Startmotor aan barrels

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 jul 2009, 21:35

Startmotor aan barrels

Bericht door Gerard Exis »

Hallo beste mensen, wij zijn onderweg vanaf Roemenie naar Marokko via Frankrijk en Spanje. Wat dagen geleden reden wij weg vanaf de parking van een restaurant en is de startknop blijven hangen, dus de startmotor naar de eeuwige jachtvelden. :twisted:
Okay, aangesleept en draaiend gehouden totdat we bij kennissen in Spanje waren, daar de startmotor gedemonteerd en weggebracht om te laten reviseren, vandaag kreeg ik te horen dat dit 600 euro gaat kosten :shock: :shock: :shock:

Weet iemand voor een normaal bedrag een gebruikte startmotor te koop, zodat Henk (Goldwingh) hem eventueel naar mij op kan sturen. Mijn 508 is van januarie 1982, de startmotor is een 24V, zijn eventueel nog meer gegevens nodig dan hoor ik dat wel. Hoop dat iemand ons kan helpen, of zit ik er totaal naast en is 600 euro voor revisie normaal?

Groetjes, Gerard en Roxana
Groeten Gerard. 609 + 1017 4x4

http://www.exis.ro
Johannes

Re: Startmotor aan barrels

Bericht door Johannes »

Hallo Gerard,
Jouw startmotor is volledeig in de soep gedraaid en er moeten dus onderdelen vervangen worden die bij een algemene revisie niet vervangen worden. Met dat in het achterhoofd is 600 euro niet echt duur. Een ruilstartmotor in Nederland zou goedkoper kunnen zijn , je moet de kapotte dan wel meenemen om hem alsnog in te leveren. Een tweede hands is waarschijnlijk nog goedkoper met een risico natuurlijk. Als er iemand is die iets mee kan nemen naar jou dan zou ik de optie ruilstartmotor kiezen en de kapotte meenemen naar nederland. Vooropgezet dat het met elkaar goedkoper is dan die 600 euro.
Als je wilt weten wat dat ding kost bij mijn leverancier moet ik het nummer hebben wat op het huis is ingeslagen.
Pieter
ps ik hoor net dat een ruilstarter 300 euro ex btw kost.
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 jul 2009, 21:35

Re: Startmotor aan barrels

Bericht door Gerard Exis »

Pieter dank voor je reactie. Natuurlijk is 600 euro een boel geld, maar als dit zeg maar de "normale" prijs is, dan is het voor
mij duidelijk, dan laat ik hem hier reviseren. Hij is binnen 24 uur klaar, dus dan kunnen we weer verder. Ik ben wezen kijken bij de startmotor, het gehele binnenwerk peuter je met je vingers eruit, als ik de startmotor op z'n kop houd loopt ie leeg.
Ze kunnen dus alleen nog het huis gebruiken, de rest is alles verleden tijd. Ik ben alleen benieuwd of ik niet 2x de prijs betaald, je weet het, toeristen zijn makkelijke slachtoffers, echter hier wordt niet altijd misbruik van gemaakt, en dat wil ik
eigenlijk weten.
Groeten Gerard. 609 + 1017 4x4

http://www.exis.ro
Johannes

Re: Startmotor aan barrels

Bericht door Johannes »

Je kunt nog proberen of ze daar ook niet een ruilsysteem hebben en om een ruilstarter vragen.
Succes pieter
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 jul 2009, 21:35

Re: Startmotor aan barrels

Bericht door Gerard Exis »

Heb ik al gedaan, goedkoopste 800 euro ex btw, nieuwe startmotor (moet dan uit Duitsland komen) 1.100 euro ex btw :(
Groeten Gerard. 609 + 1017 4x4

http://www.exis.ro
Gebruikersavatar
Leo
Site Admin
Berichten: 4153
Lid geworden op: 08 okt 2005, 07:58
Locatie: Oost Drenthe

Re: Startmotor aan barrels

Bericht door Leo »

Wat ook nog kan: Henk gaat naar de startmotorboer en betaalt de volle prijs voor een gereviseerde, maar met een aantekening op de bon.
Die aantekening houdt in dat hij geld terug krijgt wanneer hij de kapotte weer binnen een bepaalde tijd inlevert.
Wanneer hij het verhaal van Gerard een beetje dramatisch genoeg verteld, is de kans groot dat de startmotorboer accoord gaat.
Want ook hij wil gewoon verkopen, en risico loopt hij eigenlijk niet.

