Kettingspanner
Geplaatst: 23 sep 2010, 15:56
Heren / dames,
Op het Busfreakforum staat een bericht van een lid(Bezzino) met een 310 die in iran zit. Hij vermeld dat zijn motor een ratelend/tikkend geluid geeft bij hogere toerentallen. Met 50 in de 2de of 3de de bergen op.
men vermoede dat de kettingspanner de oorzaak was maar na het ding uit en inelkaar geschroefd te hebben en geen defect te kunnen constateren is hij weer gemonteerd. Of er werkelijk geen defect was is maar de vraag. het probleem is er nog steeds.
Via de zoekfunctie 2 meldingen gevonden die niet van toepassing zijn.
Mijn vraag aan jullie , wie heeft ooit een kapotte kettingspanner gehad. Zelf heb ik het terugslagklepje in de spanner stuk gehad en dat is tegelijk ook het enige stukje techniek in die spanner. wat gaat er dan nog meer stuk waardoor dat ding niet doet wat hij moet doen.
volgende vraag, zou er ook een andere oorzaak voor het probleem kunnen zijn bv nadruppelende verstuivers door slechte brandstof , herkent iemand de (sumiere ) omschrijving.
Groet Pieter
Op het Busfreakforum staat een bericht van een lid(Bezzino) met een 310 die in iran zit. Hij vermeld dat zijn motor een ratelend/tikkend geluid geeft bij hogere toerentallen. Met 50 in de 2de of 3de de bergen op.
men vermoede dat de kettingspanner de oorzaak was maar na het ding uit en inelkaar geschroefd te hebben en geen defect te kunnen constateren is hij weer gemonteerd. Of er werkelijk geen defect was is maar de vraag. het probleem is er nog steeds.
Via de zoekfunctie 2 meldingen gevonden die niet van toepassing zijn.
Mijn vraag aan jullie , wie heeft ooit een kapotte kettingspanner gehad. Zelf heb ik het terugslagklepje in de spanner stuk gehad en dat is tegelijk ook het enige stukje techniek in die spanner. wat gaat er dan nog meer stuk waardoor dat ding niet doet wat hij moet doen.
volgende vraag, zou er ook een andere oorzaak voor het probleem kunnen zijn bv nadruppelende verstuivers door slechte brandstof , herkent iemand de (sumiere ) omschrijving.
Groet Pieter