Pagina 1 van 1

Treintje rijden

Geplaatst: 18 aug 2011, 10:52
door karogegro
Als gevolg van de vergrijzing in de beroepsgroep waartoe ik ook behoor, machinist Nederlandse Spoorwegen, is de NS begonnen met een landelijke werving van Machinisten. Mocht je een lang gekoesterde jongensdroom of meisjesdroom hebben om Machinist te worden is dit DE uitgelezen kans om deze wens in vervulling te laten gaan. Informatie en aanmelding kun je vinden op www.werkenbijns.nl. De functie eisen die ook op mij van toepassing waren/zijn is een technische opleiding en achtergrond, klantgericht zijn, een flinke dosis enthousiasme en enig acteer talent. Met name dit laatste kan doorslaggevend zijn voor een functie binnen NS. Men wil nl horen waar de NS voor staat, de klant is koning. En nee, dit levert mij geen eurocent aan commisie op.
Wil je meer weten, dan hoor ik het wel.
Toine

Re: Treintje rijden

Geplaatst: 20 aug 2011, 19:59
door Jeroen_Hanomaf
Hoi Toine,

Uit nieuwschierigheid, ik zit nu elke dag in het grootste deel van die gele dingen... Wat voor technische achtergrond moet je hebben? Is b.v. een paar links naar alle "houd Jeroen's Hanomag rijdend" projecten voldoende, of moet er ook echt met diplomapapieren geschermd worden? Kan ik uit de site niet helemaal wijs uit worden.

Werk nu in de ICT o.a. met medisch specialisten, dus dat acteertalent lukt wel! :mrgreen:

Groeten Jeroen

Re: Treintje rijden

Geplaatst: 20 aug 2011, 21:20
door karogegro
Gruss gott Jeroen.
Voor zover ik het kan beoordelen hecht men grote waarde aan een flinke dosis enthousiasme, en daarna is enige kennis van pneumatiek, mechanika en electrotechniek een pre. Per slot van rekening werkt zo'n treintje op een bovenleiding spanning van 1800 Volt gelijkstroom en opgenomen vermogens van 6 KA. Er gebeurt dus nog al wat in zo'n boemeltje.
Als je aannemelijk kunt maken dat je enige kennis draagt van bovengenoemde dan werkt dat alleen maar in je voordeel, en of dat door opleiding of werkervaring is, is niet zo relevant. Nu wil het toeval dat ook in mijn productie gebied, Alkmaar, Den Helder, Hoorn en Enkhuizen geworven wordt, dhuss. Uiteindelijk ben je het zelf die jezelf moet verkopen, dus als je geinteresseert bent, niet geschoten is altijd mis.
Toine

Re: Treintje rijden

Geplaatst: 21 aug 2011, 08:21
door dereiziger
Weer niet in het noorden van het Land ;)

Re: Treintje rijden

Geplaatst: 21 aug 2011, 10:49
door karogegro
dereiziger schreef:Weer niet in het noorden van het Land ;)
ehh, volgens mij zij ik landelijk 8)
toine

Re: Treintje rijden

Geplaatst: 21 aug 2011, 12:07
door dereiziger
klopt maar ze vragen 45 minuten vanaf standplaats als maximum reistijd ..

Re: Treintje rijden

Geplaatst: 22 aug 2011, 11:53
door Jeroen_Hanomaf
Thx, ik ga er eens over nadenken! :)

Re: Treintje rijden

Geplaatst: 24 aug 2011, 22:11
door DVIII
treintje rijden , ik dacht dat het over dat geniale idee van de vvd was van die C&A figuur, die heeft toch bedacht dat de dynamiek uit de + 3500 kg auto's halen de doorstroming gaat verbeteren. OK hij noemt het "algeheel inhaal verbod voor vrachtwagens" , en hij gelooft daarin ? :?

Re: Treintje rijden

Geplaatst: 25 aug 2011, 19:53
door scorpion
ik rij treintje in belgie.
ook op zoek naar nieuwe werkkrachten.

Re: Treintje rijden

Geplaatst: 26 aug 2011, 07:18
door dereiziger
De Arriva hier ook las ik gister .. heb er maar eens op gereageerd ;)

Re: Treintje rijden

Geplaatst: 09 sep 2011, 07:14
door dereiziger
En ik ben in de selectie terechtgekomen voor opleiding tot treinmachinist... :D De eerste stap .. vraagje voor degenen die dit al hebben meegemaakt wat kan ik verwachten naast de standaard medische keuring enzo ??

Re: Treintje rijden

Geplaatst: 09 sep 2011, 09:29
door karogegro
Dat is alvast de eerste stap. Naast de medische keuring, die overigens niet misselijk is (hart filmpje, bloed onderzoek, ogen, oren, bloeddruk, gewicht etc etc) staat je een zgn vigilantie test te wachten. Dat is een test die bedoeld is of je langdurig je concentratie kunt vast houden en waarbij je reactie vermogen getest wordt. Dit zijn testen die op zich best wel lang duren. Ook wordt getest op technisch inzicht, welke tijdens mijn keuring schriftelijk was. Ieder onderdeel van deze test wordt afzonderlijk beoordeelt, waarna, als je alle onderdelen met goed gevolg hebt doorlopen, een gesprek met een psygholoog volgt. Deze man of vrouw is uiteindelijk de persoon die rapporteert, en bepaalt of je aan de opleiding mag deelnemen. Let wel, ik baseer deze procedure op de keurings eisen van de NS. Hoe andere vervoerders hier mee omgaan weet ik niet. Tot zover het makkelijke deel. Daarna vogt uiteindelijk de praktische en theoretische opleiding. Hou er rekening mee dat dit een opleiding is die, als ik naar mezelf kijk, heel veel energie en tijd vergt. Het examen kent nl geen fout marge, niet zo raar natuurlijk, want je hebt een veiligheids functie.
Affijn, mocht je het eerste deel doorkomen, dan kom je maar weer in de lucht, l..llen we verder.
Toine

Re: Treintje rijden

Geplaatst: 09 sep 2011, 16:45
door dereiziger
Dank je Toine . hier kan ik wat mee ;)

Re: Treintje rijden

Geplaatst: 11 sep 2011, 20:51
door scorpion
klinkt een beetje zoals in belgie, hier gaat het zo
verplicht,
infodag
gesprek met jury
testen op pc,
dokter
psycholoog
aanwerving
dan naar de schoolbanken, met 3 examens
klaar.
moet je bij de ns voor je de start maakt niet bij een jury verschijnen??

Re: Treintje rijden

Geplaatst: 11 sep 2011, 21:28
door karogegro
,Jury :shock:' ik geloof dat ik je niet helemaal begrijp. De eigenlijke selectie heeft plaatsgevonden als je al aan de testen mag beginnen. en als je die met goed gevolg doorlopen hebt en ook de zieleknijper weet te belazeren kun je aan het praktische en theoretische deel beginnen. Examen doen en gaan met die banaan.
Toine

Re: Treintje rijden

Geplaatst: 12 sep 2011, 06:38
door dereiziger
ik denk dat de Jury niets anders is dan de sollicitatiecommissie

Grt Ton

Re: Treintje rijden

Geplaatst: 12 sep 2011, 14:53
door scorpion
met jury bedoel ik, een gesprek van een 10min tot een half uur, dit gesprek is echter wel doorslaggevend, als de jury vind dat je geen treinbestuurder "injehebt" dan is het gedaan nog voor het begon.
jury bestaat uit 3 personen, "zielenknijper', een instructeur en een ingenieur.
normaal is daar ook een vakbondsman bij, om te kijken dat alles volgens de regels verloopt.