'T is maar een ideetje..:wink:


Mvg, Leo.:D
Techniek is altijd logisch, daarom snappen de meeste mensen er geen moer van.
Gebruikersavatar
Goldwingh
Berichten: 255
Lid geworden op: 07 aug 2009, 13:58

Re: Startmotor aan barrels

Bericht door Goldwingh »

Gerard heeft inmiddels een startmotor en kan morgen weer rijden. Afgezien van het fijt dat ze hier goedkoper zijn, zit je ook nog met de verzendkosten. Afgelopen zommer heb ik in Boekarest een poelie wiel met DHL ontvangen. Is wel iets lichter dan een startmotor, verzend/transport-kosten € 150,00 en dan nog zelf afgehaald van het vliegveld.
Groet Henk en Adrie
Groet Henk MB609
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 jul 2009, 21:35

Re: Startmotor aan barrels

Bericht door Gerard Exis »

Klopt, in ieder geval dank voor de reacties, ik heb vanavond de startmotor opgehaald, het is een revisie/ruil en final price 511 euro :cry: maar okay, morgenochtend monteren en we kunnen weer verder richting het zuiden.
Groeten Gerard. 609 + 1017 4x4

http://www.exis.ro
Frank 207+508
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 mei 2009, 10:58

Re: Startmotor aan barrels

Bericht door Frank 207+508 »

Gerard,
Mijn ervaring met startmotoren is ook gegroeid de laatste jaren, maar bij mij was het versturen van de (nederlandse ) ruilstartmotor verreweg de aantrekkelijkste (in ruim 24 uur was het ding in Griekenland) en de kosten waren voor rekening van de ANWB, of autoverzekering (naar keuze). De prijs van de Nederlandse ruilstartmotor wil je nu niet mee weten.
Dit verhaaltje is ook bedoeld voor anderen die nog voor ditb probleem komen te staan.
(DL leden kunnen ook voor een nog lgere prijs het via DLmagazijn laten versturen)

Goede reis verder, (off topic: plekje aan de Golf St.Tropeznog gevonden??)

Frank
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Startmotor aan barrels

Bericht door DVIII »

ik weet niet beter of je bent altijd dat bedrag kwijt. startmotoren zijn duur (en alleen in nederland niet, wat een onzin).
je kan natuurlijk altijd geluk hebben maar de regel is dat dat spul gewoon duur is . verder met dat verzenden kan er ook vanalles misgaan , een kennis stond afgelopen zomer twee weken te wachten omdat de bodedienst geen zin had naar dat dorpje te rijden , ook via de anwb. dus de nu gekozen oplossing is geweldig , tijd is ook een belangrijke speler !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 jul 2009, 21:35

Re: Startmotor aan barrels

Bericht door Gerard Exis »

Of ik nu 100 euro teveel kwijt bent of niet, ik heb de keuze gemaakt op gevoel, dacht beter een korte lijdensweg dan een lange, tevens wil ik niet zomaar de kennissen waar ik nu sta onnodig blijven belasten. In eerste instantie wist ik niet dat startmotoren in ieder geval een kostbare zaak is, had even de prijzen van de dynamo's in m'n hoofd. En als we dan zien dat er diverse campers onderweg op vrachtwagens teruggebracht worden naar Nederland, dan hebben wij eigenlijk niet eens pech!

Frank, ben daar niet geweest, op het laatste moment vanaf Roemenie eerst naar de Vogezen geweest in Noord Frankrijk op uitnodiging van iemand. Daarvan gestart om naar beneden te zakken, echter toen ging de startmotor heftig protesteren, dus in een rechte lijn naar Spanje waar ik dus nu ben.

Het zonnetje schijnt en we gaan dadelijk de startmotor monteren, dus we zien ......
Groeten Gerard. 609 + 1017 4x4

http://www.exis.ro
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 jul 2009, 21:35

Re: Startmotor aan barrels

Bericht door Gerard Exis »

Het is inmiddels 13.00 uur hier in het zonnetje in Spanje, de 508 loopt weer zoals het hoort, we gaan dus weer verder naar het zuiden van Spanje, starten morgenochtend. Wordt weer werken :mrgreen:
Groeten Gerard. 609 + 1017 4x4

http://www.exis.ro
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Startmotor aan barrels

Bericht door Anton »

Hoi,

Goede reis dan maar weer, op pech zit je niet te wachten !?

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Startmotor aan barrels

Bericht door Detlev »

DVIII schreef:ik weet niet beter of je bent altijd dat bedrag kwijt. startmotoren zijn duur (en alleen in nederland niet, wat een onzin).
je kan natuurlijk altijd geluk hebben maar de regel is dat dat spul gewoon duur is . verder met dat verzenden kan er ook vanalles misgaan*** , een kennis stond afgelopen zomer twee weken te wachten omdat de bodedienst geen zin had naar dat dorpje te rijden , ook via de anwb. dus de nu gekozen oplossing is geweldig , tijd is ook een belangrijke speler !
Nog even ter ondersteuning van de stelling van Frank: eerste hit in google: startmotor 508 euro 60.....(nee, er ontbreekt geen nulletje)
Ook bij DL zijn ze echt niet euro 600, maar 1 belletje naar het bekende nummer geeft ook daar uitsluitsel. (is door niemand gedaan)
De verzendkosten zijn tegenwoordig ook vrij normaal en inderdaad meestal 24 uur.
***Enne, het grote aantal auto ongelukken weerhoud mij er ook niet van om met de kamper te reizen...... 8)
Ergo, ik vind de gekozen oplossing zeer goed, mits genoeg euries beschikbaar!
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
Gerard Exis
Berichten: 231
Lid geworden op: 14 jul 2009, 21:35

Re: Startmotor aan barrels

Bericht door Gerard Exis »

Klopt, echter hoe weet ik of die startmotor van 60 euro goed is? Waar en wie moet die startmotor gaan halen, en opsturen, natuurlijk zijn er mensen in Nederland die dat graag voor mij doen, echter ik moet die mensen gaan belasten als er echt geen oplossing is, niet om 100 of 150 euro goedkoper uit te zijn, althans dit is mijn idee.
Euro's heb ik niet meer, zit in de 508 :wink: Nee de 508 is mijn enigste hobby, zolang het kan wil ik de 508 in topconditie houden, dat is mijn keus en ik besef dat daar dus ook een prijskaartje aan hangt, neem niet weg dat ik m'n geld niet over de balk smijt.
Laatst gewijzigd door Gerard Exis op 18 dec 2009, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Gerard. 609 + 1017 4x4

http://www.exis.ro
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Startmotor aan barrels

Bericht door Anton »

Hoi Gerad,

Troost je, het laatste pak heeft ook geen zakken...

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Startmotor aan barrels

Bericht door DVIII »

nog even zitten googlen op iemands advies ..... maar daar tref je ook de raarste verhalen aan. hele proza website's die naar de fictie verhuist moeten worden met allerlei "over de datum" waarheden en verkeerde aannames. of een raadselachtige 8 volt startmotor . dus een richtlijn voor prijs en beschikbaarheid is dat internet niet.... integendeel ( en sluit de kans niet uit dat een gestolen object aangeboden krijgt !)
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
HenkWarmenhoven
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:16
Locatie: Valkenburg

Re: Startmotor aan barrels

Bericht door HenkWarmenhoven »

hallo allemaal,

Misschien een beetje off-topic, maar je kunt een hoop narigheid voorkomen als je een massaschakelaar hebt! Elders op dit forum heb ik net iets over doorgebrande kabelbomen gelezen, en ook als je startknop blijft hangen, kun je de boel heel houden door simpelweg de massaschakelaar uit te zetten. Ach, het is maar een tip.
Groeten,
Henk Warmenhoven
Nostalgie is niet meer zoals vroeger.
Frank 207+508
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 mei 2009, 10:58

Re: Startmotor aan barrels

Bericht door Frank 207+508 »

Ben even in de rekeningen gedoken om precies aan te geven wat mijn startmotorprobleem gekost heeft:
Plaats Griekenland: 100km voorbij Thessaloniki, juli 2008. Besteld op dag1, verzonden met DHL 24uursservice, zou om 18.00 op dag 2 aankomen, maar Dave heeft gelijk.....er gaat weleens wat mis, het werd de volgende ochtond.

Fabrieks-ruilstartmotor (geen MB!!) : 294,53 (ex) Dus ca 350,=Eu voor mij.
Verzendkosten: Eu 212,98,
Deze kosten werden door de Bosch-dienst in mijn woonplaats betaald en ben na mijn vakantie alles bij hem wezen afrekenen (voordeel als je een zaak hebt waar je vaker komt) maar dat kan ook met internetbankieren vanuit Griekenland.

UIteindelijk heb ik de verzendkosten van mijn camperverzekering ofANWB in teruggehad.
Dit moet je wel duidelijk van tevoren met de alarmcentrale regelen en accoord voor verzending hebben. Dat vergt enige handigheid aan de telefoon,maar dan heb je wel de spullen bezorgd op de plek waar je gestrand bent!!!
Dat je bijna alles opgestuurd krijgt komt omdat men al snel aanneemt dat onze oldtimers moeilijk aan onderdelen kunnen komen in het buitenland. ( :roll: )

Een paar jaar geleden bij het clubmagazijn 160,= voor een ruilstarter betaald!!

Tot slot: normaliter zoek ik grondig uit wat er kapot is en repareer ik wat ik zelf kan, dit keer niet ,en wat bleek: er zat 11 km verderop een grote Bosch dienst, en de oorzaak was verloren trekbout , en vermoedelijk geen verbrandde delen, dus was het ook opgelost geweest voor een paar euro, een paar uur en een paar vuile handen ......... :( :oops: :cry: )

Frank
Johannes

Re: Startmotor aan barrels

Bericht door Johannes »

eh gerard,
geef je ook wat aandacht aan de betreffende startknop !! :)
Pieter.
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Startmotor aan barrels

Bericht door DVIII »

Right, die knoppen zijn nog geen 10 euro !
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Startmotor aan barrels

Bericht door Anton »

Hoi,

En spaart een hoop ellende.

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
Bert Steenhuis
Berichten: 179
Lid geworden op: 16 dec 2004, 19:25
Locatie: Assen
Contacteer:

Re: Startmotor aan barrels

Bericht door Bert Steenhuis »

Hallo alemaal,

Het gaat mij te ver om nu hier even te gaan schrijven dat schade was te voorkomen geweest, als het je gebeurt is dan heb je daar zeker niks meer aan, maar als je een dergelijke schade wilt voorkomen en wilt lezen hoe je meestal toch verder kunt lees dan mijn verhaal

"Startmotor aan barrels VOORKOMEN" wellicht kun je er met een invesering van 40 á 60 euro ernstiger schade kunt voorkomen en vaak ook verder kunt rijden

Groeten Bert Steenhuis
Als iets te mooi lijkt om waar te zijn dan is het dat ook.

Onze WEB-LOG is weer bijgewert 31 mei 2008
http://mercedes508.web-log.nl/
Gebruikersavatar
GerardM
Berichten: 778
Lid geworden op: 06 dec 2004, 22:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Startmotor aan barrels

Bericht door GerardM »

Hoi,

Wat mij nog bezig houdt is wat er nu precies aan de hand was met die startmotor - bij 'aan barrels' kan ik me van alles voorstellen, maar wat zijn de feiten - Gerard kun je aangeven wat er nu precies kapot was ?

(Ook met de gedachte dat de startmotor van mijn andere ster, de280TE, ook onlangs 'aan barrels' was en dat die met een nieuwe bendix, lager en koolborstels er weer helemaal bovenop kwam, kosten 60 euri).

Groet,

Gerard
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Mercedes-Benz 508D NL Ex-Ambu 1987 +++ Mercedes-Benz 280TE 1981 +++ Qualität ist kein Zufall +++
DVIII
Berichten: 2794
Lid geworden op: 24 jun 2007, 21:38
Locatie: het koningklijk leuterveld

Re: Startmotor aan barrels

Bericht door DVIII »

Als ik het goed heb, de drukknop bleef hangen !
Laatst gewijzigd door DVIII op 21 dec 2009, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Oh lord won't you buy me...... en de toekomst mag wel wat moderner !
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten