Pagina 1 van 1

Voorruit en nog wat

Geplaatst: 08 aug 2005, 12:40
door Admin
Namens Adjan (die ruzie heeft met het forum):

Ik heb twee 508'en. Van de ene wil ik de voorruit overplaatsen op de andere. Zo ook het stuur, dat ik met geen mogelijkheid los krijg bij beide bussen.
Waarschijnlijk lekt nu ook de koppelingscilinder bij het motorblok (cilinder bij het pedaal is pas vervangen en ontlucht).
Wie weet hoe te handelen of is in staat om tegen een redelijke vergoeding mij te helpen met deze twee 508'en?

Dank op voorhand, Adjan Emmen.
lidnummer 0474.

adjan@adjanemmen.nl

Stuur

Geplaatst: 08 aug 2005, 17:43
door M Koseoglu
Hallo Adjan,

Ik kreeg mijn stuur ook niet los, en heb toen van alles geprobeert.
Tot dat er iemand zei je met diesel gebruiken, het ruikt wel maar het werkt ook. Dus elke dag als ik thuis kwam met mijn bus pakte ik een verf blik met diesel en een kwarst en ff lekker insmeren. Het ruikte elke ochtend wel naar diesel maar ja het stuur moest er toch vanaf.
Ej hoor na een week ging mijn stuur er af en wel zondergeweld.

Met vriendelijke grotene van,

M Kosoeglu

stuur eraf

Geplaatst: 08 aug 2005, 19:08
door Ben
geen bericht

Geplaatst: 08 aug 2005, 19:43
door M Koseoglu
Hallo Ben,

Bij mijn L406 D uit 74 zitten geen gaatje bij mijn stuur, ook met een polie trekker, of laten schrikken had bij mijn ook geen zin. Dus dan maar een paar weken een diesel lucht in de auto.

Met vriendelijke groeten van,

M Koseoglu

stuur vast

Geplaatst: 10 aug 2005, 18:54
door Adjan
Hallo M. en Ben,

bedankt voor de dieseltip, ik ga het eens proberen!
En Ben, bij mijn 508'en zit maar een stang met schroefdraad
en een hele dikke moer, die is er al af.
Het stuur zit gewoon muurvast aan die stuurstang.

Groet en dank, Adjan.

stuur

Geplaatst: 11 aug 2005, 06:48
door Ben
geen bericht

Geplaatst: 11 aug 2005, 10:50
door L1
Ik heb nog nooit het stuur van mijn bus hoeven te verwijderen. Ik weet dus niet hoe het precies bevestigd is.
Als het stuur met een conus verbonden is aan de as is de hierboven beschreven manier heel goed bruikbaar maar kan flink vast zitten. Alleen vind ik de M8 boutjes wel heel summier om echt kracht mee te zetten. Ik zou bang zijn de boutjes kapot te draaien.
Beter is er goed spanning op te draaien en dan een flinke tik op de kop geven.
Laat wel de moer op het draad zitten om beschadiging te voorkomen.

Geplaatst: 11 aug 2005, 10:54
door L1

Geplaatst: 11 aug 2005, 19:40
door Ben
geen bericht