar. Ongeveer 10 jaar geleden samen met een vriend (voor hem) uit duitsland geimporteerd.Hij gebruikte de bus al een jaar niet meer, en ik kon m voor een vriendenprijs over nemen.
altijd campers, bussen gehad, voornamelijk voor vervoer van grote dingen... werk, en vacantie. samen met mn vriendin een renault estafette, die jaarlijks meer onderhoud vraagt dan ik in dit natte klimaat kan bieden, en dus afgelopen jaren (geschorst) stil stond, en bij inspectie wel heel slecht bleek. Tijdens onze (tent) vacantie in bretagne onze camper zo gemist, dat we besloten er toch weer een aan te schaffen...
voorgaande bussen... Begonnen met citroen d15 (2maal), volkswagen t2, toen bedford (zo'n bommetje), estafette, karrier, commer brandweer (6cyl), en nu mb406. ondertussen ongeveer 4 jaar in een omgebouwde srv wagen gewoond, bij mn atelier.. SRV was een gova?? op basis van een volkswagen 1800 motor(luchtgekoeld)... met extra eindvertraging haalt ie (3000 kg) 60 a 70 km per uur, maar het is een langzaamrijder (20) zodat geen belasting, keuring e.d. gova is 11 meter lang, 2.10 breedt... jaren prettig en onafhankelijk in gewoond, met jaren van uitvinden (houtkachels, generatoren, stoomvoorziening, verlichting...) Ik lees in een van de onderschriften van een forumlid dat je t wiel niet opnieuw moet uitvinden.... t liefst zou ik t wel doen, en verbaasd blijven dat t werkt...
groeten, mies
Even voorstellen, mies harleman, uit arnhem. trotse bezitter van mb 406, benzine, maar dooor vorige eigenaar op gas omgebouwd. Na de deutsche feuerwehr, de tweede eigenaar. Ongeveer 10 jaar geleden samen met een vriend (voor hem) uit duitsland geimporteerd.Hij gebruikte de bus al een jaar niet meer, en ik kon m voor een vriendenprijs over nemen.
altijd campers, bussen gehad, voornamelijk voor vervoer van grote dingen... werk, en vacantie. samen met mn vriendin een renault estafette, die jaarlijks meer onderhoud vraagt dan ik in dit natte klimaat kan bieden, en dus afgelopen jaren (geschorst) stil stond, en bij inspectie wel heel slecht bleek. Tijdens onze (tent) vacantie in bretagne onze camper zo gemist, dat we besloten er toch weer een aan te schaffen...
voorgaande bussen... Begonnen met citroen d15 (2maal), volkswagen t2, toen bedford (zo'n bommetje), estafette, karrier, commer brandweer (6cyl), en nu mb406. ondertussen ongeveer 4 jaar in een omgebouwde srv wagen gewoond, bij mn atelier.. SRV was een gova?? op basis van een volkswagen 1800 motor(luchtgekoeld)... met extra eindvertraging haalt ie (3000 kg) 60 a 70 km per uur, maar het is een langzaamrijder (20) zodat geen belasting, keuring e.d. gova is 11 meter lang, 2.10 breedt... jaren prettig en onafhankelijk in gewoond, met jaren van uitvinden (houtkachels, generatoren, stoomvoorziening, verlichting...) Ik lees in een van de onderschriften van een forumlid dat je t wiel niet opnieuw moet uitvinden.... t liefst zou ik t wel doen, en verbaasd blijven dat t werkt...
groeten, mies