Slecht: Garage Kaplan, Rotterdam ...
Geplaatst: 18 jun 2010, 22:59
2 weken voor vertrek naar het zonnige zuiden met onze 207d nog even naar de APK bij bovengenoemde garage.
Die constateerde onder andere dat de aanjager van de verwarming niet werkt. dat wist ik al een paar jaar want de motor zit vast.
Als je de schakelaar aanzet merk je dat hij wel veel stroom trekt aan het toerental van de motor en het dimmen van binnenverlichting.
Rede genoeg om hem niet te gebruiken.
tijdens het rijden blaast er genoeg om de ruiten te ontwasemen en 's winter heb ik de standkachel altijd licht aanstaan.
nooit bevroren ruiten en dus veilig.
De prijs van de reparatie viel mee dus vooruit dan maar om van het gedoe af te zijn...
De monteur die het constateerde heeft hem dus binnen gezet om te gaan beginnen met de schakelaar op vol gas en het contact nog aan (neem ik aan anders draait hij zowiezo niet) en is gaan lunchen. Misschien kreeg die het contact niet uit ivm trekstartknop die nog niet helemaal teruggedrukt was.
Tijdens de lunch zien ze rook uit het dakraam komen en komen tot hun schrik tot de ontdekking dat het dashboard in de brand staat.
Ze kregen het vuur niet uit en hebben er een kwartier over gedaan om te blussen.
nadat er iemand op het brilliante idee kwam om de accukabels los te trekken is het gelukt.
bravo!!! hmmm...
Resultaat: dashboard gesmolten, onderliggende kabelboom gesmolten en overal kortsluiting, rookschade, waterschade, radio naar de knoppen kachelbehuizing verbrand, accu naar z'n moer etc etc..
Vervolgens ontkennen ze schuld en lijken niet van zins mijn schade te vergoeden.
Is die garage nou aansprakelijk of niet?
Wij vinden van wel.
Wat vinden jullie?
We hopen alles nog klaar te krijgen en verschuiven desnoods de vertrekdatum.
We hebben de schade expert ingeschakeld, nu maar hopen dat het geregeld kan worden.
Die constateerde onder andere dat de aanjager van de verwarming niet werkt. dat wist ik al een paar jaar want de motor zit vast.
Als je de schakelaar aanzet merk je dat hij wel veel stroom trekt aan het toerental van de motor en het dimmen van binnenverlichting.
Rede genoeg om hem niet te gebruiken.
tijdens het rijden blaast er genoeg om de ruiten te ontwasemen en 's winter heb ik de standkachel altijd licht aanstaan.
nooit bevroren ruiten en dus veilig.
De prijs van de reparatie viel mee dus vooruit dan maar om van het gedoe af te zijn...
De monteur die het constateerde heeft hem dus binnen gezet om te gaan beginnen met de schakelaar op vol gas en het contact nog aan (neem ik aan anders draait hij zowiezo niet) en is gaan lunchen. Misschien kreeg die het contact niet uit ivm trekstartknop die nog niet helemaal teruggedrukt was.
Tijdens de lunch zien ze rook uit het dakraam komen en komen tot hun schrik tot de ontdekking dat het dashboard in de brand staat.
Ze kregen het vuur niet uit en hebben er een kwartier over gedaan om te blussen.
nadat er iemand op het brilliante idee kwam om de accukabels los te trekken is het gelukt.
bravo!!! hmmm...
Resultaat: dashboard gesmolten, onderliggende kabelboom gesmolten en overal kortsluiting, rookschade, waterschade, radio naar de knoppen kachelbehuizing verbrand, accu naar z'n moer etc etc..
Vervolgens ontkennen ze schuld en lijken niet van zins mijn schade te vergoeden.
Is die garage nou aansprakelijk of niet?
Wij vinden van wel.
Wat vinden jullie?
We hopen alles nog klaar te krijgen en verschuiven desnoods de vertrekdatum.
We hebben de schade expert ingeschakeld, nu maar hopen dat het geregeld kan worden.