plaats benzine afsluiter
Geplaatst: 01 okt 2009, 20:06
ik heb een 308 feuerwehrwagen met 115 motor waar het lpg nu 2,5 jaar inzit. de eerste 45dkm gingen prima maar nu begin ik toch probleempje voor probleempje tegen te komen. het voorlaatste was de stroomverdeler die natuurlijk sinds 1978 geen druppeltje olie had gehad, ook niet van mij en het asje uitgelubberd was (wees gewaarschuwd dus). 123ignition verhielp dat probleem met een glimmende electronische verdeler. maar omdat hij toendertijd k.. op gas liep en wij ergens diep in frankrijk waren (waar ze echt geen mb garages hebben) heb ik veel op benzine gereden.
loopt hij prachtig op maar hij stinkt enorm naar benzine. en dat is veel erger geworden. nu ligt het wat voor de hand dat het komt door een uitgedoogde benzine leiding die gaat zweten of lekken als ik hem op benzine zet. dat moet ik fixen, maar daarbij heb ik nu een vraag waarbij ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
de benzineleiding loopt van de tank naar de mechanische pomp op het blok, gaat dan omhoog komt de benzineafsluitertegen en gaat dan door naar het overdrukventiel waar de retourleiding naar de benzinetank op zit. vanaf dat overdrukventiel nog een stukje slang naar de carb.
nu denk ik dat die plaats van die afsluiter niet klopt. zou die niet juist moeten op het laatste stukje slang tussen het overdrukventiel (met retour) en de carb. op die manier overbelast je de mechanische pomp niet(tnt kan die er wel tegen,maar..) en blijf je benzine rondpompen waardoor ook de slangen niet uitdrogen.
heeft de inbouwer het goed gedaan of is mijn idee beter?
loopt hij prachtig op maar hij stinkt enorm naar benzine. en dat is veel erger geworden. nu ligt het wat voor de hand dat het komt door een uitgedoogde benzine leiding die gaat zweten of lekken als ik hem op benzine zet. dat moet ik fixen, maar daarbij heb ik nu een vraag waarbij ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
de benzineleiding loopt van de tank naar de mechanische pomp op het blok, gaat dan omhoog komt de benzineafsluitertegen en gaat dan door naar het overdrukventiel waar de retourleiding naar de benzinetank op zit. vanaf dat overdrukventiel nog een stukje slang naar de carb.
nu denk ik dat die plaats van die afsluiter niet klopt. zou die niet juist moeten op het laatste stukje slang tussen het overdrukventiel (met retour) en de carb. op die manier overbelast je de mechanische pomp niet(tnt kan die er wel tegen,maar..) en blijf je benzine rondpompen waardoor ook de slangen niet uitdrogen.
heeft de inbouwer het goed gedaan of is mijn idee beter?