Noodoplossing banden... wat raden jullie aan?
Geplaatst: 12 apr 2011, 14:03
Namaste!
Na bjina 12 maanden onderweg te zijn, staan we klaar voor de terugreis! Morgen verlaten we India en zetten we weer koers richting NL.
Net op het laatste moment gaat er nog vanalles mis en hebben we voor het eerst in een jaar bij een workshop gestaan, waar ze meer gesloopt hebben dan gerepareerd, maargoed daarover gaat de vraag niet.
Na 25.000km op veel slechte wegen waren een paar banden aan vervanging toe, maar kon ik de 6.5R16 helaas niet vinden in India...
Nu blijkt dat mijn ene reserve lek is, vanwege uitdroging/ouderdom.
Overzichtje wat ik heb:
- 4 goede michelins (1 jaar oud, 25.000km)
- 1 oude good-year, afgesleten profiel
- 1 oude good-year, goed profiel, poreus
- 1 zeer oude Michelin, goed profiel en niet lek
- 1 zeer oude uitgedroogde Michelin, lek
Ik denk nu het volgende te doen, 2 van de goede michelins naar voren zodat het daar goed zit. En dan achter aan de buiten kant de andere 2 goede michelins. En dan aan de binnenkant de oude Michelin en dan OF de poreuse good-year met een binnenband erin. OF afgesleten good-year. Wat denken jullie? Wat is beter, een band met goed profiel en daardoor misschien zelfde hoogte als een goede Michelin met binnenband, of een afgesleten band zonder binnenband?
Het worden 4.000km door Pakistan en Oost-Iran voordat ik bij een bandendealer kom die hopelijk wel wat voor mij heeft.
Bedankt voor de tips!
check onze website :)
www.the508perspective.com
Na bjina 12 maanden onderweg te zijn, staan we klaar voor de terugreis! Morgen verlaten we India en zetten we weer koers richting NL.
Net op het laatste moment gaat er nog vanalles mis en hebben we voor het eerst in een jaar bij een workshop gestaan, waar ze meer gesloopt hebben dan gerepareerd, maargoed daarover gaat de vraag niet.
Na 25.000km op veel slechte wegen waren een paar banden aan vervanging toe, maar kon ik de 6.5R16 helaas niet vinden in India...
Nu blijkt dat mijn ene reserve lek is, vanwege uitdroging/ouderdom.
Overzichtje wat ik heb:
- 4 goede michelins (1 jaar oud, 25.000km)
- 1 oude good-year, afgesleten profiel
- 1 oude good-year, goed profiel, poreus
- 1 zeer oude Michelin, goed profiel en niet lek
- 1 zeer oude uitgedroogde Michelin, lek
Ik denk nu het volgende te doen, 2 van de goede michelins naar voren zodat het daar goed zit. En dan achter aan de buiten kant de andere 2 goede michelins. En dan aan de binnenkant de oude Michelin en dan OF de poreuse good-year met een binnenband erin. OF afgesleten good-year. Wat denken jullie? Wat is beter, een band met goed profiel en daardoor misschien zelfde hoogte als een goede Michelin met binnenband, of een afgesleten band zonder binnenband?
Het worden 4.000km door Pakistan en Oost-Iran voordat ik bij een bandendealer kom die hopelijk wel wat voor mij heeft.
Bedankt voor de tips!
check onze website :)
www.the508perspective.com