Een Belg
Geplaatst: 11 mei 2011, 20:25
Hoihoi,
Kom mij hier ook even voorstellen na al veel gelezen te hebben.
Zoals gezegd zijnde een Belg uit het Waasland, maar kom veel in de Botlek, Zwartewaal om precies te zijn, voor mijn werk, dus hoop dat dat telt als verzachtende omstandigheid :-)
Ik ben Erwin, in het bezit van 2 Mercedes 306D bussen. Eén gesloten 306DC van 1972 (op papieren staat 1973)en 1 model 306DR met laadbak van 1975.
De gesloten rijdt onder oldtimerplaat en degene met laadbak is te restaureren met weinig moeite, op eerste zicht remmen, verwarmingskacheltje lek, wat laswerk... kortom de normale zooi.
Ik heb vorige week het laadbakmodel doen starten na een jarenlange stilstand, behalve het lek in de kachel (voor de test even kortgesloten) geen abnormale zaken opgemerkt. Behalve heel veel zwarte rook, maar dat zal wel met het stilstaan te maken hebben. Eens zien als ik er de weg mee op kan of dit ophoudt. Zag wel dat hier geen originele busmotor meer in lag maar een automotor met peilstok aan de zijkant, verwacht hier geen probleem van.
Het gesloten model is nog geen camper, maar dat komt er nog van.
Deze staat voor zijn leeftijd in redelijk goede staat als je niet te nauw kijkt, maar zou ik ook graag in originele staat brengen.
Buiten de rubber op de vulpijp is deze in goede staat, ondertussen vervangen pakking klepdeksel lekt wat, maar hebben ze dat allemaal niet een beetje? Mijn laadbak zweet zowiezo ook wat, mischien ook van lang stil te staan.
Heb onlangs een boek (Nu kan ik het zelf- Dieter Korp) gekregen van een bar8, daar ligt ook een OM615 in, dus dat wordt verplichte lectuur. Verwacht morgen ook een boek met de onderdelennummers.
Zou handig zijn want in mijn zoektocht naar de rubber voor de vulpijp (Ø 55-60 mm) konden ze me bij Mercedes ook niet helpen zonder onderdeelnummer aangezien de Hanomag/Mercedessen niet in hun computer stond. Gelukkig de MB100 wel dus heb ik die besteld en eureka, hij past.
Genoeg geleuterd voor nu.
Groetjes uit België!
Kom mij hier ook even voorstellen na al veel gelezen te hebben.
Zoals gezegd zijnde een Belg uit het Waasland, maar kom veel in de Botlek, Zwartewaal om precies te zijn, voor mijn werk, dus hoop dat dat telt als verzachtende omstandigheid :-)
Ik ben Erwin, in het bezit van 2 Mercedes 306D bussen. Eén gesloten 306DC van 1972 (op papieren staat 1973)en 1 model 306DR met laadbak van 1975.
De gesloten rijdt onder oldtimerplaat en degene met laadbak is te restaureren met weinig moeite, op eerste zicht remmen, verwarmingskacheltje lek, wat laswerk... kortom de normale zooi.
Ik heb vorige week het laadbakmodel doen starten na een jarenlange stilstand, behalve het lek in de kachel (voor de test even kortgesloten) geen abnormale zaken opgemerkt. Behalve heel veel zwarte rook, maar dat zal wel met het stilstaan te maken hebben. Eens zien als ik er de weg mee op kan of dit ophoudt. Zag wel dat hier geen originele busmotor meer in lag maar een automotor met peilstok aan de zijkant, verwacht hier geen probleem van.
Het gesloten model is nog geen camper, maar dat komt er nog van.
Deze staat voor zijn leeftijd in redelijk goede staat als je niet te nauw kijkt, maar zou ik ook graag in originele staat brengen.
Buiten de rubber op de vulpijp is deze in goede staat, ondertussen vervangen pakking klepdeksel lekt wat, maar hebben ze dat allemaal niet een beetje? Mijn laadbak zweet zowiezo ook wat, mischien ook van lang stil te staan.
Heb onlangs een boek (Nu kan ik het zelf- Dieter Korp) gekregen van een bar8, daar ligt ook een OM615 in, dus dat wordt verplichte lectuur. Verwacht morgen ook een boek met de onderdelennummers.
Zou handig zijn want in mijn zoektocht naar de rubber voor de vulpijp (Ø 55-60 mm) konden ze me bij Mercedes ook niet helpen zonder onderdeelnummer aangezien de Hanomag/Mercedessen niet in hun computer stond. Gelukkig de MB100 wel dus heb ik die besteld en eureka, hij past.
Genoeg geleuterd voor nu.
Groetjes uit België!