Pagina 1 van 1

Geplaatst: 06 jun 2005, 21:13
door M Koseoglu
Hallo jullie 6,

De beschermkap heb ik er met een zweedse tang van af gekregen, let wel op dat jullie de goede kant op draaien. ook wil het wel eens helpen om rand waar het schroefdraad zit goed schoon te maken en in te spuiten met kruipolie.

Met vriendelijk groeten van,

M Koseoglu

remmen

Geplaatst: 26 jun 2005, 13:37
door Arnold Smeets
Hi Niels,

Je schrijft dat je er niet al teveel verstand van hebt: mijn advies is dan ook: blijf er van af!

Voor het losmaken is zeker geen sleutel 41 nodig, het zit heel anders in elkaar. Zoek een goede garage uit en vraag of je er bij mag zijn. Binnen onze club hebben we wat adressen waar dit goed zou kunnen, in Hem, in Nijkerk, in Bodegraven. Daarnaast kennen we nog meer vertrouwde adressen maar omdat ik je woonplaats niet ken kan ik je niet goed adviseren. Als je er zelf bij mag zijn en wat uitleg krijgt heb je een idee van wat er wel en niet in zit. De techniek is basic, goed te begrijpen maar zoals wel vaker zijn er tips en trucs die maken dat het onderhoud goed plaatsvindt.

Suc6

Arnold

Geplaatst: 27 jun 2005, 09:11
door Jeroen_Hanomaf
Klinkt eerder als een verstopte remslang dan een lekke cylinder, hoewel dat ook nooit uit te sluiten is. (ik had het allebei, maar dan in omgekeerde volgorde... ;))

Groeten
Jeroen

Geplaatst: 25 jun 2006, 16:22
door Unknown User
Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Bij demonteren van de remtrommel bleek de cylinder links veel stroever te gaan dan rechts. dit als gevolg van vuil en aanslag. cylinder schoongemaakt en (tip van de garage) de remschoenen met een staalborstel opgeruwd. doordat deze de trommel geruime tijd maar net raakten waren deze als het ware gepolijst en spiegelglad.
e.e.a. uitgevoerd zoals door de garage geadviseerd en gelukkig met het gewenst resultaat.
De remcylinder hoeft dus niet kapot te zijn, door corrosie / vuil kan ook een probleem ontstaan.

succes,

jan