dagtochtjes en weekenduitjes verslagen

Tips voor leuke uitjes met de kampeerauto? Een te gek reisverhaal geschreven?
Unknown User

Re: dagtochtje?

Bericht door Unknown User »

robert schreef:Nog een gaaf festival is het Robodockfestival te Amsterdam, vindt plaats op 21 september tot en met 24 september te Amsterdam,
Kan je dit jaar ook weer lekker brood kopen :~)
robert
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 dec 2004, 07:55
Locatie: Amsterdam

Re: dagtochtje?

Bericht door robert »

Kan je dit jaar ook weer lekker brood kopen :~)[/quote]

Yep de bakker is er ook weer
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Ziet er wel gaaf uit, kunst ontmoet industrie... :) Of zoiets.

M'n bus is inmiddels ook gefixt: Ein kilo Blech, ein kilo Lack: Fertig ist der Hanomag!
Hij breekt alle schokken weer als nooit tevoren. Het vermoeden dat de oude stuk ging doordat ie te lang is geweest klopt, bij het verwijderen van de andere (die nog heel was) knalde de bus zomaar een centimeter of 5 naar beneden waardoor ik de spiegel op m'n kanis kreeg... ;) De wraak van de Hanomag voor het niet gebruiken denk ik!

KONI schokbrekers = aanrader trouwens :)

Als ik zondag weer terug ben komt er wel een verslag + wat foto's natuurlijk! Echt zin in, 2 hobby's combineren, ouwe bus en dancefeesten. Vreemde doch leuke combinatie!

Groetjes
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
Sylvia
Berichten: 144
Lid geworden op: 04 dec 2004, 21:47
Locatie: Großenkneten
Contacteer:

Bericht door Sylvia »

Veel plezier en ik hoop dat je veel leuke mensen tegenkomt! En mocht je de blauwe Mercedes vrachtwagen-met-circustent tegenkomen, dan willen we daar ook graag een foto van zien :D
groetjes, Sylvia
Unknown User

Bericht door Unknown User »

robodock is echt gaaf vorig jaar ook geweest. ga nu zeker weer weet niet of ik met bus ga.
maar leuk is t zeker weten
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Mysteryland was superrrrr!

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Mysteryland was echt te gek!! Zit nu op mijn werk (foei: surfen in de baas' tijd!!) en kan dus even geen foto's plaatsen.

Hebben onder meer bij de Funky Food express wat gegeten en een sapje gedaan. Was erg lekker, maar zoals alles op zo'n festijn aardig aan de prijs. Maar dat zal wel meer met de stand-/plekhuur van de organisatie te maken hebben als aan hen zelf vermoed ik zomaar. De Mercedes stond er niet bij trouwens!
Ik zag alleen maar mannen lopen (stuk of 5) dus wie nou wie was weet ik niet (meer). Bij het weggaan, ze hebben van die hele lage tafeltjes met zitkussens, stootte ik natuurlijk weer een lamp(ion) van het beugeltje af. Net op dat moment leunde een onbekende tafelgenote op de tafel waardoor haar vriendins soep over haar heen vloog. Ging weer lekker dus ;) Was erg lekker eten en zo'n circustent heeft wel wat, erg leuk, hij stond bij de Odor-DJs, (met 2 ventilatoren en allerlei kruiden/wierrook) een waarzegger en massagesalon die allemaal in een soort reuzenwigwams zaten.

Het feest was verder ook top, omdat we met de Hanomag waren konden we tot het eind blijven. Met de bus naar station Hoofddorp en daarvandaan met een taxi weer terug naar de Hanomag.
De volgende morgen werden we gewekt door een opkomend zonnetje, lekker witte bolletjes gesmeerd, bakkie thee erbij, helemaal goed. Om een uur of half 11 zijn we weer vertrokken in een wolk van rook en om 12:00 precies waren we weer in Andijk bij het huis van m'n collega.
Daar ben ik nog een tijdje geweest en om 21:30 was ik weer helemaal thuis.

Volgende keer wil ik informeren of we niet gewoon op de parkeerplaats bij het festival kunnen overnachten, maar daar was het nu al te laat voor. We stonden nu bij kennissen van m'n collega die ook mee was voor de deur in een woonwijk. De buren keken wel wat verwonderd!

De Hanomag heeft het in elk geval goed gedaan en het was wel weer leuk om er zo mee weg te zijn, dat is door het gereis naar Maleisië al een tijdje niet meer gebeurd!

Foto's volgen nog!

Groetjes
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Ben benieuwd naar de foto's.
Die zie ik dan volgende week, want wij gaan zo weg, een weekje door Nederland tuffen!

En het blijft supermooi weer!
:~)
Dat wordt voor het eerst langer dan een weekend in de bus, super....

We gaan zo eerst naar de Vecht en daarna zien we wel. Dus misschien zien jullie ons wel ergens rijden :~)

Tot volgende week!
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Mysteryland ~foto's

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Nou ja, toch al te laat nu, haha. Lekker weekje gehad?

Ik heb volgende week vrij...!! Eindelijk :)

Maar goed, hierbij een korte impressie van Mysteryland in foto's:

Afbeelding
Net binnen ~toen nog fris! (min of meer...)

Afbeelding
Het terrein is gelukkig zo groot, dat het nooit ECHT druk is, ondanks de 50.000 bezoekers!

Afbeelding
Felix da Housecat, DAAR gingen we mede voor heen, en het was super goed! Binnen was het jammer genoeg te donker voor foto's.

Afbeelding
Mooi zitten... beetje mensen kijken.... mooi weertje...

Afbeelding
Q-dance: veel te druk en veel te beukende muziek ~beide niet mijn stijl! Maar vanaf een afstand ziet het er wel erg leuk uit! :)

Afbeelding
Grote blokken ijs -en ze bleven nog lang staan ook!

Afbeelding
Wildkamperen in Hoofddorp... shhhhh niet verder vertellen!

En zo heb ik nog tientallen foto's & filmpjes, (bijna) allemaal even leuk!

Groetjes
Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Unknown User

Re: Mysteryland ~foto's

Bericht door Unknown User »

Jeroen_Hanomaf schreef:Nou ja, toch al te laat nu, haha. Lekker weekje gehad?
Heel lekker, super mooi weer. :~)
Beetje fietsen, beetje wandelen, beetje lezen, af en toe in de Vecht springen. :~)

Maar weinig kilometers gemaakt, want waarschijnlijk een lekke keerring bij de achteras/differentieel. Er liep olie langs het achterwiel.
Dus weer wat te doen.
Over anderhalve week wil ik ermee naar Enschede, dus dan moet het klaar zijn...

Hier een foto langs de Vecht.

Afbeelding
Gebruikersavatar
berriaaf
Berichten: 1331
Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26

Bericht door berriaaf »

Wij zullen blij zijn als de zomer voorbij is want wij worden een beetje jaloers op jullie verhalen en bezigheden onderweg
Wij kunnen niet weg eigenschuld hoor ik jullie al zeggen maar toch

Maar wie weet misschien zit er voor dit jaar nog wel een andre in

Want er zijn een par Dubbelluchters die echt met ons mee zoeken en kijken waaronder Sylvia onze dank daarvoor


Maar ga door met jullie vakantie verhalen, en als wij terug zijn van de week vakantie in Belgie zal ik een verhaal schrijven over een weekje in een vakantie Bungalow

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

weekend

Bericht door Saskia »

We hadden nog heerlijk weer dit weekend. We waren eerst op de Narrenbijeenkomst onder Nijmegen. Ik ben weer geïnspireerd door de mensen daar, heb genoten van het plekje in het bos, van het vuur, de de maan... En de ontmoeting met een paar Dubbelluchters. Zoals Sandra, (Zeerover) en nog wat aardige mensen met gave bussen. We konden niet langer blijven, dus na een Chi Gong training in de zon, lieten we het kampje achter in de frietwalm van onze bus. Ik had 's avonds een diner met mijn oude vriendenclub in 's Gravendeel en we reden een mooie tocht door de Betuwe en het rivierengebied daarnaartoe. Het diner was gezellig als vanouds en na afloop gingen Herman en ik lekker in de bus slapen, die we een beetje achteraf aan de oude haven hadden geparkeerd. We hadden nog wel een akkefietje daar met hangjongeren met auto's. (om 4.00 uur) Toen ze met z'n allen (ik schat zo'n 8 personen) onze bus begonnen om te duwen, zijn we als de wiedeweerga vertrokken. 'T was best eng, maar ze wisten niet dat we erin waren. Dat is wel het voordeel van goede verduistering...
Saskia

Afbeelding

Ik heb nog meer foto's, maar die komen nog
Laatst gewijzigd door Saskia op 19 sep 2005, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Unknown User

Re: weekend

Bericht door Unknown User »

Saskia en Herman schreef:We hadden nog heerlijk weer dit weekend. We waren eerst op de Narrenbijeenkomst onder Nijmegen. Ik ben weer geïnspireerd door de mensen daar, heb genoten van het plekje in het bos, van het vuur, de de maan... En de ontmoeting met een paar Dubbelluchters. Zoals Sandra, (Zeerover)
Ik heb het ook super naar m'n zin gehad op dat Narrenweekend.
Nu druk met roest bezig, dus even geen uitgebreidde verhalen,
maar ik vond het erg leuk om Saskia en Herman te ontmoeten! :~)

Zijn die foto's nog gelukt, Saskia?
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Klaar met epoxy-en, dus nog wat woorden over m'n twee dagen bij de Nar. http://www.narnar.org

't was in Heijen, bij Nijmegen. Heijen had ik vrijdagavond gemakkelijk gevonden, het terreintje zelf, was wat lastiger. Heel klein weggetje, onverlicht, wat langzaam van weggetje over ging in pad. Tufte ik door het pikdonkere bos in de hoop dat ik goed zat. Was wel weer een kort avontuur. :~)
Uiteindelijk vond ik het en het was daar erg leuk. Een veldje midden in he bos, waar in een cirkel een stuk of wat bussen stonden, twee houten "zigeunerwagens", twee grote tipi's en wat mensen met tentjes.
Echt een leuke sfeer daar, heel open en relaxed.
Overdag werd er bijvoorbeeld door iemand gejongleerd en als je zin had kon je mee doen en uitleg krijgen, 's ochtends mee gedaan met chi kung (geen flauw idee hoe je dat schrijft). Wat trekzak gespeeld en andere muzikanten ontmoet. 's avonds werd er bij een vuur door een vrouw heel mooi zigeunerachtige muziek gespeeld op een accordeon waar iemand anders gitaar bij speelde.
En dat alles ook nog bij volle maan.
Gewandeld in het bos, veel over bussen geleuterd, maar ook over andere dingen :~)
Ja, was echt bijzonder leuk :~) Vooral veel leuke ontmoetingen.

Gisterochtend alleen terug gereden naar het noorden. In de buurt van Apeldoorn nog een leuke ontmoeting met een Turkse vrachtwagenchauffeur toen ik op een parkeerplaats stopte voor een pauze.
Sprong uit m'n bus en die man was net thee aan het zetten op een mooie brander met een Oosterse ketel. Ik groette en hij vroeg "Chai?" :~)
Sprak amper Engels, maar was erg gezellig.

Op http://sandra-dejong1.magix.net een paar foto's, maar ik heb deze keer niet zoveel gefotografeerd.
Unknown User

Re: weekend

Bericht door Unknown User »

Saskia schreef:Afbeelding

Ik heb nog meer foto's, maar die komen nog
Deze is al leuk!
Dank je :~)

Ben benieuwd naar de rest.
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

weg

Bericht door Saskia »

Ik heb de foto's er maar weer afgehaald, want ze waren wel erg groot. :P
Groetjes Saskia
Laatst gewijzigd door Saskia op 26 sep 2005, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
berriaaf
Berichten: 1331
Lid geworden op: 03 dec 2004, 11:26

Bericht door berriaaf »

Dat moet wel een gezellig geweest zijn zo,n weekeinde

Het is natuurlijk net als overal het weer speelt natuurlijk een grote rol voor het weekeinde

Zijn dit thema weekeinden of van een club of vereniging

Bertus
Wie schrijf fouten vindt mag ze houden
Weer of geen weer het is altijd camper weer.
Onze camper site,s : http://www.camper-freaks.nl , http://www.camper-freaks.eu
Unknown User

Bericht door Unknown User »

berriaaf schreef:Zijn dit thema weekeinden of van een club of vereniging

Bertus
Hoi Bertus,

Het was een bijeenkomst van de Nar, Netwerk Alternatieve Reizigers.
http://www.narnar.org
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Hoi Saskia en anderen,

'k heb onze nar-foto's bij elkaar gezet op http://sandra-dejong1.magix.net/

Als je dat niet wilt, haal ik ze er natuurlijk weer af.

ZRS
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

prima

Bericht door Saskia »

Nee dat is prima hoor. Ze waren een beetje groot uit gevallen. Ik heb er hier nog één voor je. De laatste dan.
Groetjes Saskia
Afbeelding
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

NARvergadering

Bericht door Saskia »

Wij waren vorig weekend op de jaarlijkse NARvergadering. Deze vond plaats in een fantastische grote 'ger' op een gekraakt stuk defensiebos in Baarle Nassau. Een ger (of yurt) is een mongoolse nomadentent. De vergadering hebben wij grotendeels gemist, maar het was wel weer een fijn weekend met narren. In de bus snorde de truma en in de gers de houtkachels. Meer info over de tenten vind je op http://www.nooitmeerhaast.nl
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

groetjes van Saskia
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Bericht door Admin »

Jullie waren niet de enigen met een MB, zie ik op de foto. Waren de andere alternatieve reizigers al Dubbelluchter? Zo niet, wanneer kan ik de aanmeldingen tegemoet zien...?

:roll:
Ernst
Unknown User

Re: NARvergadering

Bericht door Unknown User »

Saskia en Herman schreef:Wij waren vorig weekend op de jaarlijkse NARvergadering.
Leuk Saskia!
Ik was het vergeten...

Maar had toch even geen bus tot m'n beschikking om in te slapen.

Heb je nog meer foto's? :~)
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

Bericht door Saskia »

Admin schreef:Waren de andere alternatieve reizigers al Dubbelluchter?
:roll:
Ernst
Yoka was er, zij is Dubbelluchtlid. De andere bus is van Harry. Die zal ik eens polsen. Kunnen we van hem leren over een houtkachel in de bus, en een douche tussen de achterdeuren.
Ik heb eigenlijk geen foto's meer, maar Yoka en Joop hebben die zeker wel. Maar misschien zijn ze al naar Nepal vertrokken...
Afbeelding

groetjes van Saskia
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

kerkhof

Bericht door Saskia »

Wij hadden zaterdagavond een feest. De beste plek in de buurt om in de bus te slapen was: op de oprit naar een begraafplaats. Het was heerlijk stil, geen spoken gehad en op zondagochtend was er ook geen begrafenis.
Afbeelding

groetjes van Saskia
Gebruikersavatar
Saskia
Berichten: 718
Lid geworden op: 05 dec 2004, 23:01
Locatie: Zuid-Hollandse Klei

mosel

Bericht door Saskia »

Wij zijn net terug van vijf dagen vakantie met de bus. Via Maastricht en Luxemburg gingen we langs de Our en de Moezel tot Koblenz. Via Boxtel en Wormer zijn we nu weer thuis. We hebben geen toerist gezien en ook geen dubbelluchters, maar wel heel veel winterse wijngaarden en mooie dorpjes. Verder was er lekkere wijn en veel sneeuw onderweg en konden we overal vrij staan. Het was goed toeven in de warme bus, en als afsluitend uitje zagen we Maarten van Roozendaal. Een te gekke voorstelling in het dorpstheater van Wormer.
Voor we de bus weer gingen stallen stonden we in een berm iets illegaals te doen (alleen afwaswater, met eco-sop) waar we meteen voor gestraft werden. We zaten muurvast in de blubber ondanks graven, krikken en planken eronder.... Gelukkig stopte er een honkballer in een patserige 4-wheel wagen en die trok ons er zó uit. Hoera, weg met de vooroordelen, 't gaat om de bestuurder en niet om de auto!!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

groetjes van Saskia
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten