teruggekeurde bus (of chassis) weer naar oorspronkelijk GVW?
Geplaatst: 22 jan 2010, 13:16
Hi,
Als ik zo op de autosites kijk naar b.v. een VW Crafter 50 (GVW van ca 5 ton), dan blijken die auto's meestal te zijn teruggekeurd naar 3.5 ton om berijding met B-rijbewijs mogelijk te maken. Echter, ik kom dan campertechnisch met te weinig laadvermogen te zitten als ik daar een camper van laat maken.
Is het mogelijk om zo'n auto weer als vrachtwagen te laten keuren (dus tot die 5 ton) en daarvan een camper te bouwen?
Wat is de beste volgorde?
Mogelijkheid 1:
auto kopen, vrachtwagenkenteken erop, ombouwen tot camper (met bijbehorende keuring). Nadeel is waarschijnlijk dat voor het vrachtwagenkenteken een tachograaf nodig is???;
Mogelijkheid 2:
auto kopen; ombouwen tot camper; keuren als camper met oorspronkelijk GVW
Het laatste heeft m'n voorkeur, weet echter niet of dat problemen oplevert.
Groet,
Rico
Als ik zo op de autosites kijk naar b.v. een VW Crafter 50 (GVW van ca 5 ton), dan blijken die auto's meestal te zijn teruggekeurd naar 3.5 ton om berijding met B-rijbewijs mogelijk te maken. Echter, ik kom dan campertechnisch met te weinig laadvermogen te zitten als ik daar een camper van laat maken.
Is het mogelijk om zo'n auto weer als vrachtwagen te laten keuren (dus tot die 5 ton) en daarvan een camper te bouwen?
Wat is de beste volgorde?
Mogelijkheid 1:
auto kopen, vrachtwagenkenteken erop, ombouwen tot camper (met bijbehorende keuring). Nadeel is waarschijnlijk dat voor het vrachtwagenkenteken een tachograaf nodig is???;
Mogelijkheid 2:
auto kopen; ombouwen tot camper; keuren als camper met oorspronkelijk GVW
Het laatste heeft m'n voorkeur, weet echter niet of dat problemen oplevert.
Groet,
Rico