Pagina 1 van 1
CV ketel niet bruikbaar?
Geplaatst: 18 nov 2009, 19:08
door Maxer
De bedoeling was om een cv ketel in het bestaande circuit op te nemen maar dat gaat niet lukken want die heeft een minimale waterdruk van 0,8 bar nodig om te functioneren. Dus, zou je het circuit losmaken van de rest werkt de cv wel maar heb je onderweg geen verwarming meer door de motor. Ook kun je de motor niet meer voorverwarmen met de Webasto en dat is in de winter eigenlijk best wel een goed idee.
We hebben dus gekozen voor hete lucht verwarming, zie
http://anne.messageboard.nl/30749/viewtopic.php?t=69
Re: CV ketel niet bruikbaar?
Geplaatst: 18 nov 2009, 19:45
door DVIII
uit je verhaal begrijp ik dat er nu geen motorverwarming meer is . maar die CVketel kun je toch primen ! . je bouwt een pomp in je motorsysteem naar de CV en de uitgang van de ketel smoor je zodat er in de "tussenpomp en smoorklep" een overdruk ontstaat . werkt gegaranderd. maar uit je mededeling begreep ik al dat je een luchtkachel hebt gekocht.
misschien de sint vragen om toch nog een cv ketel !
Re: CV ketel niet bruikbaar?
Geplaatst: 19 nov 2009, 15:50
door Maxer
Die motorverwarming is er nog steeds, ik heb de originele Webasto busverwarming in tact gelaten, alleen een luchtverwarming toegevoegd. Die heb ik dus rijdend niet nodig want dan wordt de bus door de motor verwarmd. Je kunt dus stellen dat ik 3 verwarmingssystemen heb. Als het nou nog koud krijg . .
Re: CV ketel niet bruikbaar?
Geplaatst: 19 nov 2009, 18:42
door Leo
Maxer schreef:Als het nou nog koud krijg . .
..dan zet je er een V8 in? :mrgreen:
Re: CV ketel niet bruikbaar?
Geplaatst: 19 nov 2009, 18:56
door Maxer
Da's in ieder geval beter dan een v6 . .