Mini-weekendje alleen weg :-)

Tips voor leuke uitjes met de kampeerauto? Een te gek reisverhaal geschreven?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Mini-weekendje alleen weg :-)

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

Zoals een aantal van jullie misschien weten ben ik naast camperprutser ook modelbouwer van allerei plastic pakketten, die geleverd worden in een grote doos, liefst met zo veel mogelijk vliezen en uitdrukmarkeringen van het lossen van de mallen, vervolgens geassembleerd en gespoten dienen te worden om tot een replicaatje op schaal te komen van het gekozen onderwerp. Zelf bouw ik voornamelijk vliegende dingen, maar af en toe wordt er ook iets op wielen of rupsen gefrabriceerd.

Nu ben ik blijkbaar niet de enige malloot die zich met die verder volstrekt zinloze hobby bezig houdt, want ik ben lid van een forum en het leuke daarvan is dat je ook, net als bij dit forum, mensen real-life kunt ontmoeten. Nu worden er daar ook wel eens groepsmatig bouwideeën geopperd, waarvan de laatste het onderwerp "In Japanse Dienst" was; open voor varende, vliegende of rijdende dingen. Nu ben ik zelf, zoals ik al schreef, nogal van de vliegende dingen en heb ik voor die bouw een 1:72 replica van een Kawasaki jachtvliegtuig uit WOII in elkaar gezet. Kawasaki...? Die maken toch alleen maar quads, grasmaaiers en motoren? Nou, niet helemaal, want ze hebben bijvoorbeeld ook een divisie scheeps- en vliegtuigbouw, dus het concern is ietjes groter als de meeste mensen verwachten! Maar dat terzijde. Toen na veel frustratie en gevloek dat priegelige kistje eindelijk van een berg losse grijze onderdelen verworden was tot het onderstaande resultaat, opperde iemand er een BBQ aan vast te knopen als afsluiter, en ook om alle modellen in het echt te kunnen bewonderen.
Afbeelding

Dit was in Lelystand en vond gisteren plaats. En omdat de Hanomag het nu eindelijk na 2 maanden weer goed deed, mijn vriendin moest werken, mijn horoscoop goed was, Tripoli door de rebellen aangevallen werd en bovenal het mooi weer was, de oversteek over de dijk gemaakt. En omdat vriendinlief toch te werk was, daar ook maar gelijk blijven kamperen in het altijd fraaie en toeristisch ingestelde Lelystad. Na een gezellige middag en avond naar de camper gewaggeld en in mijn slaapzak gekropen -opruimen en weer op orde maken na al die sleutelarbeit van de afgelopen weken was er nog een beetje bij in geschoten! Na een heerlijke nacht, vanmorgen bij het starten om 8:00 eerst een aantal Lelystadse forenzende levensvormen uitgerookt -tip, als er zo'n rokend rochelhok naast je staat en je auto ondanks mijn waarschuwing nog even te wachten met het opentrekken van de deur toch vol rook staat, laat dan de deur nog even open en stap niet snel in en trek je deur dicht... het resultaat laat zich raden! :mrgreen: Na het aanhoren van wat gemopper in onvervalst Lelystads dialect -wat verdacht veel op dat van sommige streken van Amsterdam lijkt- vertrokken richting de dijk, waar ondanks dag en tijdstip de nodige wegpiraten en treuzelaars met caravans ontweken dan wel ingehaald moesten worden, gebruik makende van de onaardse hoeveelheid PK's die momenteel onder de slecht afdichtende motorkap huizen. In eerste instantie was het mijn idee te ontbijten bij de sluizen, en ondanks dat mijn plastic broodtrommel met 's morgens vers gesmeerde broodjes prima bij de rest van de aldaar geparkeerde broodtrommels zou passen, toch maar doorgereden naar zo'n stopplaats langs de weg.

Afbeelding
(crappy foto met mobiel en tegenlicht, maar 't gaat om het idee...)

Daar genoten van de voorbij komende schepen, de wegtrekkende mist en het zonnetje -tevens nog wat extra proteïne tot me genomen in vorm van de daar altijd aanwezige insecten. Helaas bleek de mist wel weg te trekken, maar precies de verkeerde kant op, waarna het wel erg fris werd. Na het nuttigen van de koffie toch maar weer huiswaarts gereden en weer de altijd interessante capriolen uithalende leasebakken geobserveerd. Wist je dat op de 2 baans dijk één Hanomag, één lease-Golf en één Volvo FH12 tegelijk kunnen passeren? Al geloof ik niet dat die automobilist, die eerder genoemde Volvo nog maar net frontaal kon ontwijken, een dergelijke actie direct nogmaals zou uithalen...

Uiteindelijk aangekomen camper uitgeladen, bakje koffie op het stallingadres gedaan, boel uitgeladen en thuis opgeruimd en maar één of ander slap lulstukje op het forum geprakt van m'n eerste weekendje weg met de camper in maanden. Zou ik vaker moeten doen!

Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Gebruikersavatar
winand
Berichten: 1300
Lid geworden op: 02 sep 2006, 17:27
Locatie: Eindhoven

Re: Mini-weekendje alleen weg :-)

Bericht door winand »

Jeroen_Hanomaf schreef:.. die verder volstrekt zinloze hobby bezig houdt..
'T is maar goed dat een hobby geen nut hoeft te hebben, anders zaten er hier meer zich te vervelen :mrgreen:

Ik vind het wel leuk hoor, die modelletjes, maar heb het geduld er niet voor denk ik :wink:
:: Mercedes L508DG 1981 :: MB busjes T-shirts & truien webshop
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mini-weekendje alleen weg :-)

Bericht door Frank.fjph »

Zou ik vaker moeten doen!
Dat weekendje weg, ofd stukje schrijven ??? :lol: :lol: :wink:
Gebruikersavatar
Jeroen_Hanomaf
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 dec 2004, 21:16
Locatie: Het mooie West Friesland
Contacteer:

Re: Mini-weekendje alleen weg :-)

Bericht door Jeroen_Hanomaf »

@Winand: haha, dat is wel weer zo! :) Enneh, geduld is een schone zaak, qua modelbouw! :mrgreen:

Afbeelding
dit ding is ongeveer de lengte van een cocktailprikker :mrgreen:

Afbeelding
En dit ding heeft een spanwijdte van een centimeter of 30 en er zit een half rolletje visdraad van 0,08mm in voor de spandraden (2 gaatjes boren, vastlijmen, afsnijden, gaatjes strak maken). Om nog maar te zwijgen van de pasvorm van het geheel -'t is net een slechte puzzel, het past allemaal net-niet! Ach, 't houdt me van de straat in de winter :)

@Frank: beide is prima! :mrgreen: Eerst maar eens een weekje of 2 naar Luxemburg in de Hanomag zitten in plaats van eronder te liggen!

Groeten Jeroen
In aanbouw: Volkswagen LT46 2,8TDI (ex-servicebus fa. Gebr. Van Kessel)
~~ ervaring is kennis die je opdoet, nadat je het nodig had!~~
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten