Pagina 1 van 1

dieselmotor 609

Geplaatst: 07 jan 2012, 16:44
door Frank Pronk
Hallo allemaal,
eerst nog de allerbeste wensen voor 2012 ( shit net een dag te laat...)

wij zijn ons aan het orrienteren voor een grotere camper,
de 307 is te klein aan het worden en we willen nu een 609-709,

Ik heb er een aantal bekeken en wat mij opvalt is dat bovenop het motorblok ( vanaf de motorkap aan de buitenkant gezien), bij de waterslang veel roestvorming is bij deze modellen,
klopt dit? of zit hier een grote ingrijpende reparatie aan te komen?
Bij 1 van de wagens die ik heb gezien was er een roestig spetterfestijn bezig geweest....
Ter indicatie, de wagens die ik nu bekeken heb hebben zo rond de 230.000 kilometer gelopen.

Wie heeft hier ervaring mee?

met vriendelijke groet
Frank Pronk

Re: dieselmotor 609

Geplaatst: 07 jan 2012, 22:00
door Goldwingh
Met zo`n warrig verhaal moet je op een ander forum zijn. Dan heb je kans dat er 30 techneuten daar een antwoord op hebben.

Re: dieselmotor 609

Geplaatst: 07 jan 2012, 22:43
door Frank Pronk
ehh ja, je hebt helemaal gelijk :mrgreen:

poging twee :oops:

ik denk dat ik praat over het thermostaathuis,
dit was in beide gevallen roestig. Als ik het goed heb gezien ( in diverse handleidingen en op de wagens) dan zit het thermostaat huis in de waterpomp gestoken,
hoe zit dit vast? zit hier een O-ring? of een pakking? ik verdenk dat deze pakking in beide gevallen niet helemaal fris meer is,
is dit een simpel klusje of is hier wellicht meer aan de hand ( voor de kristallenbolkijkers onder ons).

Re: dieselmotor 609

Geplaatst: 07 jan 2012, 22:48
door Frank.fjph
Spetterig roestwater: lijkt op lekke keerring van de waterpomp

Frank

Re: dieselmotor 609

Geplaatst: 08 jan 2012, 12:58
door dereiziger
lijkt mij ook . vrij simpel te vervangen . en kristallenbolkijken doen we niet aan .. ;)