Bommes on the move

oa GOP's, campings, internet & vrije plekjes
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 482
Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bommes on the move

Bericht door Bommes »

Ik dacht laat ik jullie eens een beetje op de hoogte houden van onze vakantie in Toscane.
dit schreef ik al eerder:
Wij hebben vandaag 740 km gereden met de camper.
Van Camping Tonny in het plaatsje Tonny in de Belgische Ardennen naar een aftanse camperplaats in de plaats Como in Italië.
Zit nu met een pilsje in de hand via 1 van de 3 onbeveiligde netwerken die hier aanwezig zijn lekker een beetje te surfen terwijl Corina een tijdschrift zit te lezen.

Morgen hervatten we de route richting Volterra in Toscane, nog een 420km te gaan morgen dus ik hoop er rond de middag te zijn.

Cruise control die ik net voor de vakantie in heb gebouwd maakt het reizen echt helemaal geweldig.
Natuurlijk ben ik nog steeds gaar na zo een stuk rijden, maar vooral aan mijn ogen, en mijn rug, mijn benen heb ik lekker kunnen verzetten en die zijn dus nu nog soepel genoeg..:)
Lekker 95 op de cruise en bolderen maar.. helemaal top.

Ben benieuwd of ik in Toscane ook weer een open netwerkje te pakken krijg, waarschijnlijk iets minder kans op dan hier in een grote drukke stad.
Kan dus zijn dat ik ff uit de lucht ben.
Groeten vanuit bella Italia.
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 482
Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Bommes on the move

Bericht door Bommes »

een update van een paar dagen geleden:
We zijn nu op een camping in de buurt van Piombino (havenstadje nabij het eiland Elba).

Weinig open netwerken gevonden.
We hebben 2 campings aangedaan voor deze waar op beide wel een onbeveiligd netwerk netwerk was maar waar windows maar bleef proberen te verbinden wat na 5 minuten niet lukte zonder een fout melding..??
Misschien mac adres beveiliging..??

Even goed hier is een wifi spot op de camping 10 euro voor 12 uur internet, beetje aan de prijs maar de 15 euro die de camping kost per nacht met alles er op en er aan maakt dat weer goed.

We hebben vrijdag op zaterdag een flinke storm gehad (hoorde dat het zelfs in nl op tv was geweest..??)
We hadden de camper boven aan de rand van een heuvel met de kop in de wind staan tussen een paar hoge grote bomen.
De camper had niet zo een moeite met de wind (dak luiken floten en de camper schudde af en toe (nee niet door ons).
Die bomen had ik minder vertrouwen in.
We hebben de camper dus om 1 uur snachts nog verzet naar de andere kant van de camping.
De enigste andere gast op de camping waren met een een tunnel tentje en hun stonden ook vol in de wind langs ons.
Ook hun en hun tent hebben het overleeft.
de bomen trouwens ook daar.
We veel takken over de weg her en der.

Maar goed morgen wat op de scooter rond toeren, en over mogen willen we elba eens gaan bezoeken met de scooter.

Het bevalt ons uit stekend en we blijven dus ook nog lekker 2 weken weg... :wink:
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
Gebruikersavatar
janvds
Berichten: 269
Lid geworden op: 29 okt 2005, 16:54
Locatie: Amerongen

Re: Bommes on the move

Bericht door janvds »

Marius

Wij hebben vandaag 740 km gereden met de camper.
Het is vakantie toch


goede vakantie verder!!
jan vds
Hobby 600 1986
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 482
Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Bommes on the move

Bericht door Bommes »

Gisteren naar Elba geweest,
Beetje foutje in de planning dag kwamen we achter.
Met de scooter vanuit de camping waar we staan was het een uurtje tuffen om in Piombino te komen (wat een graf stad is dat zeg, tjeemig elektriciteit centrale, hoogovens, lelijke flats, rotzooi...).
Snel er door heen naar de haven.
De boot naar elba was erg prijzig, 55 euro met te personen retourtje, wilde we de scooter ook mee hebben koste het 75 euro..
Beetje geschrokken van de prijs kozen we er voor om de scooter op het vaste land te laten en na een uur op de boot kwamen we aan wal op elba.
Maar toen.. wat te doen, vergeten om wandel schoenen aan te doen want we zouden toch de scooter mee nemen..??
En het was al half 2 smiddags dus de dag was al een flink eind om.
Eerst maar ff een pizzatje gegeten ter plaatse en toen..??
Het was toch al een dure dag dus wij maar een motor scooter gehuurd en een stukje wezen toeren.
Op een strandje gezeten en een uur later de scooter weer terug in geleverd.
We hadden immers onze hondjes op de camping achter gelaten en zouden we een boot later pakken zouden we pas om 8 uur s'avonds terug op de camping zijn.

Of te wel een foute planning dag, we hadden gewoon om 9 uur de boot heen moeten pakken, samen met de honden en daar terplekke voor 35 euro (want dat koste het) een fiat panda moeten huren en lekker het eiland moeten bekijken met honden en al er bij, daar lunchen en avond eten en weer terug naar huis.
Maar goed.. :)

Ik heb de foto's van elba nog niet op de laptop gezet, de volgende foto's zijn van iets eerder.

De eerste is tijdens een wandeling rond Volterra, we hebben daar een paar nachtjes op de enigste camping in het stadje gestaan (23 euro per nacht wat voor Italiaanse begrippen redelijk laag geprijsd is.
Afbeelding

De tweede foto is gemaakt over het zwembad (met Corina er in) van een camping in de buurt van Pommerance (een 20 km zuidelijk van volterra).
Die overigens geweldig mooi was, maar schrikbarend duur, zonder stroom waren we 36 euro per nacht kwijt....:shock:
Maar wat een ontzettend mooi plekje was dat zeg..
Het uitzicht was echt geweldig, het was er super rustig en je kon (tegen betaling uiteraard) mee eten op de camping.
We hadden net die nacht die storm over ons dag gekregen, en ook tijdens het maken van de foto stormde het nog steeds flink, maar toch ff zwemmen..:)
Afbeelding

De laatste is gemaakt tijdens een scooter/wandel tochtje waarvoor we om bij de start van de wandeling een flinke water doorwading moesten maken..:)
Dat wilde ik natuurlijk proberen op de scooter..:)
Afbeelding

overigens zijn sommige Toscaanse heuvels net iets te stijl voor ons 50c scootertje, die motor scooter die we gehuurd hadden had er duidelijk minder moeite mee.
Trouwens dat kan hier (het mag vast niet) gewoon met je auto rijbewijs..:)
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Bommes on the move

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Mooie plaatjes Marius! :)
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Bommes on the move

Bericht door Frank.fjph »

Moooi daar,.......

Ik wil je niet pesten,maar een paar jaar geleden waren we ook daar en zijn met de Camper naar Elba gegaan,......na wat onderhandelen en naar de andere ferrymaatschappij lopen kramen we op een prijs van 39,= Eu uit voor het busje van 7 m met 2 personen.......
Maar het klopt weldat de prijzen erg verschillen, wij boekten op de terminal, en niet bij al die boekingskantoortjes onderweg.
Frank
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Bommes on the move

Bericht door Detlev »

Bommes schreef:Gisteren naar Elba geweest,
Beetje foutje in de planning dag kwamen we achter.
Met de scooter vanuit de camping waar we staan was het een uurtje tuffen om in Piombino te komen (wat een graf stad is dat zeg, tjeemig elektriciteit centrale, hoogovens, lelijke flats, rotzooi...).
Snel er door heen naar de haven.
Wat wil je ook :shock: een stadje dat LOODJE heet :roll: Daar moet je je trip ook niet beginnen!
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 482
Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Bommes on the move

Bericht door Bommes »

janvds schreef:Marius

Wij hebben vandaag 740 km gereden met de camper.
Het is vakantie toch
goede vakantie verder!!
Klopt.. kun je dan geen 740 km rijden..??.. :wink:

@frank:
wij hebben de tickets ook gekocht bij de terminal, maar wij zijn meestal nog al snel overdonderd van de prijzen en doen het dan maar gewoon.
Achter af gezien hadden we die hele dag anders moeten plannen maar goed misschien komen we er nog ooit terug.


@detlev:
Als we in Piombino begonnen waren was het inderdaad een slecht begin geweest, maar gelukkig zijn we vanuit ons huis vertrokken.. :wink:

Wat betreft onze vakantie:
We zijn na de Toscaanse kust weer terug het binnen land in gereden. richting Sienna.
Het duurde even voordat we daar een geschikte camping vonden we zijn nogal kieskeurig wat dat betreft.
Uit eindelijk zaten we op 15 km vanuit Sienna op een mooie camping, helaas zonder zwembad, maar dat mocht de pret niet drukken.
Met het scootertje waren we in een half uurtje in Sienna en na een ochtend daar rond gelopen te hebben hadden we dat ook wel weer gezien.
Na nog wat meer ritjes in die buurt zijn we 2 dagen later weer door gereden en zijn we nu geland bij het Idro meer in het noorden van Italie.
Camping belvedere, we zijn daar al eens eerder geweest (2 jaar geleden) toen was het helemaal vol, denk dat er nu nog geen 10 kampeerders zijn. Merendeel motorrijders die hier de plaatselijke haarspeld bochten onveilig maken.

We willen hier tot zondag blijven en dan in 2 daagjes rustig terug naar huis rijden, maar niet voordat we nog een lekker ijsje hebben gegeten hier:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Bommes on the move

Bericht door Anton »

Hoi,

Donders, dat ziet er heel goed uit...

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 482
Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Bommes on the move

Bericht door Bommes »

Om naar de camping bij Sienna te komen hadden we trouwens zo een dag die ieder van jullie ook wel zal kennen.
Geen plek waar je komt bevalt je..
We waren op de navigatie naar een uit gezochte acsi kortings camping gereden.
Volgens de beschrijving in het boekje moest je een 2 a 3 kilometer over een grind weg rijden met diverse haarspeld bochten om bij de camping te komen.
Dus na een 70 km gereden te hebben van de kust naar het binnenland kwamen we bij die grindweg aan en inderdaad stijl en haarspeld bochten omhoog door een bos..
Kort verhaal lang gemaakt..
Boven op de bult een verlaten boerderij en een mooie villa maar geen acsi camping..
Weer terug naar beneden en de route beschrijving uit het acsi boekje proberen te volgen.
Ja hoor uit eindelijk na nog 20 km de camping gevonden weer zo een (bijna het zelfde maar dan nog steiler) grindpad van dik 3 km lang gevolgd komen we op een camping die echt niets was.
Wat een dooie bedoeling zeg.

Goed volgende kortings camping in het boekje gezocht, 20 km onder sienna was die en wij waren 20 km boven sienna.
Helemaal binnen door naar die camping..
Onderweg komen we bordjes tegen voor een andere camping in de buurt van sienna, wij die bordjes dus gevolgd en ongeveer 15 km ten westen van sienna komen we op die camping aan.
Wij de naam opgezocht in de boekjes en helaas geen zwembad en dan met dik 30 graden was geen optie dus door naar die camping ten zuiden van sienna.
Daar aan gekomen op het eerste oog niet helemaal geweldig maar het was lunch tijd en we hadden honger en stroom nodig om de broodjes af te bakken.
Dus het geheel geïnstalleerd op de camping, luifel uit stoelen tafel buiten oventje aan en broodjes eten.
Ik heb mijn brood op en zeg tegen corina:
"ik vind het hier echt niets ik wil hier niet blijven".
Stoelen weer terug in de camper luifel weer in en hop weer weg (fijn he die recepties die dicht zijn tussen 13:00 een 16:00 uur, geen inschrijving geen gezeur, en bedankt voor de stroom..:)).

Wij naar de stads camping van sienna.
Van te voren tegen elkaar gezegd dat wat het ook is we daar blijven, ik had ondertussen al een 150 km gereden in de 30+ graden en ik was gaar van de ene na de andere haarspeld bocht.
De camper en de scooter achter op waren niet meer als dusdanig herkenbaar maar een grote zand verplaatsing van die grind paden.

Goed de stads camping.. 32 euro per nacht voor een parkeer plaats.
Betonnen bakken met grind op de grond voor de camper, luifel aan luifel, gewoon een lelijke camperplaatst dus maar dan voor 30 euro per nacht.. :shock:
Goed we hadden gezegd dat wat het ook was we daar zouden blijven.
Stoelen naar buiten pilsje er bij, ik gaar corina met een frons in haar stoel en ik eigenlijk ook.
Dit was al helemaal niks.. :?
Wat dan...
We hadden ons wel ingeschreven en alles..
Stoelen naar binnen terug naar de receptie en hun maar verteld dat we toch maar gingen.
wel nog ff de tanks geleegd en gevuld.. :oops:
Wat nu..
Dan maar die camping zonder zwembad, na een half uur rijden daar aan gekomen was het toch een erg mooie en rustige camping op een goede scooter afstand van Sienna..

Zoals ik al zei iedereen heeft van die dagen op vakantie waren het niet dat wij vaak 2 of 3 van die dagen hebben.

Gisteren hadden we weer zo een dag.
We zijn vanuit sienna nog 2 nachten op een andere camping iets ten noorden van sienna geweest (in de buurt van bogibonsi of hoe je het ook spelt).
Daar verveelde we ons na 2 dagen rot, en zijn dus maar richting de meren van Italie gereden gisteren.

De geplande bestemming was het meer van Iseo en het plaatsje Iseo een camping die in het boekje er wel leuk uit zag.
Aan gekomen na 340 km gereden te hebben in wederom dik 30 graden.
Ingeschreven stoelen buiten luifel uit honden zwemen wij zitten...
Ik zeg ik vind dit niets wat een griebus camping, op het eerste oog een rustige camping, ware het niet dat achter de heg (10 meter van onze camper) het spoor liep en de ene na de andere trein voorbij kwam.
Het volk dat wat glazig onder hun luifel zat te kijken had meer tatoeages dan henk shiefmacher (of hoe heet die knakker ook alweer) in zijn leven ooit gezet heeft.. :shock:

Wij weer door naar een andere camping aan het iseo meer, even een rondje over camping lopen en werkelijk waar van links naar echt langs de water rand van de camping zaten denk ik wel 100 bejaarde allemaal in hun klapstoeltje over het meer te turen..
We wisten niet wat we zagen...
Goed weg daar, naar het Idro meer, daar waren we al eerder geweest en iets na 6en s' avonds kwamen we dus op de camping aan waar we nu staan..

2 van die dagen is echt wel meer dan genoeg op 1 vakantie.. :twisted:
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Bommes on the move

Bericht door Frank.fjph »

Wij hadden een paar jaar geleden een camping in Sienna, die met openbaarvervoer je snel in het centrum bracht.
Ik hoorde later van iemand die er ook heen wilde dat ie gesloten was,....had jij dat ook ??

Frank
Gebruikersavatar
Bommes
Berichten: 482
Lid geworden op: 25 nov 2007, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Bommes on the move

Bericht door Bommes »

Nee de camping net buiten sienna (ten oosten uit mijn hoofd) was gewoon geopend, maar volgens mij wel vernieuwd redelijk recent (misschien daarom dat jij hoorde dat hij gesloten was).
Wel was het echt niets, herrie van de wegen/spoor en veel te duur voor wat het is/was.
En met de camper was je min of meer verplicht in een of andere betonnen bak te gaan staan (ter grote van een parkeerplaats voor een stuk of 50 auto's) waar op de bodem grind lag en je echt luifel aan luifel stond.

Overigens heb ik nog wat foto's geupload:
Bella kreeg ruzie met de plaatselijke bevolking:
Afbeelding

Een wandelingetje gisteren over de bergen bij het idreo meer:
Afbeelding

en ons huidige plekje op camping belvedere in Idro:
Afbeelding
Greetzzzz, Marius
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten