fusee smeer problemen

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
paulvb
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2005, 21:35
Locatie: Tilburg

fusee smeer problemen

Bericht door paulvb »

hoi,
ik heb een 508 van 81 en probeerde mijn fusees te smeren.
Als ik vet in de nippel pers komt het er aan de verkeerde kant uit. (bij de bovenste nippel boven en bij de onderste onder). Ik heb vd wal in schijndel om advies gevraagd die zei dat ik het geheel flink heet moest stoten en dat het dan wel zou lukken. Geprobeerd, dit werkt slichts bij 1 van de 4 nippels. Bij de 3 andere komt het er nogsteeds aan de verkeerde kant uit.

Wie weet een manier om de fusees toch te smeren.


paul
Gebruikersavatar
M Koseoglu
Berichten: 56
Lid geworden op: 05 dec 2004, 17:35
Locatie: Castricum

Bericht door M Koseoglu »

Hallo paul,

Ik begrijp ff niet als u zegt dat er aan de verkeerde kant vet uit komt.
Als ik mijn fuse smeer dan komt er ook niet overal de zelfde hoeveelheid vet uit.


M et vriendelijke groeten van,

M Koseoglu
Six wheels for freedom
Gerard

Bericht door Gerard »

En niet heet stoken!! Gewoon effe je nippels er af halen, deze zitten geschroefd(we hebben het net gedaan) goed schoonmaken en er weer op zetten en de vetspuit erop, gaat perfect!
Gebruikersavatar
Onze Bus
Berichten: 88
Lid geworden op: 09 dec 2004, 11:31
Locatie: Lingewaard

Bericht door Onze Bus »

Hallo Paul,

Doorsmeren terwijl de vooras niet wordt belast (wielen vrij) en tijdens het doorsmeren door iemand anders constant een links, rechts stuurbeweging te laten maken wil ook nog wel eens dit probleem oplossen.

"Onze Bus"
paulvb
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2005, 21:35
Locatie: Tilburg

Bericht door paulvb »

....
"Ik begrijp ff niet als u zegt dat er aan de verkeerde kant vet uit komt."

in het verlengde van de fusee as, boven en onderop de as zitten kapjes. Deze kapjes worden (denk ik) alleen verwijderd als de as eruit geperst moet worden.

De nippels opzich zijn goed. maar het vet komt niet tussen de t.o.v. elkaar draaiende gedeeltes eruit, maar bij de bovenste nippel boven op de as en bij de onderste onderuit de as. (langs die kapjes)

Dat heen en weer draaien zal ik dit weekend eens proberen. (staat toch nog op bokjes) Dankje wel.

paul
Gebruikersavatar
Onze Bus
Berichten: 88
Lid geworden op: 09 dec 2004, 11:31
Locatie: Lingewaard

Bericht door Onze Bus »

Paul

Wat je zegt over die kapjes klopt die worden alleen verwijderd als de fusseepen moet worden vervangen. Deze is er met een passende stempel ingetikt en hier mag geen vet uitkomen. Gebeurd dit wel dan kun je proberen deze met een dikke pendijver rondom weer vast te tikken.

succes

"Onze Bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten