Gebeten door een hond!

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Gebeten door een hond!

Bericht door Maxer »

Gisteren ben ik gebeten door een hond. En niet zomaar een hond maar een politiehond. Hoe kwam dit zo. Een collega en ik waren met 2 bussen met figuranten op een ME training in Den Haag. Ik deed deze rit al voor de 3e keer en was steeds prima verlopen. De figuranten (jongeren van een aantal scholen) spelen dan relschopper op verschillende locaties waar ze door de bus heen- en weer terug gebracht worden naar het ADO stadion in Den Haag. Bij die oefeningen zijn ook paarden en honden betrokken. Er gebeuren tijdens zo'n oefening wel eens ongelukjes in de vorm van een tik met een wapenstok maar gisteren ging het dus goed mis en was ik het slachtoffer. Voor zover dus de inleiding.

Er werd besloten tot een "bus oefening", waar ook de chauffeur bij betrokken was. Ik wist op dat moment niet dat daar een hond bij betrokken was. Een tiental "relschoppers" in de bus en ik achter het stuur. De hond verscheen met de begeleidster. Bij het zien van al die blikkerende tanden in die open bek ging ik automatisch achteruit maar ja, je kunt niet verder dan de zijruit. De hond kwam binnen en in plaats van linksaf de bus in te gaan greep hij mijn rechter bovenarm (triceps) en liet niet meer los. De pijn was onbeschrijfelijk en ik kon alleen maar "los, los" schreeuwen. Hij liet uiteindelijk los na wat mij uren toescheen doordat een politieman hem een stroomstoot toediende, zo werd mij later verteld.
Nadat ik bevrijd was sloeg de stress toe en heb ik minutenlang op het stuur gelegen en was ik niet in staat een woord te zeggen. Ik heb amper meegekregen dat politiemensen mijn mouw opstroopten en de wonden met veel koud water overstroomden en er later een icepack op drukten.
Een ambulance werd gebeld en een ambulance motor verscheen na korte tijd. De broeder heeft de wonden schoongemaakt en verbonden. Daarna ben ik met een politie busje naar het ziekenhuis gebracht. Uiteindelijk zijn de wonden niet diep en valt dat nog wel mee. Het heeft ook niet veel gebloed. Ik kreeg een titanus injectie, pijnstillers en een antibiotica kuur mee + een schoon verband. Na een paar koppen koffie (dat helpt altijd) weer terug naar het stadion. Veel aanwezigen waren behoorlijk geschrokken van het voorval en veel medeleven was mijn deel. Er is uiteraard proces verbaal opgemaakt. Nadat het wat beter ging heb ik toch maar besloten de bus zelf weer te gaan besturen en heb ik de groep weggebracht en de bus weer thuis gebracht. Dat ging wel weer goed. Afgelopen nacht werd ik een paar keer wakker en kwam het weer terug maar dat is normaal denk ik.

Dit was voor mij de eerste (en hopelijk de laatste) keer dat ik zoiets heb meegemaakt. Dat wens je niemand toe. Wat ik er niet aan begrijp is dat zo'n hond niet alleen op commando bijt maar een willekeurige passant ook als slachtoffer ziet. Hoe dan ook, dit was een ongeluk en dat neem ik niemand kwalijk. Mogelijk een foute beslissing van de leiding maar hopelijk leert men er iets van en doen ze dit op een andere manier. Ik ben in ieder geval een ervaring rijker al had ik die liever niet gehad. Het zij zo.
wiwiwes
Berichten: 146
Lid geworden op: 18 aug 2011, 18:24
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Gebeten door een hond!

Bericht door wiwiwes »

Das lekker Nico, je zal best geschrokken zijn dat geloof ik graag.
Ik heb vroeger vaak in het "pak" gestaan voor dit soort honden en weet een beetje met hoeveel geweld dit kan gaan.
Sterkte :up:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Afbeelding
http://www.stichtingdts.nl
Iveco/Clou 670p
Gebruikersavatar
Berthil
Berichten: 874
Lid geworden op: 06 dec 2004, 13:32

Re: Gebeten door een hond!

Bericht door Berthil »

Waarschijnlijk zag jij er aantrekkelijker uit dan die relschoppers.
Sterkte :!:
Groeten Berthil.
MB Sprinter 2015

De enige manier om je dromen uit te laten komen, is wakker worden.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Gebeten door een hond!

Bericht door Admin »

Gezocht: pakwerker met groot rijbewijs.

Aangeboden: overenthousiaste Mechelse herder met geleider zonder overwicht.

Nadere informatie:
Hoofdbureau Politie Haaglanden
Burgemeester Patijnlaan 35
2585 BG Den Haag
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: Gebeten door een hond!

Bericht door dereiziger »

Damn . das schrikken Nico . gelukkig ben je er redelijk goed uitgekomen .. beterschap

Grt Ton
Afbeelding
Frank.fjph
Berichten: 2227
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Gebeten door een hond!

Bericht door Frank.fjph »

Gelukkig lijkt de (medische) schade mee te vallen, maar toch sterkte ermee.
Ik kan me het gevoel voorstellen, mijn broertje en ik zijn ooit (in de lagere shoolleeftijd) aangevallen door een groep politiehonden, en dat was echt schrikken, broertje rende minder hard en was het ergst gepakt, we hebben er geen hondentrauma aan over gehouden..dus dat kan je misschien geruststellen.... :lol:

Frank
Gebruikersavatar
paulv
Berichten: 1753
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:31
Locatie: Saint Denis des Murs

Re: Gebeten door een hond!

Bericht door paulv »

Het beste ermee Nico.

Mvg.Paul
Bezoek altijd welkom!
Ruud Adam
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 sep 2011, 10:47

Re: Gebeten door een hond!

Bericht door Ruud Adam »

Sue-en! :P
Gebruikersavatar
Maxer
Berichten: 473
Lid geworden op: 30 sep 2007, 06:45
Locatie: Berkhout
Contacteer:

Re: Gebeten door een hond!

Bericht door Maxer »

Afbeelding

En zo ziet het er uit. Nu maar laten drogen en genezen. Vandaag 2 boeketten van politie Haaglanden, ME en hondenbrigade, ontvangen. Dat is wel netjes natuurlijk.
Gebruikersavatar
vanhooltje
Berichten: 1188
Lid geworden op: 27 nov 2008, 23:57
Locatie: Vrouwenparochie

Re: Gebeten door een hond!

Bericht door vanhooltje »

Zo hee Nico dat ziet er uit zeg :shock: Fijn beesie die hond :shock: met een l.l als baas :evil:
Sterkte en hopelijk geneest het snel.
Groet, Peter

Schrijf- en typfouten voorbehouden, gelukkig heb ik meer verstand van techniek

http://www.mijnalbum.nl/Album=LB4G4XSV + http://www.mijnalbum.nl/Album=UN4FGQJT

Ook op Afbeelding
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Gebeten door een hond!

Bericht door Admin »

:x :x :x

Was het eigenlijk een oefening voor ME-ers of voor beginnende honden?

In elk geval een spoedig en volledig herstel gewenst!
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
evelyn25
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mar 2006, 11:33
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Gebeten door een hond!

Bericht door evelyn25 »

zo dat zijn mooie wonden.. maar ze zien er schoon uit.. zo houden dus.
maarre... volgende keer scheren en vriendelijk lachen naar die tekkel..
508 lang hoog, OM314 uit 1977
bergop niet te veel in je achteruitkijkspiegel kijken..
HenkWarmenhoven
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:16
Locatie: Valkenburg

Re: Gebeten door een hond!

Bericht door HenkWarmenhoven »

Hoi Nico,
Daarom heb ik zo'n bloedhekel aan politiehonden. Zelden pakken ze de juiste persoon.
Ik heb ooit (ik denk al weer 20 jaar terug) een rotweiler in mijn bovenbeen gehad, die ondanks het geschreew van zijn baasje niet losliet. Uiteindelijk heb ik zijn ogen naar binnen kunnen drukken waarop het loeder losliet. Daarna is het dier ter plekke afgemaakt. Je hebt er allemaal niets aan want behalve een ziekenhuis bezoek heb ik er nog een hoop gezeik van gehad.
Maar de tip van mij is: Als je de kans hebt dan de ogen naar binnen drukken, dan laat zelfs een krokodil los :up:
Groeten en beterschap,
Henk
Nostalgie is niet meer zoals vroeger.
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Gebeten door een hond!

Bericht door Admin »

Mooie tip Henk. Maar voor Nico wat aan de late kant.

De wereld is beter af met vriendelijker honden. Al zijn ze het daar bij de hondenbrigade misschien niet mee eens... Gehoorzamer honden dan?
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
HenkWarmenhoven
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:16
Locatie: Valkenburg

Re: Gebeten door een hond!

Bericht door HenkWarmenhoven »

Hoi Ernst,

Mijn tip komt voor dit gevalletje inderdaad te laat, maar ik kreeg niet de indruk dat Nico er mee gaat stoppen.
Ik blijf erbij dat veel politiehonden niet getraind zijn, maar opgefokt cq opgehitst. Je leest toch meerdere keren per jaar dat een politiehond de "verkeerde" te pakken heeft. Zoals je weet ben ik gek op dieren, en zeker op honden. Zelf heb ik ooit een kruising Herder / Bouvier gehad. Een prachtig imposant beest met een ontzettend lief karakter. Maar als er een hond, kat, rat, krokodil of wat dan ook aan me hangt pas ik toch wat trucjes toe. Daarom heb ik een van de mogelijkheden als tip aangegeven. Voor dit keer te laat, maar je weet maar nooit.
Groeten,
Henk
Nostalgie is niet meer zoals vroeger.
HenkWarmenhoven
Berichten: 225
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:16
Locatie: Valkenburg

Re: Gebeten door een hond!

Bericht door HenkWarmenhoven »

Hoi Ernst,
Dit staat vandaag in de krant:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1087 ... tml?p=23,1
Pas dus op voor witte herders :ooo :roll:
Opmerkelijk dat deze hond wel is afgeschoten, en die Nico te pakken had niet.
Oja Nico, ik mag toch aannemen dat het certificaat van "jouw" politiehond is ingetrokken. Zo niet dan zou ik daar maar snel achteraan gaan.
Groeten,
Henk
Nostalgie is niet meer zoals vroeger.
Gebruikersavatar
nawm
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 aug 2010, 21:01

Re: Gebeten door een hond!

Bericht door nawm »

wij hebben nooit honden gehad, ook vroeger als kind niet. Ik weet er niet veel van. De Hondenfluisteraar bekijk ik zo nu en dan...........
Mijn vraag is aan de hondenkenners op dit forum: Kan een aardige hond ook een waakhond zijn? Ik bedoel, "the leader of the pack" zoals de gezellige mexikaan ze noemt, is altijd het baasje. En de hond komt altijd achter het baasje aan of loopt ernaast. Hoe kan zo'n onderdanig beest je camper dan bewaken?
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Gebeten door een hond!

Bericht door Admin »

Wij hebben het levend bewijs van dat het kàn, aan onze voeten liggen. Onze witte herder is heel lief, heeft nog nooit iemand gebeten, maar als er iemand de oprit op loopt, gaat Motek te keer als een gek, ruim vóór de bel gaat. Het spektakel dat hij maakt zal elke indringer afschrikken. Ik denk dat hij het huis en ons tegen een echt kwaadwillende indringer best zal proberen te verdedigen. Maar er wordt geadviseerd dat niet (of hooguit één keer) uit te testen, behalve als je er een aanvals- en verdedigings(politie)hond van wilt maken.

Motek is duidelijk een herdershond, die z'n kudde bij elkaar wil houden. Makkelijk als we 'm snel veel beweging willen geven: we gaan 100 m uit elkaar staan en hij doet niet anders dan als een raket op en neer racen om ons weer bij elkaar te drijven :D
Ik ben in zijn ogen de roedelleider; als ik van huis ben, zit de hond gespannen voor het raam en springt overeind bij elke auto die voorbij rijdt. En als Sylvia (die Motek z'n eten geeft en meestal met 'm gaat wandelen) er niet is, duurt die onrust tien minuten, waarna hij vrede met de situatie heeft. Tòt ze weer terugkomt, want dan is hij ook uitzinnig van enthousiasme.

Overigens kun je vrijwel elke hond (te?) scherp maken. Bij sommige rassen is dat zelfs helemaal niet zo moeilijk. Nico heeft dat ondervonden :cry:

FYI Over die Mexicaanse hondenfluisteraar wordt in kynologische kringen niet unaniem positief geoordeeld.
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
Gebruikersavatar
nawm
Berichten: 144
Lid geworden op: 02 aug 2010, 21:01

Re: Gebeten door een hond!

Bericht door nawm »

Mooi antwoord,

De gezellige mexikaan is leuk om te zien. Zeker als ik sommige baasjes bezig zie :mrgreen:
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: Gebeten door een hond!

Bericht door karogegro »

Zolang je jezelf altijd blijft realiseren, alhoewel dat niet altijd, gezien het aantal hondenrassen dat er is, voorstelbaar is, dat iedere hond in z'n genen nog een wolf is, en je je hond ook als zodanig behandelt/benaderd er naar mijn ervaring van iedere hond een sociaal gezinslid te maken is. Jufrouw Harmsen hier thuis (duitse herder) is daar een stereo typ voorbeeld van. Die dacht door dominant gedrag hier de boel wel even te regelen. De afdrukken van mijn tanden staan nog in haar strot. Nu ruim een jaar verder heeft ze zich neergelegd bij de rangorde in huis en buiten, en kunnen we allemaal lezen en schrijven met haar. Tot op heden is ze een van de liefste en gehoorzaamste honden die we tot nu toe gehad hebben. MAAR.......het is en blijft een hond(wolf)
Dog whisperer, tja......leuke entertainment. In feite doet ie niets anders dan wat ik zojuist hierboven geschreven heb.
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Re: Gebeten door een hond!

Bericht door Admin »

De afdrukken van mijn tanden staan nog in haar strot.

GRIN Smaakt dat een beetje? Lang of kort stokhaar?
Groeten,

Ernst / Admin


If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem.


No man can deny, die Gedanken sind frei!
karogegro
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2007, 14:37
Locatie: united urk a/d greppel

Re: Gebeten door een hond!

Bericht door karogegro »

.Lang haar Ernst, ik ben idd even bezig geweest om die slierten er tussen uit te peuteren.
Na dit opvoedkundig incident heeft het overigens wel een paar dagen geduurd voordat ze weer een beetje in de buurt van me durfde te komen :mrgreen:
Toine
" Het kan me geen moer schelen wie je vader is, zolang ik zit te vissen, loop jij niet over het water"
Gebruikersavatar
Anton
Berichten: 2756
Lid geworden op: 17 okt 2005, 12:27
Locatie: Hengelo ov

Re: Gebeten door een hond!

Bericht door Anton »

Hoi,

Vandaag weer thuis gekomen na 2.5 weken ziekenhuis!
Gammel als een nat vloeitje, dat wel, maar in de wetenschap dat ik wel weer snel opknap.
Andere medicijnen mee. kalium tekort aanvullen en dan moet het met een week of 4 weer 100 % in orde zijn.

Tevens wil ik iedereen bedanken voor de support, het was fijn om te weten dat er aan mij werd gedacht!

Groet Anton
Kwestie van gas geven......


Afbeelding
Gebruikersavatar
Detlev
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 apr 2006, 17:21
Locatie: De Bilt

Re: Gebeten door een hond!

Bericht door Detlev »

gefeliciteerd :!:
(Maar jij was toch niet gebeten Anton :roll: )
Mercedes 406 uit 1969
Gebruikersavatar
dereiziger
Berichten: 1069
Lid geworden op: 24 jan 2010, 14:53
Locatie: visvliet

Re: Gebeten door een hond!

Bericht door dereiziger »

Fijn dat je weer thuis bent Anton . ;)goed om te horen dat je weer voorruit gaat
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast