Lostrillende uitlaat
Geplaatst: 07 feb 2010, 11:48
Beste allemaal,
Ik heb een 407D met een OM616 motor. Tot mijn verbazing trilt de uitlaat steeds los op het spruitstuk. De pijp zit met 2 stuks M10 bouten vast op het spruitstuk en ik moet ze om de paar honderd kilometer vastdraaien. Dat is een lastig klusje daar je er niet van bovenaf bij kan. Onder de auto is het ook lastig bereikbaar omdat de bovenste boutkoppen nauwelijks met een ringsleutel zijn de pakken door gebrek aan ruimte tussen het blok en de chassisbalk. De motor loopt overigens netjes zonder bovenmatig trillen voor zover je dat bij dit hoogtoerige (4200 tpm) type kunt stellen. Wie kent dit euvel en een mogelijke oplossing???
Graag advies. vr gr Ted
Ik heb een 407D met een OM616 motor. Tot mijn verbazing trilt de uitlaat steeds los op het spruitstuk. De pijp zit met 2 stuks M10 bouten vast op het spruitstuk en ik moet ze om de paar honderd kilometer vastdraaien. Dat is een lastig klusje daar je er niet van bovenaf bij kan. Onder de auto is het ook lastig bereikbaar omdat de bovenste boutkoppen nauwelijks met een ringsleutel zijn de pakken door gebrek aan ruimte tussen het blok en de chassisbalk. De motor loopt overigens netjes zonder bovenmatig trillen voor zover je dat bij dit hoogtoerige (4200 tpm) type kunt stellen. Wie kent dit euvel en een mogelijke oplossing???
Graag advies. vr gr Ted