Mercedes 508 OM314 brandstoftoevoer
Geplaatst: 29 jun 2011, 00:19
Na het vervangen van de dieseltank draait de motor (OM 314 uit 1984) maar ongeveer2 - 4 minuten en valt dan langzaam uit (geen diesel meer).
Ik heb al gecontroleerd of de leidingen verstopt zijn en de handpomp werkt ook goed: er komt (een beetje) diesel uit de ontluchtingsbout van de brandstofpomp en als ik de slang van de pomp naar het filter iets losdraai spuit de diesel er uit. Toe- en afvoerleiding zitten ook goed (niet per ongeluk verwisseld).
Omdat iemand suggereerde dat via de handpomp valse lucht wordt aangezogen heb ik die losgemaakt. Als ik mijn vinger erop houd trekt hij vacuüm, dus dat lijkt in orde. Er komt wel wat diesel langs de wand van de pomp tijdens het pompen. Het is overigens een kunststof pomp die vastgedraaid moet worden.
Op de oude tank zat een tankvlotter met daarop de toe- en afvoer (pijpen uit 1 stuk) en ontluchting. Op de 'nieuwe' tank zitten 3 banjobouten waarvan 1 met een aangelaste pijp (toevoer).
Inmiddels ben ik op het punt aanbeland dat ik de oude tank er maar weer onder hang.
Iemand een idee?
Groet,
Jan-Paul
Ik heb al gecontroleerd of de leidingen verstopt zijn en de handpomp werkt ook goed: er komt (een beetje) diesel uit de ontluchtingsbout van de brandstofpomp en als ik de slang van de pomp naar het filter iets losdraai spuit de diesel er uit. Toe- en afvoerleiding zitten ook goed (niet per ongeluk verwisseld).
Omdat iemand suggereerde dat via de handpomp valse lucht wordt aangezogen heb ik die losgemaakt. Als ik mijn vinger erop houd trekt hij vacuüm, dus dat lijkt in orde. Er komt wel wat diesel langs de wand van de pomp tijdens het pompen. Het is overigens een kunststof pomp die vastgedraaid moet worden.
Op de oude tank zat een tankvlotter met daarop de toe- en afvoer (pijpen uit 1 stuk) en ontluchting. Op de 'nieuwe' tank zitten 3 banjobouten waarvan 1 met een aangelaste pijp (toevoer).
Inmiddels ben ik op het punt aanbeland dat ik de oude tank er maar weer onder hang.
Iemand een idee?
Groet,
Jan-Paul