Lang weekendje Cochem

Tips voor leuke uitjes met de kampeerauto? Een te gek reisverhaal geschreven?
Plaats reactie
wiwiwes
Berichten: 146
Lid geworden op: 18 aug 2011, 18:24
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Lang weekendje Cochem

Bericht door wiwiwes »

Ter ere van de jaarlijkse wijnfeesten die daar altijd eind augustus gehouden worden is het proefteam van 2Takt Vrienden Nederland weer afgereisd naar Cochem aan de moezel voor een lang weekend.
Dit jaar natuurlijk met mijn recentelijk aangeschafte (oldtimer) camper i.p.v. m,n Wartburg met caravan.
Woensdag 24/8 vertrokken om 06.45 en na een redelijk voorspoedige reis om 11.30 in Cochem geland.
Niet slecht op z,n eerste tripje met mijn als eigenaar.
Na heel wat mooi weer werden wij vrijdag onaangenaam verrast door een een windhoos met hagelstenen die de grote van golfballen benaderde.
Dit was niet zo prettig voor ons die in onze kortebroek bij mij onder de luifel en partytent probeerde te redden wat er te redden viel.
Na 20 min was alles voorbij en konden we de schade gaan opmaken......
Voor mij viel alles mee op een scheur in de voorruit na maar alles om mijn heen was behoorlijk toegetakeld, tenten kapot en auto's met daken als een poffertjespan!!
De laaste dagen weer goed door gebracht met een lekker zonnetje en op maandag de terug reis aanvaard.
Tot het moment op de A61 bij Weilerwist in de buurt een enorme knal mij uit m,n roes van nagenieten deden halen, dus gelijk er af op de afslag en stoppen.
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Ja hoor links achter binnenband plat, geen paniek ff krikken wiel los en wisselen dacht ik......
Kort gezegt krik, te weinig olie
Wielsleutel, paste niet 2 maten te klein
Voor het eerst stond ik echt ff te denken , en nu?????
Ik keek om mijn heen en zag bij de Mac Donalds een bord op de paal ADAC, gelukkig dacht dus zachtjes op 1 band die kant op.
Dit bleek een slipschool te zijn van de ADAC dus ik verzocht hun de ADAC wegenwacht te bellen voor mij omdat ik ook buitenlandhulp heb.
Na telefonisch beraad met hun wouden deze mij alleen afslepen naar n.l. :? :roll:
Nu wist de receptioniste van de slipschool me te vertellen dat er 400 meter verder een pannedienst zat die voor de ADAC werkte.
Ik ben daar heen gesukkeld en deze mensen hebben op vertoon van mijn ANWB kaart in een kwartier de boel gewisseld.
Afbeelding
By wiwiwes at 2011-09-01
Kosten 76.50€ maar die rekening sturen ze naar de ANWB.
totale tijds verspilling 1 uur en een wijze les als je een nieuwe(oude) camper hebt, alles checken zeker krik en moersleutel.
eind goed al goed ik was voor het avondeten weer thuis bij de vrouw maar wel een avontuur rijker.
Wilco
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Afbeelding
http://www.stichtingdts.nl
Iveco/Clou 670p
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten