Pagina 1 van 1

luchtvering,

Geplaatst: 16 feb 2011, 23:04
door gerrit v
luchtvering, hulpveren of 'n extra veerblad?

Ik wil niet het uiterste vragen van de bestaande achtervering van onze Ducato, 'k heb graag een beetje over.
Wat is het beste plan?

Re: luchtvering,

Geplaatst: 17 feb 2011, 06:15
door dereiziger
Ik zou zelf zeggen pas een extra zwaar veerblad toe, hulpvering werkt wel maar niet zo goed als een extra blad .

Mvg Ton

Re: luchtvering,

Geplaatst: 17 feb 2011, 08:32
door Berthil
dereiziger schreef: hulpvering werkt wel maar niet zo goed als een extra blad .
Ik heb er hulp luchtvering onderzitten en ik kan me bijna niet voorstellen dat een extra blad beter werkt.
Over de hulp lucht vering ben ik erg tevreden.
In hoogte te verstellen, makkelijk als je scheef staat.
Even extra omhoog als je de veerboot o.i.d. op moet.

Nadeel van hulpluchtvering is de prijs.
Voor een set ben je al gauw 700 euro (inc BTW) kwijt en dan nog zonder compressor

Groeten Berthil.

Re: luchtvering,

Geplaatst: 17 feb 2011, 16:51
door Rene
Hoi, ik heb een setje via markplaats gekocht 2 balgen en aansluit spul. De ophanging moet je dan zelf maken maar dat stelt niet zoveel een half middagje knutselen en klaar. Even onder de achter bumper zit een ventiel 2 stuks ( bijgeleverd ) kun je hem zo oppompen of laten zakken. Met een extra veer krijg je niet dat resultaat. Meestal zijn de bestaande veren al minder ( vandaar die extra veer ). Ik betaalde 275 euro en ik ben erg tevreden.
Gr Rene

Re: luchtvering,

Geplaatst: 17 feb 2011, 17:44
door dereiziger
Met luchtvering heb ik geen ervaring. heb nu voor mijn 508 veren extra zwaar van een 608 gekocht , moeten er nog onder .. maar misschien tzt lucht erbij .

Re: luchtvering,

Geplaatst: 17 feb 2011, 20:04
door Anton
Hoi,

Onder mijn camper van Italiaanse afkomst zitten onder achteras ook lucht veren (balgjes).
Die kan ik in de cabine oppompen d.m.v. een simpel compressortje.
De achterkant komt dan een cm of wat omhoog met het zware fietsenrek met de Spartamet.
en dat scheelt echt bij drempels en ander ongerief wat de wegbeheerders voor ons bedenken.

Groet Anton