help

(Leuteren = kletsen)
Hier bestaat geen off-topic. Maar wel goede omgangsvormen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KWF-704
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 dec 2004, 16:57
Locatie: Antwerpen

help

Bericht door KWF-704 »

hallo iedereen
m'n Collega heeft z'n kamper moeten achterlaten kon de Pyreneeën niet over
daarom deze oproep

1)Heeft iemand al eens een kamper terug gehaald uit Spanje op een depanage wagen en wat zou zoiets kosten
2) heeft iemand bekenden wonen in de buurt van Andorra die eventueel kunnen helpen

Groeten Johan
abel
Berichten: 94
Lid geworden op: 19 feb 2005, 23:53
Locatie: Noordwolde

Bericht door abel »

Wat mankeert er aan de camper?
Mercedes L319 (brandweer) '66
Mercedes L613D Bus Camper
Unknown User

Bericht door Unknown User »

Hi

Is het niet genoeg om iemand terug te sturen die lid is van de ANWB,
En vervolgens de ANWB bellen dat je in de Pyreneeën staat met stukken

Bart Keser,
john1
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 aug 2005, 13:45
Locatie: Maastricht

Bericht door john1 »

is een reis- en kredietbrief dan voldoende?
Unknown User

Bericht door Unknown User »

hi

hier had ik zo geen antwoord op en heb even op hun site gekeken

http://www.anwb.nl/published/anwbcms/co ... rk.nl.html

en volgens mij staat het daar echt dat de auto dan hier nar toegebracht wordt als dat economisch rendabel is.

ik heb mijn bus van maaseik naar eindhoven laten brengen door een auto vervoerder en dat kosten toen al 125 euro, volgens mij wil je niet weten wat dat gaat kosten vanuit spanje.

bart keser

p.s. succes in iedere geval
Gebruikersavatar
Sylvia
Berichten: 144
Lid geworden op: 04 dec 2004, 21:47
Locatie: Großenkneten
Contacteer:

Bericht door Sylvia »

Johan kennende is het waarschijnlijk een Belgische collega, dus zonder ANWB-lidmaatschap.
groetjes, Sylvia
Gebruikersavatar
KWF-704
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 dec 2004, 16:57
Locatie: Antwerpen

Bericht door KWF-704 »

Hoi
Klopt Sylvia
en je kan waarschijnlijk ook raden over welke bus het gaat
de bus zou nog rijden maar de handrem is stuk en de maximumsnelheid bergop was 5 km per uur ze hadden ook al de koppeling laten herstellen
bijgevolg zat de schrik er in om eventueel zonder remmen te vallen en de motor stuk te rijden vandaar
groetjes johan
Gebruikersavatar
Arnold Smeets
Berichten: 398
Lid geworden op: 24 dec 2004, 19:49
Locatie: Hoevelaken

repatriëring

Bericht door Arnold Smeets »

Johan,

De IRk is een verzekering, er moet sprake zijn van een onzeker voorval. Eerste vraag is dus: was de bus in goede tot perfekte conditie of is er sprake van een puinhoop op wielen?

Repatriëren wordt alleen gedaan wanneer het voertuig ter plaatse niet gerepareerd kan worden, eventueel met een noodvoorziening. Hier geldt inderdaad de opmerking van Bart over economische waarde. Voorts krijg je een verplichting het voertuig in Nederland te (laten) repareren en dit aan te tonen.

Helaas ontbreken nog steeds alle gegevens over de auto, dus op de gok: De handrem zit met kabels vast waar de voetrem via remvloeistof bediend wordt. De kans is dus zeer groot dat een defekte handrem geen invloed heeft op de voetrem.

Ik zou overigens zo gauw niet weten waarom de motor problemen zou geven wanneer de reminstallatie niet goed is?

De snelheid van 5 km bergop is erg langzaam maar misschien ook nog niet verontrustend. Ik ben (helaas slechts) één maal in de Pyreneën geweest en heb daar diverse zeer steile hellingen beklommen waar zelfs de moderne camper (Ducato, 2,5 ltr, lichte opbouw) die ik toen bij mij had problemen mee had. Een 508 staat niet bekend om zijn hoge snelheid bergop maar kan zo uit mijn hoofd te zeggen wel een procent of 30 aan. Een 406 of 407 heeft meestal nog wat minder prestaties maar kan ook behoorlijk wat helling aan. Belangrijk is dan ook te weten of de auto op vlakke weg normaal presteerde?

