Uiterlijke verschillen OM615 - OM616 ?
Geplaatst: 26 aug 2005, 11:00
.
De motor van mijn 407D verliest oliedruk door slijtage van de glijlagers (schraapsel in het oliefilter). De druk zakt naar 0 bar bij warme motor, bij koude motor max 2.5bar.
Nu heb ik nog een volledige bus 406D met goede motor staan en zou hiervan graag de motor overzetten. Op zich zou dit geen probleem zijn moest de oliefilterbehuizing niet op een andere plaats staan. Bij de 407 staat deze vooraan op het blok en bij de 406 achteraan aan de versnellingsbak. De motor van de 406 lijkt mij een uit één personenwagen omdat het oliepeil enkel bereikbaar is onder de zwarte kap binnen in de wagen. Het oliefilterhuis is identiek aan dat van een W123 model maar dan naar beneden gericht.
Ik denk dat de oliefilterbehuizing niet langs de versnellingsbak van de 407D kan...
Moet ik nu alles van de 406D overzetten? :(
Wie heeft hier ervaring mee?
De motor van mijn 407D verliest oliedruk door slijtage van de glijlagers (schraapsel in het oliefilter). De druk zakt naar 0 bar bij warme motor, bij koude motor max 2.5bar.
Nu heb ik nog een volledige bus 406D met goede motor staan en zou hiervan graag de motor overzetten. Op zich zou dit geen probleem zijn moest de oliefilterbehuizing niet op een andere plaats staan. Bij de 407 staat deze vooraan op het blok en bij de 406 achteraan aan de versnellingsbak. De motor van de 406 lijkt mij een uit één personenwagen omdat het oliepeil enkel bereikbaar is onder de zwarte kap binnen in de wagen. Het oliefilterhuis is identiek aan dat van een W123 model maar dan naar beneden gericht.
Ik denk dat de oliefilterbehuizing niet langs de versnellingsbak van de 407D kan...
Moet ik nu alles van de 406D overzetten? :(
Wie heeft hier ervaring mee?
