Wegvallen vermogen OM617
Geplaatst: 09 jun 2009, 22:02
Een tijdje terug mijn camper naar Stadskanaal gebracht om een nieuw dak te laten plaatsen.
Vandaag opgehaald. Net voor zwolle op de linkerbaan viel ineens het vermogen weg.
Gelijk alarmlichten aan, de vrachtwagen op de rechterbaan voor laten gaan en snel naar de vluchtstrook.
Motor afgeslagen en niet meer aan de praat te krijgen.
Wegenwacht maar gebeld en rustig sigaretje achter de vangrail gerookt.
Wegenwacht sleept me naar de eerstvolgende parkeerplaats.
Motor starten en na wat gesputter gewoon aanslaan.
Temperatuurmeter wees op het moment van gebeuren 100 graden aan.
Op de parkeer plaats wees de temperatuurmeter onder de 80 graden aan.
De wegenwacht vermoedde dat de doorlaat van de thermostaat, dus adviseerde om met een gangetje van 80 km verder te rijden naar Arnhem met de kachelkraan open.
Dat ging goed.
80 km/h blijft temperatuurmeter op ca. 85 graden met kachelkraan open, met kachelkraan dicht iets hoger
90 geprobeerd, hetzelfde effect
een enkele keer vrachtwagen ingehaald met 100, temperatuurmeter naar 95 graden met kachelkraan dicht, kachelkraan open zakt ie naar 85 graden.
In het 50 km/h gebied van de stad Arnhem uiteindelijk naar iets onder de 80 graden op de meter.
Herkent iemand dit beeld en/of verschijnsel?
Groet,
Henk Boshuyzen
PS, het gaat om 309D met motortype 617.913
Vandaag opgehaald. Net voor zwolle op de linkerbaan viel ineens het vermogen weg.
Gelijk alarmlichten aan, de vrachtwagen op de rechterbaan voor laten gaan en snel naar de vluchtstrook.
Motor afgeslagen en niet meer aan de praat te krijgen.
Wegenwacht maar gebeld en rustig sigaretje achter de vangrail gerookt.
Wegenwacht sleept me naar de eerstvolgende parkeerplaats.
Motor starten en na wat gesputter gewoon aanslaan.
Temperatuurmeter wees op het moment van gebeuren 100 graden aan.
Op de parkeer plaats wees de temperatuurmeter onder de 80 graden aan.
De wegenwacht vermoedde dat de doorlaat van de thermostaat, dus adviseerde om met een gangetje van 80 km verder te rijden naar Arnhem met de kachelkraan open.
Dat ging goed.
80 km/h blijft temperatuurmeter op ca. 85 graden met kachelkraan open, met kachelkraan dicht iets hoger
90 geprobeerd, hetzelfde effect
een enkele keer vrachtwagen ingehaald met 100, temperatuurmeter naar 95 graden met kachelkraan dicht, kachelkraan open zakt ie naar 85 graden.
In het 50 km/h gebied van de stad Arnhem uiteindelijk naar iets onder de 80 graden op de meter.
Herkent iemand dit beeld en/of verschijnsel?
Groet,
Henk Boshuyzen
PS, het gaat om 309D met motortype 617.913