Voor terughalen moet je toch al gauw op een fors bedrag rekenen. Je moet een lage vrachtwagen hebben, een semi-dieplader of zo-iets en die moet maar net in de buurt zijn. Voor de rit moet je toch gauw op één top anderhalve euro per kilometer rekenen + alle kosten.

Als je meer wilt weten moet je me maar even mailen, ik kan helaas niet iedere dag op het forum kijken....

Groet,

Arnold
Gebruikersavatar
KWF-704
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 dec 2004, 16:57
Locatie: Antwerpen

Bericht door KWF-704 »

Arnold
je hebt gelijk de handrem heeft niets met de voetrem te maken
maar de jongens kregen wel angst dat als er iets met de voetrem gebeurd ze op voorhand wisten dat ze geen handrem hadden niet dat die in zo'n geval veel doet
ik had waarschijnlijk rustig met het vehikel naar boven geklommen of een passage gezocht waar niet zoveel geklommen moest worden maar we zijn niet allemaal uit het zelfde hout gesneden
het beste zou zijn iemand uit die streek te vinden waar de bus veilig kan staan tot deze nu platzak zijnde kerel centen en verlof heeft
Gebruikersavatar
Admin
Site Admin
Berichten: 4381
Lid geworden op: 24 nov 2004, 17:45
Locatie: Haulerwijk (ZO Friesland)
Contacteer:

Bericht door Admin »

Hallo Johan,

Als het je vriend lukt een veilige plek te vinden om de wagen de komende tijd te stallen, willen wij misschien wel een tripje maken met ons nieuwe mobilhome en hem met de stang mee terug slepen. De kosten zijn dan altijd aanzienlijk lager dan wat een bergingsbedrijf rekent, de personeelskosten zijn immers hoger dan de materiaalkosten.

Voorwaarden zijn wel een bestuurder en het originele sleepoog met pen in goede staat. Een geïmproviseerde lichtbak met een lange kabel is altijd wel te maken.

Ik heb het dan over december of later...

Ik hoor van je.

Groetjes,
Ernst
Gebruikersavatar
KWF-704
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 dec 2004, 16:57
Locatie: Antwerpen

Bericht door KWF-704 »

alvast bedankt
Gebruikersavatar
Thorvald
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 dec 2004, 14:10
Locatie: Tilburg

ANWB !!!! Bah...

Bericht door Thorvald »

Hoi mensen, ik las jullie probleem over de bus in de pyreneen.

afgelopen jaar ben ik in polen op vakantie geweest, tijdens onze reis ging onze bus kapot omdat we tegen vrienden van ons waren aangereden, de bus was total loss

tijdens contact met de anwb begonnen zij ook al heel snel over terug slepen als de auto genoeg economische waarde had, maar omdat hij 30 jaar oud was kon dat wel eens moeilijk gaan.

Ik ben toen erg boos geworden, ik ben al 8 jaar lid van de anwb, heb ze nooit nodig, heb het aangeschaft vanwege de terugsleepregeling en dan ook nog het "begrip waarde van een camper" iedereen van ons weet hoeveel zijn eigen bus hem aan het hard gaat. ook al is het geen nieuwe.

het boos worden heeft gewerkt, de bus is op een dieplader vanuit polen naar nederland gebracht.

Maar goed, niet dat jullie er nu iets aan hebben.

Wat ik weet van transporten, en ik ben planner bij een klein transport bedrijf is dat een terugvracht altijd de helft goedkoper is als een heenvracht.

Dus een frans bedrijf dat auto's in nederland moet gaan ophalen zal hem waarschgijnlijk wel voor de helft hiermee naar toe willen nemen.

Dan nog denk ik dat je zo een 750 tot 1000 euro kwijt zal zijn.

succes thorvald
Gebruikersavatar
KWF-704
Berichten: 193
Lid geworden op: 07 dec 2004, 16:57
Locatie: Antwerpen

Bericht door KWF-704 »

thorvald
bedankt
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten