Pagina 1 van 1
Hallo hier Maarssen!
Geplaatst: 17 mei 2009, 13:46
door wim en lidy
Re: Hallo hier Maarssen!
Geplaatst: 17 mei 2009, 16:11
door wesse321
Hallo Wim en Lidy,
Nou dat ziet er helemaal goed uit hoor. Super moet wel een paar uurtjes gekost hebben, maar dan heb je ook wat. Trouwens je electro werk ziet er ook zeer strak uit. En rondtoeren is dat inmiddels de hoofdtaak geworden? Of moet er zo af en toe nog wat gewerkt worden?
Veel plezier gewenst en hopelijk eens tot ziens.
Groet Piet
Re: Hallo hier Maarssen!
Geplaatst: 17 mei 2009, 18:52
door wim en lidy
Dat electro is aan gesloten door een vriend, hij is begonnen bij de accu en alle draden zijn
opnieuw gemaakt 12-24-220 volt. maar dat nooooit meer.
De volgende keer alles op 220.
De Camper is nu 7 jaar klaar, en nooit problemen
Re: Hallo hier Maarssen!
Geplaatst: 17 mei 2009, 21:21
door wesse321
Hallo Wim en Lidy
Jullie schrijven dat nooit meer over 12-24 en 220Volt, maar hoezo dat, want dat heb ik dus ook 24V voor de startaccu's, 12V voor het woongedeelte en 230V voor het woongedeelte naar behoefte, de sat.receiver enzo. Normaal via de omvormer, maar heel soms aan de paal en af en toe aan het aggregaat. Tenminste dat is de planning, want de MB staat nog op de oprit en ja nog tot januari moet er ook nog gewerkt worden. Maar goed ik hoop dat ik daarin een goede keus heb gemaakt. Eventueel kan ik de zaak nog helemaal op 230V zetten want na de zomer wil ik het woongedeelte gaan vernieuwen.
Hartelijke groet Piet
Re: Hallo hier Maarssen!
Geplaatst: 17 mei 2009, 21:51
door wim en lidy
Heel simpel, 24 v word veel in de scheepvaart gebruikt, de spotjes wel te verstaan.
En die gaan mij te vaak stuk en zijn veel duurder dan 220.
Onze waterpomp is een hijdrofoor van gardena ook 220...dus de volgende keer alles 220
Trouwes die stroomgroep van U ziet er geweldig uit...toppie
Re: Hallo hier Maarssen!
Geplaatst: 17 mei 2009, 22:09
door wesse321
Ok Wim,
Dan snap ik hem, want voor het woongedeelte de spotjes enzo gebruik ik nu 12 V en de 24 alleen voor het voertuiggedeelte.
Dus dat moet ook wel zo blijven denk ik.
Bedankt trouwens voor jullie compliment over de stroomgroep, :) ben er zelf ook wel blij mee hoor. Alles lekker dik uitgevoerd de kabels, zodat er weinig problemen zijn te verwachten van die kant. Zal wel komen door de ergernissen die ik had in onze vorige camper een Italiaanse fabriekscamper. Alle stroomdraden net aan qua dikte en een wir war van heb ik jou daar. Dus dat nooit meer, vandaar maar lekker dik en overzichtelijk. Maar dat spreekt me bij die van jullie ook zo aan. Kwaliteit verloochent zich niet, want als jullie al 7 jaar geen problemen hebben gehad dan is het dat al waard geweest.
Nog veel camperplezier toegewenst,
Groet Piet
Re: Hallo hier Maarssen!
Geplaatst: 17 mei 2009, 22:51
door wim en lidy
We hopen je snel een keer te ontmoeten.
Gaan jullie ook in junie naar Leo

Re: Hallo hier Maarssen!
Geplaatst: 18 mei 2009, 07:28
door wesse321
Hoi Wim en Lidy,
Nee helaas had me wel erg leerzaam en leuk gevonden, maar we zijn dan in Schotland met de motor.
Volgende keer hoop ik. En wij hopen jullie ook snel een keer te ontmoeten, maar dat zal zeker lukken jullie camper kun je niet missen. One off a kind hé.
Groet Piet
Re: Hallo hier Maarssen!
Geplaatst: 19 mei 2009, 21:46
door DVIII
mooie bus , wat voor versnellingsbak heb je eigenlijk, een 8 of een 5 met two-speed as ? ben wel benieuwd naar je ervaring met zo'n 352 en 11 ton op zijn rug.
Re: Hallo hier Maarssen!
Geplaatst: 19 mei 2009, 23:11
door wim en lidy
DVIII schreef:mooie bus , wat voor versnellingsbak heb je eigenlijk, een 8 of een 5 met two-speed as ? ben wel benieuwd naar je ervaring met zo'n 352 en 11 ton op zijn rug.
Een gewone 5 bak met 170 pk. De top is 105 km, maar wij vinden 90 prima
Als wij vertrekken uit Maarsen vol brandstof en water, dan wegen we 15 ton...Maar hij geeft geen krimp dat gekke ding

Re: Hallo hier Maarssen!
Geplaatst: 20 mei 2009, 23:33
door wesse321
DVIII schreef:mooie bus , ben wel benieuwd naar je ervaring met zo'n 352 en 11 ton op zijn rug.
Hoi Wim en Lidy,
Ligt er in jullie bus een OM 352 motor? zes cyl. met 170 pk? Is dat dan dezelfde motor als die ik heb in mijn 613? Alleen die is 130 pk.
Groet Piet
Motor OM652.JPG
Re: Hallo hier Maarssen!
Geplaatst: 21 mei 2009, 09:21
door wim en lidy
Nee Piet, hij lijkt er totaal niet op, die van ons is vies en vet
Piet die van ons heeft 2 koppen van elk 3 cil.
Kom FF kijken in wieringerwerf als we bij Leo zijn
Re: Hallo hier Maarssen!
Geplaatst: 21 mei 2009, 09:32
door DVIII
de afgebeelde 353 is een unimogmotor zonder turbo (U416) , ook aan deze kant kun je de turbo uitvoering herkennen aan de actuator op de brandstofpomp. maar het wespetaille carter van de mogmotor is overduidelijk
Re: Hallo hier Maarssen!
Geplaatst: 21 mei 2009, 10:55
door wesse321
Hallo Dave,
Tuurlijk in de gouwigheid de verkeerde foto bijgevoegd, :oops: wel een mooie tor, maar ik bedoelde dus deze in mijn bus.
Groet Piet
Re: Hallo hier Maarssen!
Geplaatst: 21 mei 2009, 12:03
door wim en lidy
Re: Hallo hier Maarssen!
Geplaatst: 21 mei 2009, 19:18
door vanhooltje
Hee wim ook hier!
nou Wim je mag wel eens gaan poetsen an dat motorblok van je. Bah wat een vies kreng
enne draagt lidy wel nijlons, als er een riem breekt in dat V snaren hok van je gaan ze allemaal.
Dus dan de kast met nijlonkousen plunderren om noot riempies van te maken.
grt peter
Re: Hallo hier Maarssen!
Geplaatst: 21 mei 2009, 19:41
door DVIII
hmm, ik denk dat je eerder een OM360 hebt omdat geen van de uitvoeringen van de 352 ook maar in de buurt komen van jou motor. alles is anders ( nou ja alles....)
Re: Hallo hier Maarssen!
Geplaatst: 21 mei 2009, 20:25
door Leo
Re: Hallo hier Maarssen!
Geplaatst: 08 jun 2009, 21:00
door motormuis
DVIII schreef:hmm, ik denk dat je eerder een OM360 hebt omdat geen van de uitvoeringen van de 352 ook maar in de buurt komen van jou motor. alles is anders ( nou ja alles....)
Je hebt helemaal gelijk, afgelopen weekend gezien bij Leo.
Ik had het papiertje al een paar jaar in de camper liggen maar wist niet waar ik naar moest kijken.
Re: Hallo hier Maarssen!
Geplaatst: 15 okt 2009, 09:08
door Maxer
Zoveel riempjes wil ik ook . . ik heb er maar 2. En allebei op de dynamo!