Afvoerslang naar tank

Voor onderweg: schoon-grijs-zwart water en alles wat daarmee samenhangt
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jooph
Berichten: 279
Lid geworden op: 20 dec 2004, 10:12
Locatie: Holwerd

Afvoerslang naar tank

Bericht door jooph »

Heb een nieuwe afvalwatertank en wil de afvoerslang van de keuken erin uit laten komen.

Waar om moeilijk als het makkelijk kan, dacht ik.
Dus gat boren(ongeveer 25mm.) in de kunststoftank, ietsje krapper als de slangdikte en dan de slang er stijf in wurmen.
Op die manier geen obstakels voor het water.

Is dat een goed idee of kan ik het toch beter m.b.v. een hulpstuk doen.

Joop
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Afvoerslang naar tank

Bericht door Admin »

Hi Joop,

Dat zal best gaan en je kan er jaren plezier van hebben, tot... je tank behoorlijk vol is en je over een hobbel rijdt. Want luchtdicht krijg je zo'n "verbinding" nooit helemaal. En op een HDPE tank kun je ook geen kit gebruiken. Natuurlijk gebeurt dat in een hete zomer als het water niet meer al te fris ruikt.... Voordeel van een wèl luchtdichte koppeling is ook dat ze in haakse uitvoering bestaan, waardoor je (in de meeste gevallen) boven in je tank kunt uitkomen. Maar nogmaals: je kunt die € 5 à € 7.50 ook in je zak houden.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Afvoerslang naar tank

Bericht door Anton »

Hoi,

Nee, niet doen, het valt eigelijk onder de noemer prutswerk.
Zoals Ernst al aan geeft het gaat een keer mis, op dat moment denk je had ik nu maar iets meer uitgegeven inplaats van er onder te moeten kruipen.
Er zijn wel leukere dingen te bedenken, toch?

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
jooph
Berichten: 279
Lid geworden op: 20 dec 2004, 10:12
Locatie: Holwerd

Re: Afvoerslang naar tank

Bericht door jooph »

Bedankt voor de adviezen.

Afgezien van het gemak van alleen gaatje boren leek me het ook juist verstoppingen voorkomen. (plus me een extra rit naar camperzaak besparen)

Met zo'n haakse koppeling ga je volgens mij van de slang met inwendig 20mm. naar koppeling inwendig van zeg 16mm. incl. een opstaande rand, dus belemmerend voor een lekkere doorvoer.(dacht ik dus)

Ingang van de afvoerslang(evt. met koppeling) in de tank sowieso het liefst zo hoog mogelijk??

Joop
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Afvoerslang naar tank

Bericht door paulv »

Hi Joop,

Ik heb het ook zo gedaan als jij suggereerde, want bij mij was het moeilijker een echte aansluiting te maken met 3x 40mm buis.
De (stank)afsluiting heb ik met een spuitbus PUR gemaakt, niet helemaal water en luchtdicht maar ik het er geen last van. Het houdt ook de afvoerbuizen op z'n plaats :lol: .
Ik heb wel een ontluchting naar het dak gemaakt als een soort standpijp, mijn WC is ook aangesloten op de vuilwatertank en als ik doortrek moet dat volume aan lucht ook weer uit die tank :mrgreen: .

Mvg. Paul
Bezoek altijd welkom!
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: Afvoerslang naar tank

Bericht door dereiziger »

Bij mij was het al zo toen ik hem kreeg . gemonteerd op de manier zoals jij dat nu wil doen Joop .. ik zou het afraden .. vooral als je ergens staat waar het warm is stinkt het soms vreselijk .. het is een van de dingen die ik als ik mijn keuken ga vervangen ook drastisch anders ga aanpakken ..
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast