Even voorstellen...
Geplaatst: 01 jan 2009, 19:48
Gegroet,
Zoals gevraagd een korte voorstelling van onszelf.
We zijn een Vlaams koppel, samen de leeftijd van 120 jaren gepasseerd, en waarvan de kinderen niet meer thuis wonen. Sinds half 2007 zijn we niet meer beroepsaktief. Ik meen dat ik sommigen onder jullie al eens ontmoet heb, al was het maar op één van de Zelfbouwerstreffens in Brasschaat.
Autonoom reizen deden we altijd al graag. Om de 15 jaar veranderen we wel eens onze aanpak. Kort samengevat:
- vóór 1964: openbaar vervoer, liftend of per fiets; overnachten in tent, jeugdherberg, park, station. Reizen naar Nederland, Luxemburg, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Italië, Joegoslavië.
- 1964 - 1978: zeker in 't begin nog fietsen en liften, maar al snel met een would-be zwerfwagen. Buiten voornoemde landen ook nog naar Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland, Monaco, Vaticaanstad. - 1979 - 1993: een nieuw aangekochte bestelwagen Saviem SG, zelf ingericht voor 5 (+ 1 Duitse scheper!), buitenlengte 5 meter :D (zie nog méér op http://www.renault-saviem.nl/clement.html ). Buiten reeds genoemde landen waren we daarmee ook nog in Hongarije, Bulgarije, Griekenland, Turkije. - 1994 - 2008: een nieuw aangekochte bestelwagen Ford Transit FT150, zelf ingericht voor 2, buitenlengte 5,40 meter :) (zie hieronder derde beeldbijlage). Vermeldensward qua inrichting:
Uit het laatste zal zeker wel blijken dat de inrichting voor de huidige eigenlijk al vastligt, maar dat allerlei bijkomende technische informatie uiteraard welkom blijft. Echter niet over gas, want het wordt er eentje zonder!
Zoals gevraagd een korte voorstelling van onszelf.
We zijn een Vlaams koppel, samen de leeftijd van 120 jaren gepasseerd, en waarvan de kinderen niet meer thuis wonen. Sinds half 2007 zijn we niet meer beroepsaktief. Ik meen dat ik sommigen onder jullie al eens ontmoet heb, al was het maar op één van de Zelfbouwerstreffens in Brasschaat.
Autonoom reizen deden we altijd al graag. Om de 15 jaar veranderen we wel eens onze aanpak. Kort samengevat:
- vóór 1964: openbaar vervoer, liftend of per fiets; overnachten in tent, jeugdherberg, park, station. Reizen naar Nederland, Luxemburg, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Italië, Joegoslavië.
- 1964 - 1978: zeker in 't begin nog fietsen en liften, maar al snel met een would-be zwerfwagen. Buiten voornoemde landen ook nog naar Denemarken, Noorwegen, Zweden, Finland, Monaco, Vaticaanstad. - 1979 - 1993: een nieuw aangekochte bestelwagen Saviem SG, zelf ingericht voor 5 (+ 1 Duitse scheper!), buitenlengte 5 meter :D (zie nog méér op http://www.renault-saviem.nl/clement.html ). Buiten reeds genoemde landen waren we daarmee ook nog in Hongarije, Bulgarije, Griekenland, Turkije. - 1994 - 2008: een nieuw aangekochte bestelwagen Ford Transit FT150, zelf ingericht voor 2, buitenlengte 5,40 meter :) (zie hieronder derde beeldbijlage). Vermeldensward qua inrichting:
- - Veel bagage- maar weinig loopruimte; bruikbaar voor 2 maar gehomologeerd voor 6 volwassenen
- Ford Transit FT150 lang/extrahoog, origineel koetswerk; MTM 3,3 ton; 100 pk turbodiesel; ABS
- grote terras-zithoek achteraan, snel en makkelijk omvormbaar tot bed 1,85 x 1,70 m; kussens Bultex 12 cm
- ramen & deuren met vliegengaas- & verduisteringsrollo's; scheidingsdeur naar stuurhut
- keuken: 2-pits vuur; opklapbaar vergiet; absorptiekoelkast 103 l
- flexo-badkamer: uitschuiflavabo; PortaPotti 165 (tank 21 l)
- verswater 3 x 20 l met voetpompen; vuilwater 24 l, winteraflopen
- verwarming: Trumatic-e2800 onder zitbank, 5 luchtuitlaten
- gas: 2 LPG-tanks (21 & 32 l bruto); elektrisch afsluitventiel manueel of door gas-alarm geschakeld
- 1 radio met 2 sledes; GPS (PDA); GSM; 2 walkie-talkies; alarm
- 2 accu's 75 Ah met scheidingsrelais; voltmeters; batterijlader
- 7 TL- & 2 gewone lichtpunten; 4 stopcontacten 12V & 230V
- buiten: luifel; 12 & 230 V ; aansluiting TV-antenne; trekhaak
- - Veel bagage- maar weinig loopruimte; bruikbaar voor 2 maar gehomologeerd voor 6 volwassenen
Uit het laatste zal zeker wel blijken dat de inrichting voor de huidige eigenlijk al vastligt, maar dat allerlei bijkomende technische informatie uiteraard welkom blijft. Echter niet over gas, want het wordt er eentje zonder!