Overdrive

Alles m.b.t. de dragende delen van het voertuig, alsmede versnellingsbak, koppeling, aandrijfas en differentieel.
Plaats reactie
Vinz

Overdrive

Bericht door Vinz »

Mijn broer heeft op ze volvo amazone een overdrive nu vroeg ik me af of er ook een overdrive is voor een 508, sowieso of het bestaan en zo ja rijden er mensen er hier mee rond en werkt dat wel lekker met een grote bus? Ik las hier op het forum dat het wel voor een 406/407 zou kunnen maar dat je dan weer niet genoeg pks hebt..
Mercedes 813
Johannes

Re: Overdrive

Bericht door Johannes »

Achter de versnellingsbak van die volvo zit een LAYCOCK overdrive. Die zit op meerdere merken en is een optie.
Dat soort overdrive is er voor de 508 niet.
Wat er wel is? een Cetoni ZF APA tussenbak , http://www.ebay.ch/itm/APA-Zwischengetr ... 0427161819
Die monteer je achter de versnellingsbak en dan heb je een extra overbrenging van ongeveer 20% (dacht ik).
Dan zijn er ook nog wel een aantal versnellingsbakken van bijvoorbeeld TREMEC die zouden kunnen maar dan moet je een pasflens maken. dat wordt dan nog veel duurder dan die APA en kun je beter een andere aandrijflijn van een sprinter of zo er in bouwen.

Met die APA rijden er in ieder geval in Duitsland verschillende rond en zijn daar erg tevreden mee. Als je intresse hebt zou ik eens zoeken op het forum van Busreaks.de

Groet Pieter
Vinz

Bericht door Vinz »

Intressen? ja! ga ik het doen? mmh vast niet.. zijn dure grapje zulke dingen maar vind het wel heel interessant om zulke kennis te vergaren! Misschien ooit als ik rijk ben en me bus af is (zal die nooit zijn) dat zulke dingen aan bod komen! Ik zal op busfreaks even rond kijken. Bedankt!
Mercedes 813
Jacob

Bericht door Jacob »

Vinz er zijn een aantal mensen die een overdrivebak onder een 508 hebben.Ikzelf rijd er ook al een aantal jaren mee, en ben er heel tevreden over.
Deze overdrive bakken werden indertijd gemaakt door DK parts in bodegraven.
Plaats reactie