Pagina 1 van 1
nummer (VIN) inslaan
Geplaatst: 17 feb 2011, 18:53
door Admin
Vandaag naar de Technische Kontrool geweest. Ze hadden weer eens wat nieuws: het chassisnummer moet opnieuw worden ingeslagen.
Nu was het ook nauwelijks leesbaar, daarom had het hoofdkantoor van Autoveiligheid een "attest" gemaakt, waarop stond dat het chassisnummer gelijk is aan wat er staat op het plaatje achter de voorruit. Niet langer goed dus...
Wie weet waar ze (bij voorkeur in de regio Tilburg-Turnhout) nummers leesbaar kunnen inslaan? Of zou het ook goed zijn als ik met een freesje in de Dremel de bestaande cijfers (zijn behoorlijk groot) een beetje uitkrab?
Re: nummer (VIN) inslaan
Geplaatst: 17 feb 2011, 19:07
door Wim
Hoi Ernst ,
Is het chassisnummer zo ondiep ingeslagen of is het dichtgeslibt met verf , bitak , modder en corrosie ?
Is dat het geval dan is schoonmaken wellicht DE oplossing .
Re: nummer (VIN) inslaan
Geplaatst: 17 feb 2011, 19:30
door dereiziger
Ik dacht dat de RDW hier alleen nieuwe nummers mocht inslaan, maar wat kost een ponssetje ?? denk ik dan ..
overigens kreeg ik er met mijn mb w124 ook al een opmerking over .. uitkrabben mocht niet ..
Re: nummer (VIN) inslaan
Geplaatst: 17 feb 2011, 21:15
door Frank.fjph
Met wat oplosmiddeltjes aan de slag ????
Frank
Re: nummer (VIN) inslaan
Geplaatst: 26 jun 2012, 07:34
door catch
juist de rdw nummers zijn niet meer te lezen :?
de apk meesters klagen er bij mijn jeep al vanaf het 2e jaar over en hij zit echt goed in de tectyl (na schoonkrabben ook niet meer goed leesbaar)
Re: nummer (VIN) inslaan
Geplaatst: 26 jun 2012, 08:44
door Admin
Dit is een heel oud draadje! Hoe het verder ging:
DAF werkt met lasertechniek, alleen op nieuwe chassis; Renders slaat nummers in, alleen in opdracht van de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer... Na maanden wachten kreeg ik antwoord: alleen de constructeur mag een nummer inslaan, oftewel degene die dat als eerste heeft gedaan.... Of ik de bus maar oppakte en meenam naar Fort Valley, Georgia!
Nu hebben ze in de States helemaal geen chassisnummers, alleen het plaatje achter het voorraam aan de bestuurderskant. Gelukkig had ik kopieën achtergehouden van alle oude documenten. Daaruit bleek dat de import in Europa was gelopen via TÜV Bergheim. Dus op een vakantietocht Bergheim aangedaan.
Na lang delibereren (wij mogen dat alleen doen met een opdracht van het Straßenverkehrsamt) en na een grondig onderzoek (met veel moeite is het oude nummer te lezen en dat is inderdaad hetzelfde) heeft de stationschef, een heel aardige Diplomingenieur, ruim een uur met zijn ponsjes en een hamer in de put onder de bus gestaan. Dat had hij vast niet verwacht toen hij naar de Technische Universiteit ging
Kosten € 83, inclusief een verklaring, met redenen omkleed, op gezegeld papier, waarvan ze bij de Vlaamse Technische Kontrool diep onder de indruk waren.
Soms is het leven makkelijker dan het lijkt.
Zie ook de foto
hier.
Re: nummer (VIN) inslaan
Geplaatst: 26 jun 2012, 23:23
door Frank.fjph
Ernst,
Nog felicitaties met de nieuwe woonstolp. En succes met verhuizen......
Over de inslag: urloon van een Dipl.Ing. valt me beetje tegen.....maar snap wel dat dan de Belgische overheid steil achterover valt
Groeten
Frank