Pagina 1 van 1

Auto helt ca 2cm naar bestuurdes zijde

Geplaatst: 15 aug 2005, 20:10
door klaas
Mijn vraag: mag ik, zonder dat ik de auto in onbalans breng, aan bestuurder een extra plaat voor en achter aanbrengen :?: Zodat de auto weer horizontaal staat. Hij helt waarschijnlijk over, omdat aan deze kan iets meer heb ingebouwd. :lol:

tja mijn 508 me bus heeft het zelfde probleem

Geplaatst: 14 mar 2006, 12:35
door robin
ik heb ook wat meer gewicht aan de linkse kant
en zat er ook aan te denken om er een plaat bij te zetten
is dat wel veilig?
of toch de bladveren wisselen?
:cry:

Re: Auto helt ca 2cm naar bestuurdes zijde

Geplaatst: 14 mar 2006, 13:04
door Unknown User
Bericht verwijderd

Geplaatst: 14 mar 2006, 16:12
door Berthil
Ik heb bij het technisch weekend gezien dat de meeste bussen al verschillende afmeting blokken tussen de bladveren en de as hebben zitten.
Dus als mercedes dat kan kun je dat zelf ook.
ik ga zelf aan de achterkant ook 20 mm er tussen plaatsen aan beide kanten om dat ik verlaagde wielbakken heb en ef en toe raken de banden de boven kant van de wiel bakken.

Groeten Berthil

Geplaatst: 14 mar 2006, 16:36
door robin
zou ik mij blad veren kunnen omwisselen met de andere kant?
en daarna op vullen?
of wat zou een nieuwe set bladveren kosten
en waar kan ik die halen ?
ben wel een beetje bezorgd over het verwisselen van de bladveren
lijkt me wel een lastige klus ivm dat de ass los ligt en zo
tja dit is een van veele probleemen die mijn 508 ex me bus heeft :lol:
heb ik wat te doen

bvd robin

Geplaatst: 14 mar 2006, 18:55
door Ben
geen bericht

Vul platen.

Geplaatst: 15 mar 2006, 20:35
door Bert Steenhuis
Hallo allemaal,

Bij de 508 camper waarmee ik aan het bouwen ben zitten op de vooras twee verschillende diktes vulplaten ik heb dat pas na het demonteren van de is ontdekt dus weet ik nu niet meer welke L of R zat.
Bij mijn huidige 508 zijn ze voor wel gelijke van dikte maar op de achteras zijn ze beide gelijk.
LET OP: de vulplaten hebben een paspen aan de onderkant en een gat aan de boven kant waarin de centrale bout van het veerpakket valt om verschuiven van de veren te voorkomen.
Veerstroppen zijn er dus ook in verschillende lengten maar vaak dusdanig van lengte en er zit een behoorlijke schroefdraad lente op zodat ze met een dikker of dunner vulblok vaak nog wel passen.
Nieuwe veerstroppen zijn bij MB ongeveer 10 euro per stuk en de borgmoeren 0,50 euro per stuk (alles ex.btw).

Groeten Bert Steenhuis.

Geplaatst: 15 mar 2006, 20:55
door Anton
Hoi

Ik kwam deze link nog ergens tegen,

http://www.innovam.nl/apktroubleshooter/ misschien kunnen julie er nog iets mee.

Groet Anton

Geplaatst: 16 mar 2006, 12:30
door robin
:lol:

Geplaatst: 16 mar 2006, 12:32
door robin
nou ff goed gekeken er zitten bij mij ook al twee verschillende vulplaten onder
ik denk dat ik er binnekort (als het zonnetje schijnt)
dikkere vulplaten op de linkse zijde zet
maar die worden dan wel 2.5 cm dik of zo en ze zijn al iets dikker dan de andere zijde (zijn al eens eerder opgehoogd) die dikke politie agenten
zaten met hun aperatuur altijd aaan de linkse zijde
hoe zit het nou precies met die pas pen ?
zal wel roestig zijn..
zal vast wat veerstropen bestellen bij mb
maar hoe kom ik aan die vulplaten?
en dat je as los ligt ? :oops:

kan je ook langere bestellen ? mmmm

:lol: robin de busklusser :lol:

Geplaatst: 16 mar 2006, 13:57
door Unknown User
Bericht verwijderd

Re vulplaten

Geplaatst: 16 mar 2006, 19:54
door Bert Steenhuis
Hallo allemaal,

Dat die paspen Torenbout heet wis ik niet en dat leer je ook niet uit de bonnen en rekeningen van MB, daar heet die gewoon veer bout en kost 4,59 euro ex. er wordt ook wel eens een M10 inbusbout voor gebruikt, maar die is 8.8 staal en de orginele torenbout is 10.10 staal !

Nu even voor Robin de vulpaten heeft de onderderdelen werkgroep vast wel voor je en de lengte van de veerstroppen moet je gewoon even met de MB garage overleggen er bestaan gewoon een paar standaart lengten

Groeten Bert Steenhuis.

Geplaatst: 20 mar 2006, 12:20
door robin
bedankt voor de informatie
ik kan nu vooruit met mijn bladveren
toch wel lelijk als je bus een beetje schuin staat (net of ik een lekke band heb :?
mvg robin

Geplaatst: 09 apr 2006, 19:00
door robin
nou heb ik nog een vraagje hoe kan ik het beste opmeten
wat het verschil is tussen links en rechts :oops:

b.v.d. robin :P

Geplaatst: 09 apr 2006, 20:13
door Anton
Hoi,

Das toch niet zo moeilijk?

Je neemt gewoon een waterpasen en een lat.

O ja zorg als je meet dat de grond ook waterpas is, de weg loopt altijd een beetje bol.

Succes!.

Groet Anton

Geplaatst: 10 apr 2006, 00:01
door Leo
robin schreef:nou heb ik nog een vraagje hoe kan ik het beste opmeten
wat het verschil is tussen links en rechts :oops:
De ruimte tussen bovenkant band en rand van de wielkast zou ik zeggen.

Heb bij mij ff gekeken, blijken er achterop twee verschillende veerpakketten onder te zitten... :?

Hebbikweer.. Óp naar de onderdelencommissie dan maar.. :roll:
(als dit zo doorgaat, verkoop ik dat kreng..)

Mvg, Leo.:(

Geplaatst: 10 apr 2006, 00:18
door robin
oke bedankt voor de reacties !! :)
ik zal het ff goed opmeten
denk dat het ongeveer 2 cm scheelt
en dan was het verschil origineel al een 1cm
dus 3 cm vulblokken
ik kan die via de onderdelen commissie halen?
dan bestel ik nieuwe veerstroppen en een torenbout
wil in de toekomst een 150 litertank er bij
dan zal mijn gewichtsverdeling wel beter worden

vgr robin de :P buskusser :P