dieselverbruik?
Geplaatst: 07 mei 2005, 13:25
.
Beste Dubbelluchters,
Ik ben van plan een verlengde en verhoogde 406 d uit 75 te kopen van
een vriend van mij(jelle draijer) Samen hebben we wat onderhoud gepleegd .o.a. de bloeibougies vervangen voor bosch duratherm.
Na wat korte
proefritjes heb ik vorige week een wat langere rit gemaakt van delft
naar enschede en terug. Nu vond ik het dieselverbruik schrikbarend
hoog, met moeite 1:6 daar ik rustig met zo n 80km/u toerde, en dus
niet vol gas reedt. Volgens mijn vriend reed hij er in de vakantie met
8 personen en volle bepakking 1:8 tot 1:9 mee. Ik was dus enigzinds
teleurgesteld. De vraag luidt nu is mijn teleurstelling terecht of niet?
Is het mogelijk om 1:9 te rijden en waar zou het aan kunnen liggen
dat dit nu niet het geval is? Ik weet dat ze het afgelopen jaar weinig onderhoud aan het blok heeft gehad. Kan het zijn dat de verstuivers
schoon gemaak moeten worden( hij rookt namelijk behoorlijk), en kun
je daar tot 30% van de brandstof mee besparen? Of is het waarschijnlijker dat het een combinatie van factoren is? (afstelling te
rijk of te arm) kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen, en weet iemand misschien een goed adres in de buurt van delft waar ik haar een keer een beurt zou kunnen geven. Alle tips en adviezen zijn van harte welkom.
Met vriendelijke groet een mogelijke nieuwe dubbelluchter,
Arjen.
Beste Dubbelluchters,
Ik ben van plan een verlengde en verhoogde 406 d uit 75 te kopen van
een vriend van mij(jelle draijer) Samen hebben we wat onderhoud gepleegd .o.a. de bloeibougies vervangen voor bosch duratherm.
Na wat korte
proefritjes heb ik vorige week een wat langere rit gemaakt van delft
naar enschede en terug. Nu vond ik het dieselverbruik schrikbarend
hoog, met moeite 1:6 daar ik rustig met zo n 80km/u toerde, en dus
niet vol gas reedt. Volgens mijn vriend reed hij er in de vakantie met
8 personen en volle bepakking 1:8 tot 1:9 mee. Ik was dus enigzinds
teleurgesteld. De vraag luidt nu is mijn teleurstelling terecht of niet?
Is het mogelijk om 1:9 te rijden en waar zou het aan kunnen liggen
dat dit nu niet het geval is? Ik weet dat ze het afgelopen jaar weinig onderhoud aan het blok heeft gehad. Kan het zijn dat de verstuivers
schoon gemaak moeten worden( hij rookt namelijk behoorlijk), en kun
je daar tot 30% van de brandstof mee besparen? Of is het waarschijnlijker dat het een combinatie van factoren is? (afstelling te
rijk of te arm) kan iemand mij helpen dit probleem op te lossen, en weet iemand misschien een goed adres in de buurt van delft waar ik haar een keer een beurt zou kunnen geven. Alle tips en adviezen zijn van harte welkom.
Met vriendelijke groet een mogelijke nieuwe dubbelluchter,
Arjen.