extra buitenspiegel

Plaats reactie
harm kampen
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 mar 2005, 17:26
Locatie: Sliedrecht

extra buitenspiegel

Bericht door harm kampen »

Hallo ervaren medeleden,

Ik ben een nieuwkomer die al met veel plezier in z'n nieuw verworven 508 rondrijdt, maar zich tamelijk onzeker voelt bij bochten naar rechts: te weinig zicht op wat er naast me gebeurt (en vooral vlak onder de rechter portier.
Eeen extra spiegel rechts lijkt me een goede oplossing. Echter tot op heden lukt het me niet om een geschikt exemplaar te vinden. Kan iemand me adviseren over een (liefst niet te dure) oplossing?

Harm
Gebruikersavatar
L1
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 dec 2004, 17:36
Locatie: Alblasserwaard
Contacteer:

Bericht door L1 »

Harm,

Welkom op het forum.

Ik heb mijn beide spiegels gevonden bij van Vliet in Nieuwerkerk ad IJssel. Het bedrijf heeft langs de IJsseldijk ook een sloopbedrijf voor oude en schade vrachtwagens.

Na shledanou Leen
ron(372)
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 dec 2004, 20:51
Locatie: Drunen
Contacteer:

Re: extra buitenspiegel

Bericht door ron(372) »

harm kampen schreef:Hallo ervaren medeleden,

Ik ben een nieuwkomer die al met veel plezier in z'n nieuw verworven 508 rondrijdt, maar zich tamelijk onzeker voelt bij bochten naar rechts: te weinig zicht op wat er naast me gebeurt (en vooral vlak onder de rechter portier.
Eeen extra spiegel rechts lijkt me een goede oplossing. Echter tot op heden lukt het me niet om een geschikt exemplaar te vinden. Kan iemand me adviseren over een (liefst niet te dure) oplossing?

Harm
Hallo Harm,

Ik heb vorige maand twee spiegels gehaald bij de Wit in Schijnder 5,95 euro per stuk. Zelf passend beugeltje gemaakt voor op de bestaande spiegel stang, omzetten stukje bandstaal met slangenklemmen vastgezet, kosten 0,50 eurocent.

Hoop dat je hier iets mee kan.

Groeten Ron
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Willeke

Bericht door De Rooie Reus »

Dat was een goede tip Ron, vandaag even naar De Wit geweest (ook voor de recreatie) en het beeld in de spiegel is perfect.


Groeten van
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
ron(372)
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 dec 2004, 20:51
Locatie: Drunen
Contacteer:

spiegel

Bericht door ron(372) »

Ha die Martin,

Ja geeft direct een beter gevoel als je ook wat verder naast de bus kan kijken he. Martin nog even een vraag, jij hebt mij toen verteld dat je dat raam had laten inbouwen. Bij wie heb je dat laten doen en is dat bevallen.

Groeten Ron (kwibus)
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Bonne Route

Bericht door De Rooie Reus »

Hoi Ron, het was bij Bonne Route in Oisterwijk en volgens mijn huidige inzichten zou je het zelf ook kunnen met een goede decoupeerzaag.

Even over de spiegel nog, vanmiddag heb ik ervaren dat het met een aanhanger ontzettend makkelijk is omdat je meteen kunt zien in welk parkeervak die terecht komt.


Groeten van
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
Twan Schoenmakers
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 dec 2004, 12:35
Locatie: Groesbeek
Contacteer:

Foto van de spiegel montage

Bericht door Twan Schoenmakers »

Hoi Ron,

Heb je toevallig een digitale foto van jouw spiegel constructie bij de hand, en kun je die mogelijk in het forum plaatsen.

Mocht plaatsing in het forum niet lukken, dan is toezending via de mail ook een optie.

Groeten,

Twan
MB 508D Marathonline, grote remtrommels van vooras 608D, rondom hulpluchtvering, 170L Diesel tank en een OM364A (115PK turbo) met GasOtronic LPG Injectie systeem (resultaat totaal ± 140PK), 800watt zonnepanelen en 400ah LifePo4 accu (http://www.jomaja.nl)
Ben

Re: extra buitenspiegel

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 08 aug 2007, 07:06, 1 keer totaal gewijzigd.
ron(372)
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 dec 2004, 20:51
Locatie: Drunen
Contacteer:

Re: Foto van de spiegel montage

Bericht door ron(372) »

Twan Schoenmakers schreef:Hoi Ron,

Heb je toevallig een digitale foto van jouw spiegel constructie bij de hand, en kun je die mogelijk in het forum plaatsen.

Mocht plaatsing in het forum niet lukken, dan is toezending via de mail ook een optie.

Groeten,

Twan
hallo Twan,

Hierbij

Groeten Ron

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Twan Schoenmakers
Berichten: 88
Lid geworden op: 11 dec 2004, 12:35
Locatie: Groesbeek
Contacteer:

foto spiegel

Bericht door Twan Schoenmakers »

Thanks, nu heb ik een goed beeld, en zie dat ik dat ook op die manier moet kunnen toepassen.

Bedankt,

Twan
MB 508D Marathonline, grote remtrommels van vooras 608D, rondom hulpluchtvering, 170L Diesel tank en een OM364A (115PK turbo) met GasOtronic LPG Injectie systeem (resultaat totaal ± 140PK), 800watt zonnepanelen en 400ah LifePo4 accu (http://www.jomaja.nl)
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

5/8

Bericht door De Rooie Reus »

Na de tip van Ron heb ik dezelfde spiegels gekocht en heb die met een zadelklem maat 5/8 aan de verticale stang bevestigd.


Afbeelding


Gewoon verbazingwekkend wat een mens allemaal in z'n gereedschapskist heeft slingeren.

Groeten van
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
Gebruikersavatar
David 1046
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 dec 2004, 22:18
Locatie: Zaandam

Bericht door David 1046 »

leuk hoor, al die extra spiegels. maar inmiddels ben ik al vijf keer aangereden. geen één keer mijn schuld. vanochtend nog, gewoon toen ik stil stond op de pont schuurt een citroen zijn portier aan gort langs de rechter achterbumper. daarvoor stond ik in mijn busje te zagen op de stoep. hoor ik een knal en wat geschraap. tja, knipperlichtje aan diggele en een deukie in de deur.
daarvoor was er iemand bij me achterin gevlogen, dus staat nu de treeplank schuin omhoog (en daar moet je behoorlijk wat moeilte voor doen om die te verbuigen).
de keren daarvoor stond ie zelfs netjes in een parkeervak. sorry meneer, ik keek eronderdoor, zag hem niet staan.

komt dat nou vanwege die camouflagekleur of letten mensen zo slecht op. hebben jullie hier nog tips voor, want extra reflectors op de zijkanten helpt dus ook niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
De Rooie Reus
Berichten: 906
Lid geworden op: 04 dec 2004, 14:22

Tips

Bericht door De Rooie Reus »

Hallo David, de kleur rood doet wonderen.

Groeten van
Martin
In de toekomst zullen we nog vaak aan vroeger denken.
ron(372)
Berichten: 136
Lid geworden op: 06 dec 2004, 20:51
Locatie: Drunen
Contacteer:

Bericht door ron(372) »

Hallo David,

Misschien een paar extra schijnwerpers?
Of blauw zwaailicht helpt misschien ook.

Groeten Ron
Ben

Bericht door Ben »

geen bericht
Laatst gewijzigd door Ben op 08 aug 2007, 07:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
David 1046
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 dec 2004, 22:18
Locatie: Zaandam

Bericht door David 1046 »

ik wil hem aan de buitenkant origineel houden (zelfs de rode kruizen)
als oplossing zit ik aan het volgende te denken: kleine ledverlichting in de reflectors plakken. ik weet alleen niet of dit volgens de wetgeving mag, is een reflector die licht geeft nog wel een reflector. en dit werkt alleen als de accu aan staat. "ze" rijden voornamelijk tegen m'n busje op als ie stil staat.

daarnaast ben ik wel blij dat ie nauwelijks opvalt, aangezien ik graag "wild" kampeer.

ik moet die twee dus zien te combineren. wellicht hoort dit wel op een ander topic thuis. maar ach.
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten