Diesel tank trek vacuum

Graag het type motor waarover het gaat vermelden!
Plaats reactie
dester508
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mar 2005, 13:44
Locatie: Oudega

Diesel tank trek vacuum

Bericht door dester508 »

. zie tevens http://forum.campertechniek.eu/viewtopic.php?t=874

Hallo. Net terug van vakantie uit Frankrijk, bij het tanken kwam ik het volgende probleem tegen, als ik de tankdop eraf wilde draaien dan kreeg ik deze er moeilijkaf hij zat vast gezogen net als de tank vacuum trok, bij een beetje meer kracht aan de dop te trekken kwam er lucht bij en kon ik de dop eraf halen, weet iemand wat hiervan de oorzaak van is, hiervoor had ik dit niet. Verder zonder problemen gebleven.

Roelof
Jan@
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2005, 14:06
Locatie: Zevenaar

Re: Diesel tank trek vacuum

Bericht door Jan@ »

dester508 schreef:Hallo. Net terug van vakantie uit Frankrijk, bij het tanken kwam ik het volgende probleem tegen, als ik de tankdop eraf wilde draaien dan kreeg ik deze er moeilijkaf hij zat vast gezogen net als de tank vacuum trok, bij een beetje meer kracht aan de dop te trekken kwam er lucht bij en kon ik de dop eraf halen, weet iemand wat hiervan de oorzaak van is, hiervoor had ik dit niet. Verder zonder problemen gebleven.

Roelof
Hallo Roelof.

Je moet het zoeken bij de ontluchting van de tank,of de ontluchting bovenop je tank,of je tankdop zit verstopt
Groeten Jan@
Gebruikersavatar
L1
Berichten: 345
Lid geworden op: 04 dec 2004, 17:36
Locatie: Alblasserwaard
Contacteer:

Bericht door L1 »

Een nachtje in de benzine leggen wil ook wel eens helpen. Inderdaad zit het beluchtingsgaatje verstopt
dester508
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mar 2005, 13:44
Locatie: Oudega

Diesel tank trek vacuum

Bericht door dester508 »

Heb de auto weer winterklaar gemaakt en direkt naar het ontluchtings buisje bovenop de tank gekeken of deze verstopt was. Deze zat inderdaad dicht, dus hierdoor zal het vacuum probleem wel opgelost zijn, nog bedankt voor jullie tips.

Goede feestdagen.
Groeten Roelof
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten