Afgebroken dieselaanvoer?!?!
Geplaatst: 26 aug 2010, 15:34
Hoi tijdens de vakantie merkte ik plotseling een sterke dieselgeur van onze OM314 komen, na controle bleek er een dieselaanvoer buisje van de verdeler?? naar de motor onderaan bij de verbinding afgebroken. Omdat ik nogal een leek ben zal ik het wat gedetaileerder beschrijven, er zit een Bosch apparaat daarzo (verdeler/pomp?) met daaraan 3 buisjes waar met hoge druk diesel doorheengaat, die gaan de motor in. waar de verbinding vastgeschroefd wordt met de pomp/verdeler was een buisje afgebroken. Geen roest, geen andere beschadigingen gewoon een een rechte knip onderaan bij de verbinding met het de Bosch.
We zijn toen naar een hongaarse mercedes garage gesleept en de volgende dag hebben ze (omdat een originele buis 3 dagen levertijd had) door een dieselbedrijf een buis laten namaken en hebben deze erop gezet.
Dit ging enkele honderd kilometers goed, en na een hobbelige rit door Praag gebeurde weer hetzelfde, weer een dieselgeur, weer stoppen, kap eraf, en jahoor op dezelfde plek. weer weggesleept maar nu was ik het zat en zodadelijk komt mijn bus op de trailer aan (export dankzij anwb) p.s. tip laat alvast een taxatierapport maken van je oldtimer anders willen ze hem niet eens vervoeren.
ooit eerder verhalen gehoord over afgebroken diesel leidingen?
Nu rest mijn vraag zou de oorzaak liggen bij iets anders of zou dit gewoon toeval zijn en heeft de hongaarse garage zijn werk gewoon niet goed gedaan? ikzelf dacht dat mischien de ophanging/verbinding van de motor niet meer goed is waardoor alles teveel beweegt en dus de buis afbreekt. (al is het de middelste en zijn de andere nog gewoon goed). Of adviseren jullie dr een nederlandse MB garage gewoon het originele onderdeel te laten vervangen en zal het dan wel goed zijn?
We zijn toen naar een hongaarse mercedes garage gesleept en de volgende dag hebben ze (omdat een originele buis 3 dagen levertijd had) door een dieselbedrijf een buis laten namaken en hebben deze erop gezet.
Dit ging enkele honderd kilometers goed, en na een hobbelige rit door Praag gebeurde weer hetzelfde, weer een dieselgeur, weer stoppen, kap eraf, en jahoor op dezelfde plek. weer weggesleept maar nu was ik het zat en zodadelijk komt mijn bus op de trailer aan (export dankzij anwb) p.s. tip laat alvast een taxatierapport maken van je oldtimer anders willen ze hem niet eens vervoeren.
ooit eerder verhalen gehoord over afgebroken diesel leidingen?
Nu rest mijn vraag zou de oorzaak liggen bij iets anders of zou dit gewoon toeval zijn en heeft de hongaarse garage zijn werk gewoon niet goed gedaan? ikzelf dacht dat mischien de ophanging/verbinding van de motor niet meer goed is waardoor alles teveel beweegt en dus de buis afbreekt. (al is het de middelste en zijn de andere nog gewoon goed). Of adviseren jullie dr een nederlandse MB garage gewoon het originele onderdeel te laten vervangen en zal het dan wel goed zijn?