Eberspächer

(Wat de Duitsers "Ausbau" noemen)
Gebruikersavatar
Goldwingh
Berichten: 255
Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:58

Re: Eberspächer

Bericht door Goldwingh »

Zoals Jeroen al aan haalt, zijn thermostaten met een kwik schakelaar niet geschikt in voertuigen. Deze zitten doorgaans in duurdere thermostaten. De meeste simpele goedkope digitale thermostaat is goed bruikbaar. Immers een fijne regeling op deze kachels is niet eenvoudig. Hangt ook af van wat voor eisen je stelt. Wij zijn al tevreden dat deze kachel zeer snel de ruiten ontdooit en de temperatuur boven 18* brengt. `s Nachts slapen wij zonder verwarming met dak ventilatie, zolang de binnen temperatuur dan niet onder de 5* komt, gaat de kachel niet aan. Maar dat is voor ieder persoonlijk.
Groet van Henk en Adrie die `s winters met dikke sokken en trui reizen.
Groet Henk MB609
Gebruikersavatar
Leo en Janet
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 apr 2010, 16:16
Locatie: Oostvoorne
Contacteer:

Re: Eberspächer

Bericht door Leo en Janet »

Dat zijn allemaal weer heel goede tips , allen bedankt, hier kan ik wat mee.
wesse321

Re: Eberspächer

Bericht door wesse321 »

Voor die Eberspacher is ook een thermostaat beschikbaar. Zie: http://www.espar.com/tech_manuals/Older ... L%20TD.pdf
Dennis en Nancy
Berichten: 1956
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:22

Re: Eberspächer

Bericht door Dennis en Nancy »

Ik vind ze met 40Ah op 24uur te zwaar in het stroomverbruik. (Wij hebben het graag warm in de camper, beneden de 22 graden heeft de Chihuahua het te koud.)

Wij gebruiken daarom eigenlijk enkel de truma gaskachel zodra we stilstaan. Onder het rijden verwarmen we de leefruimte niet en de standaard cabinekachel in de UPS maakt welliswaar een teringherrie maar krijgt het voorin wel warm.

Ik heb heb de dieselkachel nu als back up!

Dennis
" If freedom is outlawed, only the outlaw will be free. "

" One Life,.. Live it "
Gebruikersavatar
Leo en Janet
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 apr 2010, 16:16
Locatie: Oostvoorne
Contacteer:

Re: Eberspächer

Bericht door Leo en Janet »

We moeten het ook nog allemaal ervaren hoe dat gaat Dennis. De kachel is bij ons op de huishoudakku gezet en ik neem aan dat de kachel niet doorlopend aanstaat..... alhoewel, wij zijn ook uitermate kouwelijk. :roll:

Mooi schema Piet, deze is goed te lezen en ook goed te zien waar de thermostaat tussen gezet moet worden. Ennn er is ook nog eens een ruime keuze aan thermostaten blijkbaar.

Allemaal bedankt weer.

Groetjes
Leo
Gebruikersavatar
Goldwingh
Berichten: 255
Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:58

Re: Eberspächer

Bericht door Goldwingh »

Hoi Dennis.
Ik vind ze met 40Ah op 24uur te zwaar in het stroomverbruik.
Als ik de kachel 24 uur aanlaat staan dan past MB609 in een vuilniszak. :roll: :lol:
Groet Henk
Groet Henk MB609
Gebruikersavatar
Leo en Janet
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 apr 2010, 16:16
Locatie: Oostvoorne
Contacteer:

Re: Eberspächer

Bericht door Leo en Janet »

Hoe het uiteindelijk is verlopen: Het is inderdaad de dunne rode draad die je moet gebruiken. Maar er zijn wat problemen met de overige elektra geweest wat resulteerde dat de standkachel niet meer wilde branden. Omdat deze kachel al verschrikkelijk rookte bij het opstarten en ook flink herrie maakte maar besloten een nieuwe Webasto 3500 te installeren. Een leuk klusje om zelf te doen. Kachel kostte verdorie wel meer dan de CV ketel in huis :evil: , maar we zijn er zeer tevreden over en zijn blij dat we hier voor gekozen hebben.
Gebruikersavatar
Goldwingh
Berichten: 255
Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:58

Re: Eberspächer

Bericht door Goldwingh »

Leo schrijft,
Omdat deze kachel al verschrikkelijk rookte bij het opstarten en ook flink herrie maakte maar besloten een nieuwe Webasto 3500 te
Voor ons blijft die kachel er wel inzitten. Geeft ons altijd genoeg ruimte om ons heen :D :D :D
Groet Henk en Adrie
Groet Henk MB609
beatrix18
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2005, 20:52

Re: Eberspächer

Bericht door beatrix18 »

maar besloten een nieuwe Webasto 3500 te installeren
Dat bedoel ik :!:.
Dan zat er in het begin toch wel een bruikbaar antwoord tussen :wink:.
Ik wens je veel warmte :D .

Peter
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten