.
De motor van mijn 407D verliest oliedruk door slijtage van de glijlagers (schraapsel in het oliefilter). De druk zakt naar 0 bar bij warme motor, bij koude motor max 2.5bar.
Nu heb ik nog een volledige bus 406D met goede motor staan en zou hiervan graag de motor overzetten. Op zich zou dit geen probleem zijn moest de oliefilterbehuizing niet op een andere plaats staan. Bij de 407 staat deze vooraan op het blok en bij de 406 achteraan aan de versnellingsbak. De motor van de 406 lijkt mij een uit één personenwagen omdat het oliepeil enkel bereikbaar is onder de zwarte kap binnen in de wagen. Het oliefilterhuis is identiek aan dat van een W123 model maar dan naar beneden gericht.
Ik denk dat de oliefilterbehuizing niet langs de versnellingsbak van de 407D kan...
Moet ik nu alles van de 406D overzetten? :(
Wie heeft hier ervaring mee?
Uiterlijke verschillen OM615 - OM616 ?
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 14 aug 2005, 18:33
- Locatie: Retie
motor 407 406
bij de 406 ( standaardmotor om615) hangt het oliefilter vooraan onder aan de motor, bij de 407( standaardmotor om 616) hangt het oliefilter achter aan de motor. bij de Personenwagen met om616 staat het oliefilter naar boven. Kijk eens naar het motornummer; begint die met 615 dan is de motor 60PK begint die met 616 dan is de motor 65PK bij een trekstarter en 72 PK bij een sleutelstarter. De plaats van de olievuldop zegt niets.
Groeten, Bert
Groeten, Bert
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten