deuren isoleren

Johannes

Re: deuren isoleren

Bericht door Johannes »

Zover ben ik daar nog niet mee gekomen. Eigenlijk was ik die mogelijkheid al weer vergeten. Deze zomer wil ik de achterdeuren isoleren/bekleden en had al wat plannen gemaakt. Wel aardig dat je mij er zo op attendeert.
Als ik er aan toe kom plaats ik de uitvoering wel hier.
Heeft iemand anders het wellicht wel gedaan? En Danny hoe heb jij het uiteindelijk opgelost?

Groet Pieter
En nog bedankt!! :up:
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: deuren isoleren

Bericht door Hanomaad »

Hah geen dank :) Het lijkt mij een erg interessant project. Ik wil dat ook gaan doen bij een 508 die ik op termijn helemaal van nul af aan als camper wil gaan bouwen. En dan ook maar meteen qua isolatie helemaal goed. Ik heb nu in mijn Hanomag een scheiding van cabine en woondeel en dat is wel prettig omdat de cabine zo veel koude doorlaat, maar wel zonde van de extra ruimte. Ik vraag me af of met isolatiefolie achter de voorruit en dan jouw oplossing voor de deuren + plexiglas de cabine zo goed te isoleren is om hem ook in de winter bij het woondeel te betrekken.

Nou ik hoor het wel, suc6 ermee mocht je er eens aan beginnen. Zie graag foto's, en ik zie ook dat je SketchUp gebruikt (ik ook voor m'n nieuwe inrichting ontwerp). Als je je models kunt sharen zou ik je daar erg dankbaar voor zijn!
Gino
Berichten: 237
Lid geworden op: 30 mar 2010, 23:27
Locatie: Valkenswaard

Re: deuren isoleren

Bericht door Gino »

Waarom zou je die isolatiefolie voor het raam niet gewoon wat groter maken en deze dus voor de hele deur plaatsen?

Die plaat voor je deur klinkt wel mooi, maar je moet dan wel iets verzinnen om je raam nog open te kunnen zwengelen. Of je moet een schuifraam hebben. Verder moet je het mechanisme om de deur te openen aanpassen.

Ik zit ooit wel eens te denken om de deur gewoon helemaal dicht te maken. Bij veel integraalcampers zit er alleen rechtsvoor een deur. Ik gebruik de voordeuren zelfs nooit om uit te stappen. Ik heb dan wel geen bus, maar een alu opbouw met schuifdeur.
Niesmann+Bischoff Flair 8000i
Gebruikersavatar
Arno Z
Berichten: 523
Lid geworden op: 11 mei 2011, 15:01
Locatie: Ouderkerk a/d Amstel
Contacteer:

Re: deuren isoleren

Bericht door Arno Z »

Ik lees hier en daar goede berichten over schapen isolatie. Deze wordt geleverd op rol en heeft een vettige eigenschap, hierdoor zou het minder zwetende werking moeten hebben dan bijvoorbeeld steenwol.

Ik vermoed dat het 'redelijk' mogelijk moet zijn dit spul -met wat hulpstukken- via dat kleine vakje in de deur naar binnen te frummelen. Ik ben het eens over het verhaal van de koudebrug aangaande het verplaatsen van de warmte via het staal, maar ik wil mijn deuren van binnen niet betimmeren.

Enkelglas ramen beplakken met warmte-isolatie folie voor ruiten (voorruit doe ik niet, want ik ben bang dat het het zicht belemmert bij laagstaande zon).

Arno
Johannes

Re: deuren isoleren

Bericht door Johannes »

Hanomaad,
http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ ... revstart=0

Als je de tekening selecteert en op edit group klikt dan zie je dat de bus is samengesteld uit onderdelen. Wandpanelen met en zonder raam . deuren ect.
Om de bus te verlengen kun je er een paneel extra invoegen of een paneel verlengen.
Ik neem aan dat je zo wijs bent om twee bestanden op te slaan. 1 om te verprutsen en 1 om er daarna weer opnieuw mee te beginnen :wink:

Heel veel plezier ermee, Pieter
Gebruikersavatar
Hanomaad
Berichten: 823
Lid geworden op: 08 mei 2011, 11:07
Locatie: Amsterdam

Re: deuren isoleren

Bericht door Hanomaad »

Pieter, ik had je ontwerp al via Winand gebruikt voor mijn nieuwe bus ontwerp, en ook om je geniale schuifkast in te zetten ;-)

Dankjewel!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten